Dessa förbannade bilister!!!

Sv: Re: Dessa förbannade bilister!!!

Javisst! De är helt galna! Precis som 15-åriga killar på mopeder! :mad:

Håller med till 99%! Måste ändå få berätta en ganska gullig historia om just mopedkillar.
När jag för några år sedan jobbade med turridning ner på Öland så stötte vi alltsom oftast ihop med en ung moppedist, med alltsom oftast menar jag då en till tre gånger om dagen. Och varje gång - ja VARJE gång - som vi mötte honom på vägen så körde han in till sidan, stannade, stängde av motorn, klev av mopeden, klev av och tog slutligen av sig hjälmen. Allt för att hästarna skulle se att han inte var farlig! :laugh: Och varje gång man tackade, vilket naturligtvis var vid varje möte, så blev öronen på pojkvaskern knallröda och och mumlade någonting osammanhängande medan vi red förbi. Efter att vi passerat så väntade han tills vi var minst tvåhundra meter bort sen körde han iväg igen - lååångsamt tills vi var utom syn och hörhåll!

DET! är vad jag kallar hänsynstagande! :)

/Nixehen - som ibland ser en gnutta hopp för mänskligheten
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Alldeles i närheten av vårt stall går en ganska lång och smal grusväg som är perfekt att rida på. Bra underlag, lite platt, lite uppför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 438
Senast: Boj
·
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 039
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Lägger in texten jag har på min hemsida rakt av. Men vill uppmärksamma alla på at vara extra försiktiga. Jag kommer jobba för att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
12 722
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp