Det blev lite stolpe ut i helgen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern & ponny vägrade ut sig i bägge klasserna. De hinder de hoppade såg bra ut, mest dumheter från ponnyns sida att stanna, fanns ingen anledning alls.
Men det var sista ponnytävlingen i hoppning så nu får någon annan liten tjej eller kille ta över och se om det går få ordningen på skrället.

De andra två i laget som red förklassen gick nolla och det kändes bra inför lagklassen. Tyvärr tog nerverna ut sin rätt för en av tjejerna så hon fick två stopp. Så vi var redan uppe i 15 fel när lagets ankare skulle rida. Men det bodde ett spöke vid grinden (det som dottern vägrade ut sig på och som E stannade vid) och det blev två stopp där.
Lite synd för tjejerna var jättetaggade innan lagklassen och dom förtjänade ett bättre resultat.

Men allt som allt gick det kanon, dom har blivit så duktiga på allt runtomkring tävlandet. Packa, fixa, lasta mm så lärorikt. Nu hoppas jag att det kommer nya elever som får chansen åka ut och tävla, det ger så himla mycket.

På hemmaplan gick det dessto bättra i PC&SC dressyren då bägge lagen vann sina respektive matcher :banana: vilken kanonstart vi haft för samtliga lag, bara vinst hemma. Nu hoppas jag det håller i sig. Nästa match ska dottern vara med på bortaplan i SC-laget. Ska bli kul

Ingen ridning den här veckan då vi har teori. Hoppas vår instruktör hittar på något roligt, det brukar hon göra.
Har även upptäckt att jag missar terminens hopp-lektion :cry: jag som tänkte vara med. Men då är jag på Globen och leker funktionär, de är kul det också
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 223
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Fullspäckat schema och så UVI på det, kanske inte så underligt jag vaknade med migrän i morse :yuck: Lördagen så öppnade jag fiket...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är himla kul när man känner det går framåt i ridningen :D Var tillbaka på Zetra igår, det är väl tanken jag ska ha honom hela...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp