Bukefalos 28 år!

Det blir en liten!

Zody

Trådstartare
Har ju tidigare berättat om mina och pojkvännens planer på att utöka vår lilla familj med en liten ulltuss, och nu har vi bestämt oss!
Letar för fullt dagarna i ända och har nu hittat en uppfödare 5 minuter från oss som har de sötaste små liven jag någonsin sett. :love:

Så gissa vem som på måndag eftermiddag får umgås med de här underverken? :angel:
050809akull_6v_grupp.jpg

Jag så klart! :D
Håll tummarna för oss nu att vi fastnar för någon av dem (vilket vi kommer göra, haha) och för att uppfödaren gillar oss och tycker det vi har att erbjuda en av hennes småttingar låter intressant! :)
 
Sv: Det blir en liten!

Ååååhh, vilka söta :love: Underbara!!
Akta så att ni inte kommer hem med flera, risken finns väl när dom är så söta :angel:

Du får skriva sen och berätta hur det går!
Lycka till!!
 
Sv: Det blir en liten!

De är verkligen helt underbart söta, kan knappt vänta tills på måndag. :D får hålla mig från att lyfta upp telefonen och ringa till uppfödaren och säga att kikar över nu på en gång. :D (Gud så behändigt det är att ha henne så nära, tar 5 minuter att gå :love: )

Risken är stor att vi kommer hem med två, men samtidigt vet vi båda två att vi inte KAN, inte just nu. Men förr eller senare kommer det bli en till, förhoppningsvis från samma ställe. :)
 
Sv: Det blir en liten!

Tack!
Jag är helt förälskad, speciellt i den med vit haklapp. :love: (vad tusan heter färgen då? jag kan INGENTING om färger, men jag antar att jag får ta tag i det där och plugga)
 
Sv: Det blir en liten!

Om det blir en Tusselinos kommer jag att ställa ut, hela kullen är redan anmäld till utställning nu i oktober. :) Är väldigt intresserad utav en av hanarna, så kanske kommer han även användas i aveln av Irene, ägarinnan till Tusselinos, det återstår att se - men då jag pratade med henne tidigare idag tyckte hon att det skulle vara jättekul om en av hannarna stannade i stan, och ev. användas till aveln. Jag tycker bara det är roligt, ställde ju inte ut mina tidigare två så jag får helt enkelt lära mig massor om det blir en av Irenes ulltussar. :)

den jag är mest intresserad av just nu är Hugo Boss, han har verkligen något extra. Kan inte sätta fingret på det men han föll mig i smaken på en gång. :love: (är han möjligtvis svartsilver tigré? Försökte mig på en gissning efter att ha kikat på färggalleriet men det är verkligen svårt :o )

Dina "råttor" var toksöta - men misstänker att det inte är något en vanlig "svensson" köprer för att ha som sällskap?
 
Senast ändrad:
Sv: Det blir en liten!

Brun (svart, samma sak)tigré med vitt, men har ser onekligen ut att vara silver på vissa bilder!

Det är jättekul att ställa ut om det går bra :angel: men kan vara ganska mycket väntan om man har en katt som aldrig kommer längre än till sin klassbedömning. Spännande är det iaf.

"Råttorna" blir ganska vackra som vuxna:

camilla.jpg


Men eftersom de är sällsynta är det mest folk som redan känner till rasen som är intresserade. Skogisar, birmor, perser mfl har ju fördel av att de har välkända utseenden (även om skogisarna får dras med att varenda långhårig husis sägs vara en)
 
Sv: Det blir en liten!

åhå, då var jag inte helt fel ute med andra ord! :D Tycker verkligen det är skitsvårt med färgbestämning, är ju verkligen novis inom området om man säger så :angel:

Har varit på en enda utställning i hela mitt liv och då var det hundar det gällde, och det tog ju sin tid det med. :) Blir det Hugo eller någon annan av tusselinosarna kommer jag bara följa med som bihang och se hur allt går till och försöka lära mig så gott jag kan, känns som att jag överlåter ansvaret till någon som kan sånt där de första gångerna :D

Jättefina, och de har ju helt klart ett udda utseende, tilltalar mig rätt mycket om jag ska vara ärlig. Perser är ju väldigt välkända till utseende, men samtidigt är det ju många som har svårt för dem pga deras "ser ut som de sprungit in i en vägg"-utseende som så många beskriver det som.
 

Liknande trådar

Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: anonym_tjej
·
Kropp & Själ Min 28-årsdag närmar sig och med den kommer också ångesten. Har varit rätt stabil sedan januari tack vare antidepp och terapi, men nu...
Svar
14
· Visningar
2 470
Senast: Unit
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 879
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp