Destruktivt förhållande - utpressning

Många gånger har man startat en tankegång, visat att det finns andra alternativ, en väg därifrån.

Men det fungerar förstås inte på alla. Det finns de som inte klarar av att ta till sig vad man egentligen lever i. Många gånger handlar det om normaliseringsprocessen och man är så manipulerad att man inte kan se sin situation klart.
Personen ser det klart ibland, har varit nära att komma ut, men sugs sedan in i djävulsdansen igen. De har bara senaste två åren pratat om skilsmässa flera gånger, men så har det alltid varit.
 
CEA4D969-BF46-4E5F-A5A6-D25654685CE6.jpeg

Jag har skickat hen denna, där alla tårtbitar idag är representerade.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 074
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 813
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 188
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp