Det är synd om Cewe idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte in till Sabb i går för en poliklinisk operation-
Dvs åka dit, opereras och sen åka hemTrodde jag ja.
Först blev läkaren som skulle operera försenad.
Hade tid kl halv två och var där i mycket god tid, tyvärr
Kvart över fyra fick jag komma in på operationssalen, då hade jag inte ätit något förutom en formfranska och en kopp te kl sju på morgonen.
Operationen blev inte heller en enkel grej som läkaren hade trott från början. För det första hade cystan växt från storlek golfboll till storlek apelsin på mindre än en månad, sen hade den dessutom lyckats bli varfylld :crazy:
När jag väl kom in till uppvak (heter ju även om inte jag var sövd utan under lokalbedövning) fick jag antagligen nån typ av reaktion på det lugnade jag fått och blodtrycket sjönk dramatiskt.
Sen fick min svanskota sig en knäck under ingreppet så jag hade inte bara ett jävla blodtrycksfall utan en smärta i svanskotan utan den like.
Det hela slutade med att dom övertalade mig stanna kvar över natten. Var nog tur, hade aldrig orkat åkt bil just då.
En annan trevlig insident var när biträdet skulle ta bort kanylen i armen i morse.
Hon hade precis gått ur rummet och jag tog mobilen för att ringa sambon, hinner precis säga hej till honom när jag känner något droppa. kollar armen och kompressen är genomdränkt med blod och det rinner längs armen och över hela sängen , säger jävla skit i telefon och slänger på luren, stackars sambom blev alldeles förskräckt :o
Ringer efter biträdet så hon byter kompress, när hon tar med sig dom nerblodade lakanen får hon med sig min mobil som jag slängde ner på sängen i villervallan:eek: allt slutade bra till slut, armen sluta blöda och telefon kom till rätta :angel:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 212
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp