Desinficera koppel?

hier

Trådstartare
Ja, hur gör man det? Kan man bara slänga dem i en virkonbalja och sen skölja av? Det är halsband, reflexselar och koppel i tyg.
 
Jag kör dem i tvättmaskin. Har en hund som gärna rullar sig i äckel så har tvättar halsband, selar och koppel flera gånger. Reflexerna har klarat sig bra.
 
Säger som @snorp kör dom i 60 grader i tvättmaskinen.

Svarar båda: vi tar emot hundarna med regelbundna intervaller aka är hundvakt ca 1 vecka i sträck 1-2 ggr/månaden.
Vi bor i hyreshus med delad tvättstuga så tyvärr kan vi inte bara slänga in dem i maskinen när helst det passar. Det kan dröja upp till 10 dagar innan ledig tvättid finns.

Det kommer nog bli att vi får skaffa extra uppsättning utrustning som bara vi har, åtminstone som kan användas till rastning i väntan på att grejerna ska torka om vi t ex handtvättar.

desinfektionen tänkte jag mer på i relation till corona-smitta.
 
Svarar båda: vi tar emot hundarna med regelbundna intervaller aka är hundvakt ca 1 vecka i sträck 1-2 ggr/månaden.
Vi bor i hyreshus med delad tvättstuga så tyvärr kan vi inte bara slänga in dem i maskinen när helst det passar. Det kan dröja upp till 10 dagar innan ledig tvättid finns.

Det kommer nog bli att vi får skaffa extra uppsättning utrustning som bara vi har, åtminstone som kan användas till rastning i väntan på att grejerna ska torka om vi t ex handtvättar.

desinfektionen tänkte jag mer på i relation till corona-smitta.
Men känns det inte ganska långsökt att ni skulle bli smittad av hunden koppel och sele? Lättast är väl att bara tvätta händerna när ni varit på promenad?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 865
Senast: Fetaost
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 679
Senast: Badger
·
Övr. Hund Numera verkar sele vara det första alternativet att leda hund i. Jag undrar varför? OK om stor hund rycker så man är rädd om hals och...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
11 188
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 568
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp