dessa färger?!?!?

Sv: dessa färger?!?!?

KL

Någon som känner sig manad att gissa färg på denna dam
birnagalopp.jpg


Hon har en ål längs ryggen också hittar dock ingen bild på den.

Pappan är silversvart och mamma är svartskäck enligt WF.
Själv är hon reggad silverbrun skäck men det är hon ju inte...
 
Senast ändrad:
Sv: dessa färger?!?!?

Hon ser mer musblackskäck ut.....isåfall är ju mamman felreggad, eller så är pappan silvermusblack :)

Är hon svenskfödd ?

Finns det någon black på någon av föräldrarnas närmaste sida ?


Hur i hela friden de nånsin kunnat få den till silverbrun, det förstår jag inte alls :confused:
 
Sv: dessa färger?!?!?

Förresten, är hästne på bilden klippt ?
Isåfall kan hon mycket väl vara "vanligt" svartskäck, möjligen bleksvartskäck, de kan ha ål oxå men det är ingen riktigt ål isåfall.
 
Sv: dessa färger?!?!?

Bakåt så ligger det en isabell, en silversvartskäck, 2 vanliga svartskäckar...
Hon är inte klippt.
Jadu hur man kan få henne till silverbrun det förstår jag inte hästen på min avatar är silverbrun lite skillnad ;)
 
Sv: dessa färger?!?!?

Brunskäck eller svartskäck. Silver är det inte och det ser inte ut att var blackanlag, i så fall borde hästen haft fler färger i man och svans då och verkar inte ligga några blackanlag i släkten. Stämmer det att båda föräldrarna är svarta så borde din häst också ha svart gundfärg.
 
Sv: dessa färger?!?!?

Bakåt så ligger det en isabell, en silversvartskäck, 2 vanliga svartskäckar...
Hon är inte klippt.
Jadu hur man kan få henne till silverbrun det förstår jag inte hästen på min avatar är silverbrun lite skillnad ;)

Ja, då är det mest troligt inget blackanlag med i leken, även om isabellen KAN ha det för det syns ofta dåligt på isabeller.

Men som föregående sa, hon borde ha vitt/melerat i manen om det är black.

Gulsvart är oxå en möjlighet, med tanke på isabellen.....nån av föräldrarna kan ha gult i sig utan att det syns så väldigt mycket.

Men bleksvartskäck skulle jag tycka ligger närmast tillhands, mycket med tanke på att hon har en ål, som du säger.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 703
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 664
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 025
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 485
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp