Det blev ju inge hockey resa för oss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någonstans i huvudet hade jag redan några dagar innan vi åkte till Stockholm förstått att det inte skulle bli någon resa. Det var inte förens jag fick de två smsen om inställda flyg samma morgon som vi skulle åka jag verkligen förstod det. Men trots det ville jag ändå åka till Arlanda.

När min kusin släppte av oss och vi klev in var då jag verkligen förstod. Det var max 30 personer på Sveriges största flygplats. Där skakade jag på huvudet och sa till min man, vi ställer in. Sen började jag gråta i min mans famn.

Den här resan var så mycket mer än bara en resa. Den hade stor betydelse för min terapi. Att komma utanför min trygga zoon och växa ännu mer. Det jobbigaste var att packa in väskorna i bilen och åka tillbaka till min morbrors hus där vi bott under natten. Jag och min kusin pratade world of warcraft på vägen dit och sorgen att inte få åka glömdes bort.

När vi åkte tillbaka till Värmland en timme senare var jag helt tom. Vi sa inte mycket till varandra på säkert 20 mil. Jag var så besviken. Här har vi varit friska, dottern frisk som en nötkärna. Och så förstör något som vi absolut inte har någon kontroll över allting. Ett jäkla skit virus är vad det är. Drömmen var så otroligt nära men ändå så långt bort.

Jag är dock såklart lättad över att vi inte åkte. Min PTSD hade troligen inte blivit bättre av allt som nu pågår. Vi kanske inte hade kommit hem. Kanske hade vi kunnat bli smittade. Men det suger ändå. Jag har varit rätt så ledsen de senaste dagarna över allting.

Nu hoppas jag detta virus inte förstör det näst roligaste vi ska göra i juli. Se rammstein på Ullevi. Då blir jag nog halvt galen.
 

Så tråkigt! Jag har också evenemang inplanerade framöver som jag verkligen inte vill missa så jag förstår att det kan kännas som en sorg när något man sett fram emot inte blir av.

Förhoppningsvis får ni chansen att åka en annan gång!
 
Jag tänker att det sker större saker just nu. Det är svintråkigt att inte kunna åka, men det finns dom som har det värre! Vi åker eventuellt i augusti istället, om läget tillåter det.

Så tänker jag också. Det är det som gör det lite lättare.

Vi funderar om vi nu får tillbaka något alls av det vi lagt ut på resan, att åka till hösten/vintern i stället.
Hockeyn vi skulle se blev ändå inställd och sannolikheten att ett nytt virus kommer hoppas jag är ganska låg.
 
Men du, även om resan inte blev av så kom du ju ändå en bit utanför din trygga zon och var verkligen beredd att resa :heart

Jag hoppas verkligen Rammstein blir av för dig... själv blir jag rätt besviken om de ställer in Sabaton Open Air. Även om det är förståeligt har man rätt att bli besviken.
 
Men du, även om resan inte blev av så kom du ju ändå en bit utanför din trygga zon och var verkligen beredd att resa :heart

Jag hoppas verkligen Rammstein blir av för dig... själv blir jag rätt besviken om de ställer in Sabaton Open Air. Även om det är förståeligt har man rätt att bli besviken.

Du har helt rätt. Jag var verkligen helt inställd på att vi skulle iväg. Och jag fegade inte ur pga mig själv utan pga omständigheterna.

Har varit på sabaton open air två gånger (2012/2015). En helt fantastisk festival. Hoppas den blir av.
 
Du har helt rätt. Jag var verkligen helt inställd på att vi skulle iväg. Och jag fegade inte ur pga mig själv utan pga omständigheterna.

Har varit på sabaton open air två gånger (2012/2015). En helt fantastisk festival. Hoppas den blir av.

Jag bor ju i en by utanför Falun så jag behöver inte kunna planera så mycket för att kunna gå så det är skönt iaf. En av de fd medlemmarna i Sabaton bor i bostadsområdet nedanför mig :D
 
Jag bor ju i en by utanför Falun så jag behöver inte kunna planera så mycket för att kunna gå så det är skönt iaf. En av de fd medlemmarna i Sabaton bor i bostadsområdet nedanför mig :D
Skönt att bo så nära. Är ju absolut mindre bökigt om man inte vill sova på campingen.

Vi har bott på campingen ett år. Var så oerhört roligt. Lite sömn dock men folket övervägde sömnbristen. Vi var dock festivalrookies så vakterna frågade om vi skulle flytta dit på grund av all packning :rofl:

Andra året åkte vi till en kompis i Mora och sov där. Åkte dagen efter. Helgen efter det åkte vi till Göteborg och såg Metallica. Var en hektisk sommar 2015 :D
 
Du har helt rätt. Jag var verkligen helt inställd på att vi skulle iväg. Och jag fegade inte ur pga mig själv utan pga omständigheterna.

Har varit på sabaton open air två gånger (2012/2015). En helt fantastisk festival. Hoppas den blir av.
Du fegade inte ut alls skulle jag säga. Du tog ett avvägt beslut som med facit i hand var väldigt klokt. Jag har tänkt på dig och någonstans hade jag nästan önskat att er resa varit en vecka senare så du verkligen inte kunde lägga detta på dig själv. Du skriver det ju själv, det var typ 30 pers på Arlanda, alla andra hade väl inte fegat ur ;)?
 
Du har helt rätt. Jag var verkligen helt inställd på att vi skulle iväg. Och jag fegade inte ur pga mig själv utan pga omständigheterna.
Det var ett klokt och välövervägt beslut. Raka motsatsen till att fega ur.

Du har sett hur exceptionella omständigheter det var på Arlanda och vet därmed att det inte har med dig att göra att ni inte kom iväg. Ta med dig allt det som du ändå genomförde, även om ni missade det roliga med resan.
Det kommer att bli en annan resa för er, för eller senare. :)
 
Du fegade inte ut alls skulle jag säga. Du tog ett avvägt beslut som med facit i hand var väldigt klokt. Jag har tänkt på dig och någonstans hade jag nästan önskat att er resa varit en vecka senare så du verkligen inte kunde lägga detta på dig själv. Du skriver det ju själv, det var typ 30 pers på Arlanda, alla andra hade väl inte fegat ur ;)?

Nej alltså jag menade egentligen inte att jag fegade ur, min hjärna kom bara inte på en bättre mening just då :D

Jag är mer än lättad över att vara hemma efter allt som hände med Trumps inreseförbud och pausad NHL säsong och allt annat som hände dagen efter vi skulle ha åkt.

Hade vi mot förmodan åkt hade jag troligen stressat ihjäl mig borta i USA pga omständigheterna.
 
Jag blev så ledsen för din skull :cry: jag vet hur mycket du sett fram emot resan och att se Ovi och Bäckis och de andra IRL. Var allt lite avis ;) och inte för att man ska tänka så, men så sorgligt på sitt vis (och en bagatell jag vet) men det hade varit fantastiskt om Ovi slagit Gretzkys rekord. Nu, med lockouten och vad som hänt kommer det inte hända. Men för att muntra upp lite:

 
Jag blev så ledsen för din skull :cry: jag vet hur mycket du sett fram emot resan och att se Ovi och Bäckis och de andra IRL. Var allt lite avis ;) och inte för att man ska tänka så, men så sorgligt på sitt vis (och en bagatell jag vet) men det hade varit fantastiskt om Ovi slagit Gretzkys rekord. Nu, med lockouten och vad som hänt kommer det inte hända. Men för att muntra upp lite:


Det var det första som slog oss mitt i all corona kris. Ovi kommer troligen inte slå rekordet :rofl: :angel: fast det är Ovi, vem vet vad som händer.

Det sög att inte få åka. Det suger att inte ens få se världens bästa hockey på tv. Jag hoppas verkligen att det överhuvudtaget blir något slutspel men troligen inte.
 
Nej alltså jag menade egentligen inte att jag fegade ur, min hjärna kom bara inte på en bättre mening just då :D

Jag är mer än lättad över att vara hemma efter allt som hände med Trumps inreseförbud och pausad NHL säsong och allt annat som hände dagen efter vi skulle ha åkt.

Hade vi mot förmodan åkt hade jag troligen stressat ihjäl mig borta i USA pga omständigheterna.

Jag skulle åkt till Sydafrika i onsdags, 11 dagar, en resa som varit bokad i ett år. Mitt resesällskap skadade sig och opererades och fick totalt reseförbud för 3 veckor sedan så vi fick avboka och fick allt tillbaka på resan (50 lapp) pga att det var pga olycka/skada.
Vi var sjukt besvikna och ledsna då för 3 veckor sedan, men nu hade vi om det inte hänt, hunnit iväg innan UD utlyste totalstopp och hade nog mest spenderat vistelsen med att vara oroliga för läget härhemma och allmänt och att fastna i karantän på någon mellanlandning på väg hem.

summa summarum: att inte komma iväg på en drömresa är inte det värsta. Släpp det !
 
Jag är i år riktigt sugen på SOA, men vet inte om jag får ihop det med jobb m m. Dessutom är vi på Rammstein 1/8...förhoppningsvis.

Vad roligt. Jag hoppas det löser sig.

Banden i år är inte riktigt min grej. Förutom sabaton då så klart. Amaranthe såg jag i våran lilla by för nåt år sen. Freedom call är är också bra men annars nja.

Va kul att ni fick biljetter till rammstein. Då håller vi bara tummarna för att det blir av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 538
Senast: tott
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 426
Senast: Flixon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är glad över att jag är frisk, och att mina nära och kära lever och är friska. Men det faktum att jag är glad och tacksam över det...
Svar
0
· Visningar
904
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp