Bukefalos 28 år!

Desinfektionsmedel

Shettisar

Trådstartare
Jag har tyvärr fått skabb på mina minigrisar o ska ha ut vet kommande vecka. Vad jag undrar nu är: Ska man desinficera
med Virkon eller vad?? Boxen o övrigt i stall alltså.
 
Senast ändrad:
Sv: Desinfektionsmedel

Nu har jag visserligen ingen koll på minigrisar men ja, det ska desinficeras. Virkon S är bra. Och var noga om ni har trä, skabbkvalster ska visst trivas väldigt bra där...

//Zebran, som kommer få skrota råttornas jättegren när deras skabbehandling börjar :(
 
Sv: Desinfektionsmedel

Virkon S är det bästa att använda! Ett tips är att du sen en gång om året vaccinerar grisarna med tex Noromectin så slipper du få skabb på dom igen och dom blir ordentligt avmaskade också! Jag gör det med mina grisar plus att jag vaccinerar dom mot rödsjuka jag köper mina doser från en "grisbonde" för annars får vet. skriva ut en förpackning på jag tror det är minst 100 doser och det känns lite onödigt när man bara ska använda 3 så min vet. tipsade mig om en bonde som hon skriver ut till och när han ska spruta sina suggor ringer han mig så jag kan hämta till mina små killar! :love:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
1 965
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en halvtimme film, träffade sen karriärcoach M... Och femte åsikten om hur ett cv ska skrivas. I övrigt verkade hen lite...
Svar
3
· Visningar
417
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: Freazer
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
968
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp