Det börjar närma sig ytterligare ett jubileum

Om en månad fyller denna sida 25 år.

Genom åren har det ibland sagts att det var bättre förr, att användare var trevligare förr. Jag har ibland påstått att allt är väldigt lika samtidigt som mycket har ändrats.

Nu får ni en möjlighet att själva kolla upp detta.

Jag kommer under den kommande månaden lägga in framförallt diskussioner från de första åren då Bukefalos inte hade eget domännamn och när sidan hette Stallet.com
stallet100.gif

Förhoppningsvis finner ni detta intressant. Lite är likadant och/eller väldigt annorlunda.
Kanske hittar ni ett gammalt inlägg från er själva att skämmas över eller inse att ni utvecklats lite sedan dess, eller inte. :)

Jag börjar från början med Öppet forum, den första möjligheten för vem som helst att skriva direkt till sidan och kommer fylla på med mer framöver.

Här hittar ni samlingssidan med de gamla arkiverade sidorna:
https://www.bukefalos.se/arkiv/

Det går inte att svara i de över 20 år gamla diskussionerna, men om ni vill kan ni skapa en ny tråd i nuvarande forum och länka och citera den gamla diskussionen.

Jag har inte läst igenom allt och modereringen var nog inte lika välutvecklad på den tiden så om ni hittar något som behöver åtgärdas får ni gärna återkomma till mig med en länk till sidan med ett utdrag av texten som behöver fixas.
 
Om en månad fyller denna sida 25 år.

Genom åren har det ibland sagts att det var bättre förr, att användare var trevligare förr. Jag har ibland påstått att allt är väldigt lika samtidigt som mycket har ändrats.

Nu får ni en möjlighet att själva kolla upp detta.

Jag kommer under den kommande månaden lägga in framförallt diskussioner från de första åren då Bukefalos inte hade eget domännamn och när sidan hette Stallet.com
Visa bifogad fil 67868

Förhoppningsvis finner ni detta intressant. Lite är likadant och/eller väldigt annorlunda.
Kanske hittar ni ett gammalt inlägg från er själva att skämmas över eller inse att ni utvecklats lite sedan dess, eller inte. :)

Jag börjar från början med Öppet forum, den första möjligheten för vem som helst att skriva direkt till sidan och kommer fylla på med mer framöver.

Här hittar ni samlingssidan med de gamla arkiverade sidorna:
https://www.bukefalos.se/arkiv/

Det går inte att svara i de över 20 år gamla diskussionerna, men om ni vill kan ni skapa en ny tråd i nuvarande forum och länka och citera den gamla diskussionen.

Jag har inte läst igenom allt och modereringen var nog inte lika välutvecklad på den tiden så om ni hittar något som behöver åtgärdas får ni gärna återkomma till mig med en länk till sidan med ett utdrag av texten som behöver fixas.

Jag tycker ödmjukt att buke aldrig har varit bättre än nu. Men det är ju för att det var som det var att det blev som det blev att vi är där vi är nu. Men jag var inte med från första början utan klampade in för snart 17 år sedan. Så de första 8 föl- och unghäståren är missade. Och kan nu alltså upplevas. Om man vågar.
 
Åh jösses vilken ton det var dåförtiden! Jag har inte ens hunnit läsa en sida än och har redan stött på "besserwisser" (stavat "bezzerwisser" vilket var ganska roligt), "jävla idiot", "intelligensbefriad" och "var så snäll mot mänskligheten och dra dit araberna växer". Och nordsvenskar blir kallade "ök"... Det var definitivt inte bättre förr! :rofl:

Och vad tusan var grejen med att inleda sina inlägg med att skrika på den man vände sig till? (tänker på att nästan alla inlägg börjar med "Camilla!", "Elisabet!" osv)

Sen är det någon som skriver att hon sitter och läser hästannonser på TV4 text-tv - HJÄLP vad gammeldags det kändes! Jag minns knappt text-tv överhuvudtaget och hade ingen aning om att där fanns en annonsfunktion!
 
Åh jösses vilken ton det var dåförtiden! Jag har inte ens hunnit läsa en sida än och har redan stött på "besserwisser" (stavat "bezzerwisser" vilket var ganska roligt), "jävla idiot", "intelligensbefriad" och "var så snäll mot mänskligheten och dra dit araberna växer". Och nordsvenskar blir kallade "ök"... Det var definitivt inte bättre förr! :rofl:

Och vad tusan var grejen med att inleda sina inlägg med att skrika på den man vände sig till? (tänker på att nästan alla inlägg börjar med "Camilla!", "Elisabet!" osv)

Sen är det någon som skriver att hon sitter och läser hästannonser på TV4 text-tv - HJÄLP vad gammeldags det kändes! Jag minns knappt text-tv överhuvudtaget och hade ingen aning om att där fanns en annonsfunktion!

Jag använder fortfarande text tv... speciellt när jag ser äldre filmer på svt 🤣
 
Vilket bra initiativ Gunnar!
Ska bli kul att få se, jag ser fram emot nästa steg där man kan följa diskussionerna lite.
Får se om jag springer på mitt fördta användarnamn/konto som jag sedan tappade bort när jag hade bukepaus..
 
Åh jösses vilken ton det var dåförtiden! Jag har inte ens hunnit läsa en sida än och har redan stött på "besserwisser" (stavat "bezzerwisser" vilket var ganska roligt), "jävla idiot", "intelligensbefriad" och "var så snäll mot mänskligheten och dra dit araberna växer". Och nordsvenskar blir kallade "ök"... Det var definitivt inte bättre förr! :rofl:
Eller hur! Tonen är absolut bättre idag.
 
Åh jösses vilken ton det var dåförtiden! Jag har inte ens hunnit läsa en sida än och har redan stött på "besserwisser" (stavat "bezzerwisser" vilket var ganska roligt), "jävla idiot", "intelligensbefriad" och "var så snäll mot mänskligheten och dra dit araberna växer". Och nordsvenskar blir kallade "ök"... Det var definitivt inte bättre förr! :rofl:

Och vad tusan var grejen med att inleda sina inlägg med att skrika på den man vände sig till? (tänker på att nästan alla inlägg börjar med "Camilla!", "Elisabet!" osv)

Sen är det någon som skriver att hon sitter och läser hästannonser på TV4 text-tv - HJÄLP vad gammeldags det kändes! Jag minns knappt text-tv överhuvudtaget och hade ingen aning om att där fanns en annonsfunktion!
Haha det kanske var jag som läste annonserna? Jag (mina föräldrar) köpte en häst via annons på text-tv år 2000. :D
 
Åh jösses vilken ton det var dåförtiden! Jag har inte ens hunnit läsa en sida än och har redan stött på "besserwisser" (stavat "bezzerwisser" vilket var ganska roligt), "jävla idiot", "intelligensbefriad" och "var så snäll mot mänskligheten och dra dit araberna växer". Och nordsvenskar blir kallade "ök"... Det var definitivt inte bättre förr! :rofl:

Och vad tusan var grejen med att inleda sina inlägg med att skrika på den man vände sig till? (tänker på att nästan alla inlägg börjar med "Camilla!", "Elisabet!" osv)

Sen är det någon som skriver att hon sitter och läser hästannonser på TV4 text-tv - HJÄLP vad gammeldags det kändes! Jag minns knappt text-tv överhuvudtaget och hade ingen aning om att där fanns en annonsfunktion!
Så nostalgiskt med TV4s texttv! Hösten -99 hittade jag en annons där om uteritter på en ridskola, och jag som just börjat jobba efter flera års plugg och letade efter ett ställe att börja rida på (igen efter 14 års uppehåll) ringde numret i annonsen, började rida på uteritterna, träffade ett sto som jag blev kär i, köpte stoet några år senare, och idag har jag kvar hennes tioåriga dotter. Allt tack vare tv 4:s text-TV!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det är dags att fylla på med ytterligare lite gammalt i Bukefalos arkiv. 1998 hände en hel del, Öppet forum fortsatte att fungera i...
Svar
8
· Visningar
1 492
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Förr var jag ganska duktig på att informera om nästan alla förändringar, förbättringar och nyheter här på sidorna. Du kan nu, om du...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Denna gång har jag grävt upp några enskilda sidor mestadels från 1996. Det handlar om två enkäter. En mest gällande dessa sidor...
Svar
0
· Visningar
776
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 944
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp