Dessa ungar *suck*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Cattis_E

Trådstartare
Jag har just varit ute och försökt prata med barnen som "lekte" på gården.
Vi har en mur på vår gård som är belagd med puts. Nu har de nämligen skrapat bort en MASSA puts på en yta av nästan en kvadratmeter (i vart fall en halv) så alla tegelstenarna syns.

Var ute och pratade med dem och förklarade att så gör man inte, frågade vem som skulle laga det osv..

Fick till svar att det är kul att "göra saker man inte får". De lovade i alla fall att inte göra så igen och det hoppas jag verkligen att de håller. De har väl alldeles för lite att göra men de kunde väl använda sin energi till att leka tillsammans i stället.

Är mest imponerad över att jag klarade att prata lugnt med dem trots att jag är så arg på dem. Om de fortsätter vet jag inte vad jag gör. Någon som har förslag? Funderade på att peka ut dem för vår fastighetsskötare så han kan prata med föräldrarna.
I värsta fall får jag väl ringa och be polisen tala med föräldrarna.
Är inte första gången de gör dumma saker på vår gård heller :mad:
 
Sv: Dessa ungar *suck*

Jag beundrar dig för ditt lugn :bow:

Själv skulle jag förmodligen blivit oxtokig, om inte av själva aktiviteten så av svaret "det är kul att göra saker man inte får".
 
Sv: Dessa ungar *suck*

Om de gör om det och du ser det, ta tag i närmsta unge och gå hem till föräldrarna, dels "skrämmer" det ungarna dels är det nyttigt för föräldrarna att inse vad deras barn håller på med, sen är det bara att hoppas att föräldrarna tar sitt ansvar.
 
Sv: Dessa ungar *suck*

Prata med föräldrarna ! Eller låt fastighetsskötaren göra det !

Jag har en motsvarande historia i bakfickan.

En av mina bästa kompisar har sin bil parkerad på gatan utanför sitt hus, det är vinter och hon ser hur några grabbar går fram till bilen och "skriver" i snön på den. Grejen är att om snön är skitig/sandig så blir det repor på bilarna, så hon går ut och ber killarna som gör detta att sluta just för att lacken kan bli sabb. De flinar åt henne och fortsätter... det lustiga är att en av dessa grabbar är son till en av mina andra kompisar och hans föräldrar blir ju lagom glada när de fick höra vad deras normalt sett välartade gosse gör och vilken attityd han har ! Han har inte gjrot om det sen föräldrarna fått reda på vad han gjort
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 259
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 572
Senast: Freazer
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 381
Senast: TinyWiny
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 805
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp