Det är för laget man ger det där lilla extra

"Det där med allsvenskan väl ändå bara var ett måste", sa Ridsports krönikör Christel Behrmann till en bekant, men oj vilket mothugg hon fick. Sedan dess har Christel tänkt tillbaka till när hon själv red i lag, och vilken laganda det ger. Idag har hon tänkt om och tar ridsportallsvenskan på allvar.
 
I ingressen är det faktiskt ok då det är ett citat från skribentens text, som troligen lagts till innan publicering av redaktören. Skribenten borde dock korrläst sin text någon gång till, men jag tror de flesta förstår ändå.
 
I ingressen är det faktiskt ok då det är ett citat från skribentens text, som troligen lagts till innan publicering av redaktören. Skribenten borde dock korrläst sin text någon gång till, men jag tror de flesta förstår ändå.
Nja, citatet är en bisats, det är därför det inte funkar grammatiskt. Så det är inte skribentens fel (om det inte är så att hon faktiskt skrivit ingressen själv), och jag tycker inte det är ok om redaktören väljer ut en bisats som alltså inte kan stå själv som citat 🧐 Men jag erkänner också att jag är mer kritisk än dessa flesta, rentav petnoga.
 
Nja, citatet är en bisats, det är därför det inte funkar grammatiskt. Så det är inte skribentens fel (om det inte är så att hon faktiskt skrivit ingressen själv), och jag tycker inte det är ok om redaktören väljer ut en bisats som alltså inte kan stå själv som citat 🧐 Men jag erkänner också att jag är mer kritisk än dessa flesta, rentav petnoga.
Kanske borde ha skippat ett ordagrant citat och istället skrivit om till mera korrekt grammatik i just ingressen 🤔
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Wille
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 625
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: svea
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 691
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp