Det är skogskatter vi har!!!

:bow: Tack för svaret. Det var jag som skrev fel med dominant och resistent. Pga egna erfarenheter ... med mig själv ... tycker jag det är intressant med korsningschema och ärflighet.
 
okey,då har jag nog fått det på bakfoten,
har blivit lärd att skäpps katt är en egen ras,men då hadde jag fel.
 
:)
Jag har en lång artikel om Skeppskatternas historia, och utbredning här på västkusten, men tyvärr har jag den inte på den här datorn... Det är ganska intressant (tycker jag som genetikintresserad) att se hur ett anlag kan fortleva i ett område i flera hundra år, det visar ju att huskatterna, trots att många hävdar motsatsen, kan inavla "sig själva" ganska kraftigt.
 
jo det är sant.
är det nån sida med skäppskatten på?så man kunne läsa om den?när man har fått allt om bakfoten blir man lite förrvirrad.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
266
Senast: Jeps
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
571
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
836
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
6
· Visningar
485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp