Det är roligt att vara till besvär - inte...

Jag ringde ÖBo, tre gånger i går eftermiddag och blev frånkopplad alla tre gångerna efter tio minuter och nej, det var inte dags att "gå hem". Nu ringde jag och satt i kö i 30 minuter, bad att få bli kopplad till servicecenter, satt i kö i 10 minuter och förklarade mitt ärende. Hen skulle vidarebefordra min förfrågan till bovärden, så får han höra av sig... Det brukar ta 4-6 veckor... :p Men i alla fall.

Försäkringskassan, var vad jag kommer få för årslön från Tysslingen och som sagt, lönebeskeden där ligger nog i en mapp på kontoret. Porto är ju dyrt och det går väl inte att skicka via mejl heller, eftersom de skriver lönebesked för hand... med papper och penna.
Jag ska räkna ihop, vad jag har fått nu från januari, via Nordea och ringa människan. För det fanns ett namn och ett telefonnummer. Så får vi se om det duger.

Jag vill gärna få ihop det här, tills i eftermiddag, när kurator ringer, så får vi se om hon fått tag på arbetsförmedlingen, så vi kan få ihop en träff.

Det är inte lätt att vara aggressiv och otrevlig... Men jag gör mitt bästa. :p Jag hoppas tvättstugan löser sig, för annars får jag hasa omkring i T-shirt och trosor tills på nästa tisdag, när jag har 14-dagars tvätt och städ.

Ha en fortsatt fin vecka. Jag återgår till knäckemacka, proviva och byråkratisk pappersexercis och telefon i de fall någon behagar svara.
 

Förskingringskassan har problem med telefonledninge, samtalet bröts tre gånger. Men hon ska skicka ut blankett att fylla i, då det blir för stor skillnad på inkomst. Men jag blir inte av med bostadstillägget från 4 oktober, som jag hade blivit om jag inte hört av mig.

Det var ju positivt eller nåt...
 
Eftersom jag valt privat tvätt/städ genom kommunen, kan inte kommunen göra något. Så nu har jag kontaktat Ren Service, som skulle se vad de kan göra.

Under den tiden, ringde tydligen bovärden... eller nån... från ÖBo, låt oss hoppas att denne ringer igen. Och att denne inte ringer 15.30, då kuratorkontakt ringer.

Kom INTE och säg att byråkratins vindlingar är hjälpsamma. Då letar jag fram brödkaveln.
 
Ren Service kommer förbi i morgon och jag har bokat tvättstuga till 10... och när jag var inne i ÖBo's app, ser jag att någon öppnat Ekängsgatan 23 (pelarhuset) för mig också... men jag måste väl kolla om min blipp funkar där först. Nu verkar det som att jag kan få lite medvind...

Men det blev motvind från kurator, hon berömde mig för det jag lyckats skrapa ihop... Men hon har inte fått tag på arbetsförmedlingen... min senaste förmedlare pratade ju mest om sina egna sjukdomar senaste gångerna, även den gången kurator var med...

Så jag vet inte om jag bytt förmedlare igen... Jag föreslog att hon skulle prova kontakta min gamla förmedlare, så kanske hen kan hjälpa kurator vidare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok F har varit här och lekt med Minnie, dragit på strumpor och bäddat säng. Minnie gillar inte Prima portionsvåtmat... :( Permobilen...
Svar
2
· Visningar
306
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet att många är trötta på mina skriverier och gnällande. Men ganska ofta är det berättigat, när man som funktionsnedsatt ÄR i...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
828
  • Artikel
Dagbok Dagbok En plats för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Hackad natt där jag fått springa upp...
Svar
2
· Visningar
439
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp