Den ultimata kudden?

Jamtland

Trådstartare
Köpte senast en tempurkudde och var supernöjd, men efter knappt ett år är den utsliten och jag måste investera i en ny. Och då är jag inte lika nöjd då jag trycker det är för dyrt med en kudde för över 1000 kr Sion bara klarar ett år?

Jag vill ha en med memory foam/tempur- material, ergonomisk och helst med typ bambu eller något svalkande material då jag blir så varm på nätterna. Har ni något förslag?
 
Köpte senast en tempurkudde och var supernöjd, men efter knappt ett år är den utsliten och jag måste investera i en ny. Och då är jag inte lika nöjd då jag trycker det är för dyrt med en kudde för över 1000 kr Sion bara klarar ett år?

Jag vill ha en med memory foam/tempur- material, ergonomisk och helst med typ bambu eller något svalkande material då jag blir så varm på nätterna. Har ni något förslag?

Har du kollat Jysks Wellpur? De är ju i en humanare prisklass iaf även om jag inte vet hur de håller (själv avskyr jag memory foam-kuddar :D).
 
Köpte senast en tempurkudde och var supernöjd, men efter knappt ett år är den utsliten och jag måste investera i en ny. Och då är jag inte lika nöjd då jag trycker det är för dyrt med en kudde för över 1000 kr Sion bara klarar ett år?

Jag vill ha en med memory foam/tempur- material, ergonomisk och helst med typ bambu eller något svalkande material då jag blir så varm på nätterna. Har ni något förslag?
Kolla så tillverkaren inte har nån form av garanti?

Ett år låter som fabrikationsfel?
 
Tack för förklaringen! Jag försökte föreställa mig någon form av extrem nötning av innermaterialet och hur i helskotta det skulle gå till, fick inte ihop det i huvudet! :confused::D:idea:
Förstår det. Det är en sådan här kudde, jag ligger liksom på samma ställe hela tiden.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20181211-113627_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20181211-113627_Samsung Internet.jpg
    83,3 KB · Visningar: 31
Ska kolla det. Ska bara komma på var haj köpte den...
Jag hade liknande kudde i ca 10 år och den blev aldrig utnött på något sätt. En tempur alltså, där jag låg med huvudet på samma ställe, men inte samma modell. Hittar du inte kvittot nu så tror jag ändå du vågar köpa ny, och se till att spara kvittot då. De "tempurkopior" jag testat är mycket sämre än tempur.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Den siarlösa ulvleken
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp