Deo utan aluminium = lukta URK!?

Ziki

Trådstartare
Köpte en deo utan aluminium och alkohol för att det ska ju va bra har man hört O_o
Och visst, det kliar inte längre i armhålorna, men fyfan va jag stinker svett!
Upplever att det luktar mer än när jag inte har deo alls tom.
Har utöver duschar börjat tvätta mig under armarna 1-2 ggr per dag för att bli av med lukten, men det hjälps inte så mkt, sitter som berget.
Pinsamt i skolan när man känner att man stinker innan första lektionen :(
Upplever också att den inte torkar in, så man blir blöt av deon på tischan också.
Idag gnugga jag med tvål 3 ggr när jag duscha, ändå luktar det surt efter :eek:
Känns som att svetten har etsat sig in för gott.

Är det såhär för er med som testat? Eller är vissa sämre/bättre?
Jag köpte på apoteket för 110 kr, minns ej namn men tror de va den enda "sån" dom hade..
 
Det tog min kropp tre månader att avgifta 30 års aluminiumdeokletande. Se om det inte försvinner kanske lite snabbare om du peelar armhålan och badar läääänge 2-3 ggr per vecka ett tag?
Nu för tiden kör jag snällare varianter. De funkar för det mesta men inte som idag, suttit hela dagen i en varm bil. Då luktar det lite svett tyvärr. Om det är krisiga situationer har jag hittills känt mig nödgad att använda de gamla giftsticken och då tar det några dagar att återställa balansen igen..
 
3 månader!? :eek:
Har hållt på i ca 3 veckor.. nykär på det. Inte optimalt :banghead:
Bada kan jag inte pga eksemhud. Ska komma ihåg att peela.
 
Det som kommer in kommer ut heter det ju, så om du ser till att äta saker som inte skapar unken lukt (finns bra tips på nätet men färsk frukt tex är bra, men undvik sparris och starka kryddor) så blir det nog bättre. Lukten kommer av bakterierna i svettkörtlarna så om du svettas rikligt och ofta hinner det inte bli äckligt och det som svettas ut är mest vatten. I perioder då jag tränar mycket (gärna typ bikramyoga som sätter fart på svettningen) luktar jag ingenting alls när jag svettas. Det är skönt!

Det kan ju vara så också att det du märker nu är att din egen doft ändras pga annan deodorant men att andra inte tänker på skillnaden eller upplever doften lika starkt. Det blir ju lite intensivare när doften har samlats innanför kläderna och kommer upp med en gång för att man rör på sig...
 
Jag använder en aluminiumfri från Yves Rocher. Den funkar tycker jag. Jardins du Monde Lotus Flower from Laos heter den, kostar 35 kr.
Provade en annan (från YR tror jag) men den luktade värre än svett. Minns inte namnet på den.
 
Det blir ju lite intensivare när doften har samlats innanför kläderna och kommer upp med en gång för att man rör på sig...

Haha det där känner jag igen, räcker att jag vrider nacken så luktar det :angel:
Jag svettas nog rätt mkt och har svårt att tro att dom som svettas mkt luktar mindre.
Vet flertalet killar med svettproblem som stinker lååååång väg :yuck:
 
Haha det där känner jag igen, räcker att jag vrider nacken så luktar det :angel:
Jag svettas nog rätt mkt och har svårt att tro att dom som svettas mkt luktar mindre.
Vet flertalet killar med svettproblem som stinker lååååång väg :yuck:
Hormoner luktar. Ibland gott (feromonerna) ibland mindre gott. Men dricker man vatten och ser till att hålla så fritt och luftigt som det går så blir det bättre
 
Jag (som annars egentligen svettas lätt) håller mig både torr och luktfri med kristalldeo. Köpte en med lila plastförpackning billigt i ullared för att prova :)
 
Jag svettas inte speciellt mycket, men när jag använde aluminiumfri deodorant från Vichy upplevde jag också att jag luktade svett.
Nu använder jag en deodorant från L'Occitane (också utan aluminium) och har inga problem med svett/svettlukt. Förändringen var direkt så det var den första deoderanten som var dålig/inte passade mig.
 
Detta är för mig fascinerande.

Jag använder knappt deo alls. Någon enstaka gång om jag får lukt under armarna. Eller i ljumskarna o grenen. då använder jag deo någon/några dagar och sedan är lukten borta. Jag är extremt känslig för lukter över huvud taget och tror (!) att jag märker dålig lukt snabbt. Deon får inte heller lukta för mycket för då tar den över andra dofter.

Använder alla deo? Är jag ensam om att inte använda det?

Annat luktegott gillar jag. Är förtjust i parfymer och använder dagligen men sparsamt.
 
Detta är för mig fascinerande.

Jag använder knappt deo alls. Någon enstaka gång om jag får lukt under armarna. Eller i ljumskarna o grenen. då använder jag deo någon/några dagar och sedan är lukten borta. Jag är extremt känslig för lukter över huvud taget och tror (!) att jag märker dålig lukt snabbt. Deon får inte heller lukta för mycket för då tar den över andra dofter.

Använder alla deo? Är jag ensam om att inte använda det?

Annat luktegott gillar jag. Är förtjust i parfymer och använder dagligen men sparsamt.

Nej, alla använder inte deo. Jag är ungefär som du beskriver, använder nån gång ibland.
 
Detta är för mig fascinerande.

Jag använder knappt deo alls. Någon enstaka gång om jag får lukt under armarna. Eller i ljumskarna o grenen. då använder jag deo någon/några dagar och sedan är lukten borta. Jag är extremt känslig för lukter över huvud taget och tror (!) att jag märker dålig lukt snabbt. Deon får inte heller lukta för mycket för då tar den över andra dofter.

Använder alla deo? Är jag ensam om att inte använda det?

Annat luktegott gillar jag. Är förtjust i parfymer och använder dagligen men sparsamt.
jag använder väldigt sällan deo, använder väldigt lite parfym med och tycker folk för det mesta dränker sig i olika stanker. :yuck:
 
Använder alla deo? Är jag ensam om att inte använda det?
Jag gör.
Med aluminiumklorid.
Det skulle inte falla mig in att sluta med det.
Parfymer kan jag inte använda alls p.g.a. allergi.
Så all doft märks mycket tydligt och jag står bara inte ut med den för egen del.
 
Jag gör.
Med aluminiumklorid.
Det skulle inte falla mig in att sluta med det.
Parfymer kan jag inte använda alls p.g.a. allergi.
Så all doft märks mycket tydligt och jag står bara inte ut med den för egen del.
fast... jag luktar inte. Tycker faktiskt att jag luktar mer sällan när jag använder deo sällan - jämfört med yngre dar då jag använde deo jämt.

Är det en åldersförändring eller deon? Slutade nån gång i 30-årsåldern.

Jag är mycket noga med lukt. Tycker att jag lättare får dålig lukt i hårbotten och feta partier i ansiktet än just under armarna. Jag har inget hår där heller. Det försvann med cellgifterna och kom aldrig tillbaka.
 
fast... jag luktar inte. Tycker faktiskt att jag luktar mer sällan när jag använder deo sällan - jämfört med yngre dar då jag använde deo jämt.

Är det en åldersförändring eller deon? Slutade nån gång i 30-årsåldern.

Jag är mycket noga med lukt. Tycker att jag lättare får dålig lukt i hårbotten och feta partier i ansiktet än just under armarna. Jag har inget hår där heller. Det försvann med cellgifterna och kom aldrig tillbaka.
Det är snarare individuellt, en del har en starkare kroppsodör än andra och då hjälper knappt deo heller. En jag känner luktar mycket även som nyduschad.
 
Detta är för mig fascinerande.

Jag använder knappt deo alls. Någon enstaka gång om jag får lukt under armarna. Eller i ljumskarna o grenen. då använder jag deo någon/några dagar och sedan är lukten borta. Jag är extremt känslig för lukter över huvud taget och tror (!) att jag märker dålig lukt snabbt. Deon får inte heller lukta för mycket för då tar den över andra dofter.

Använder alla deo? Är jag ensam om att inte använda det?

Annat luktegott gillar jag. Är förtjust i parfymer och använder dagligen men sparsamt.
Nej, alla använder inte deo. Förra veckan köpte jag mitt livs första deo.
Köpte den för att ev använda när jag far på dans i ärmlös klänning/jumper/blus för då känns det som om jag svettas mer än med ärm.
Om den sedan kommer att användas ö h t är en annan femma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp