Det blev inget...

S

SessCa

Skrev i en tidigare tråd och berättade om Rottis/shäfer-Hannen Max som behövde ett nytt hem. Var ju mestadels orolig för att han var så rädd av sig. Gjorde slag i saken och bestämde mig för att ta hem Max.
Pratade med en tränare. Kontaktade hundpsykolog. Gjorde ordning ett eget rum å Maxen i en av dom stora garderoberna med en Gammal hundsäng från min förra vovvse. Fixade lite "myspys" för hunden i allmänhet. Hade köpt nytt koppel (skit snyggt :love:) och nya matskålar, foder osv osv.

Hade bokat tid hos veterinären idag. Ägaren skulle möta mig där med Max för en besikting sen skulle pojken följa med hem. Var egentligen inte frisk nog att ge mig ut idag men jag kämpade för jag var så GLAD och uppåt.

Men dom dök aldrig upp. Ringe och ringde, veteinären blev sur så jag fick betala för den bokade tiden som vi inte utnyttjade. Åke hem. Arg och besviken. Fortsatte att ringa Ägaren och när jag fick svar så talar han stolt om att Max allt fått ett "bättre" hem.

Han påpekade att denna kille inte var lika petig med veterinär och allt betalade ett par hundringar för att få Max. Och att krångla med veterinärsbesiktingen brydde sig nya ägaren inte alls om. Inte heller "daltade" han med hundpsykologer. "Max kommer få det så bra".


Jag fick inget svar på VARFÖR han inte ringt och medelat mig om detta. Jag hade störtförälskat mig i Max och kände att han och jag skulle kunna trivas förträffligt med varandra.

Är så arg, ledsen och besviken nu. Tårarna bara sprutar.

Och eftersom att vi bara hade ett muntligt avtal kan jag inte göra något åt det. Papper och så vidare skulle ha skrivits på idag.

Förhoppningsvis kommer jag aldrig mer att träffa hunden. Så jag kan ju intala mig att få det bra. Men den beskrivningen jag fick om nya ägaren på telefon så känner jag mig mer än tveksam.

Och att trösta mig med att jag sparar både tid och pengar känns lamt och bortkastat.
 
det finns allt för många störda människor i denna värld :mad: som aldrig borde få ha djur över huvudtaget.
det e synd att det sunda förnuftet försvinner mer å mer.
 
vilka idioter det finns.
Förstår precis hur DU känner dig, hoppas och längta så mycket och sen blir det inget av det *morr*
 
Fy va tråkigt :mad:
Jag förstår att du är arg o besviken.
Hoppas du hittar en annan hund som kan använda alla nya grejjer.
 
Åh, var arg jag skulle ha blivit. :devil: Vilka svin, dom kunde väl berättat det för dig innan dom skickade iväg vovven till nån annan då.
Nej, det var ruttet gjort.
Tycker synd om dig!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 322
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 193
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 278
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 106
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp