Det borde vara straffbart!

Killaloe

Trådstartare
Jag tänker ofta ”det borde vara straffbart” om helt random grejer :angel:,
som typ
- dåliga filmatiseringar av redan dåliga böcker där straffet borde vara att kolla på filmen 5 gånger om dagen, varje dag i ett helt år.
- montera toapallershållaren så den är omöjlig att nå utan att utföra akrobatiska konster, något som borde medföra skadestånd till den drabbade i form av presentkort på massage/spa choklad och bubbel.
- äta illaluktande mat på bussen, vilket borde straffas med omedelbar avstigning, indraget busskort och ett förbrytafoto på bussbolagens hemsida där även maten ska nämnas så alla förstår vad personen gjort.

Vad har ni för saker som ni tycker borde vara straffbara? Och vad är ett rimligt straff?

OBS! Det här är inte tänkt som en tråd för seriösa diskussioner om riktiga och viktiga brott!
 
Jag låg sömnlös häromnatten och svor hämndplaner mot biljäveln som stod på tomgång under mitt öppna sovrumsfönster HUR LÄNGE SOM HELST. Funderade på att gå ner och stänga motorn, skälla ut föraren osv. Och ANMÄLA - men då måste man ju först se vilket taxibolag det är, det är nästan bara taxi på min gata nattetid. Så jag knallade upp för att sätta onda ögat på bilhelvetet och kolla bolaget.

Det var en ambulans :cautious:
 
Det borde vara straffbart att spela hög musik i hörlurar av typen som låter omgivningen höra lika mycket på musiken som den som har på sig hörlurarna (av någon märklig anledning lyssnar personer med sådana hörlurar alltid på skitdålig musik). Lämpligt straff torde vara kraftigt nageltrång på samtliga naglar samtidigt (för hörlurarna, inte musiksmaken).
 
Det borde vara straffbart att framföra dragväskor om man inte kan hantera dem! Därtill införa något slags körkört för att alls få tillåtelse att ha dem. :mad:

Folk kör över fötterna på andra människor, gör snubbelfällor, går (såklart långsamt!) två och två i bredd med varsin dragväska på respektive sida så att ingen kan passera, tvärstannar PRECIS utanför tåget för att veckla ut sin förbannade väska och därmed stoppar upp kön bakom istället för att lyfta väskjäveln ett par meter bort där man inte är i vägen. Osv osv. Som van tågpendlare är detta för mig ett mycket större problem än vad signalfel och inställda avgångar är. :p
 
Apropå väskor: ryggsäck på buss och spårvagn. Jag har själv ryggsäck men TAR AV den när jag kliver på. Det är jag dessvärre rätt ensam om så sitter jag ner får jag däng i huvudet av andras ryggsäckar hela tiden.

Straff: dra ner ryggsäcken över huvudet på dem.
 
Jag låg sömnlös häromnatten och svor hämndplaner mot biljäveln som stod på tomgång under mitt öppna sovrumsfönster HUR LÄNGE SOM HELST. Funderade på att gå ner och stänga motorn, skälla ut föraren osv. Och ANMÄLA - men då måste man ju först se vilket taxibolag det är, det är nästan bara taxi på min gata nattetid. Så jag knallade upp för att sätta onda ögat på bilhelvetet och kolla bolaget.

Det var en ambulans :cautious:
Folk borde VERKLIGEN planera bättre än att åka ambulans på nätterna!
 
Att stanna direkt efter en rulltrappa! Eller så bara passera för många, för nära, så man hindrar rulltrappetrafiken. Händer alldeles för ofta, det är ju liksom inte så att folk i rulltrappan kan stanna och vänta...

Såna människor borde få spendera en evighet med att gå uppför i en nedåtgående rulltrappa. :cautious:
 
Apropå väskor: ryggsäck på buss och spårvagn. Jag har själv ryggsäck men TAR AV den när jag kliver på. Det är jag dessvärre rätt ensam om så sitter jag ner får jag däng i huvudet av andras ryggsäckar hela tiden.

Straff: dra ner ryggsäcken över huvudet på dem.
Man behöver inte alltid sitta ned! Jag är rätt kort, befann mig en gång på full tunnelbana med en betydligt längre person med ryggsäck på, jag stod bakom. När fler skulle på tyckte den här personen att det var lämpligt att ta ett kliv bakåt för att lämna plats åt dem, vilket innebar att jag fick hans ryggsäck upptryckt i ansiktet. Utan möjlighet att flytta på mig pga mängden folk. :grin: I såna lägen önskar jag att jag var sämre på att kontrollera mitt humör.
 
Folk Som pratar på bio. Man borde sänka ned personen i sin stol till någon slags ljudisolerad fängelsehåla...
Eller helt enkelt införa regler mot att gå på bio i sällskap.

Föräldrar som låter sina 3-4åringar tuta i blockflöjt på spårvagnen bör få flöjten våldsamt intryckt i sina öronen.
 
Att stanna direkt efter en rulltrappa! Eller så bara passera för många, för nära, så man hindrar rulltrappetrafiken. Händer alldeles för ofta, det är ju liksom inte så att folk i rulltrappan kan stanna och vänta...

Såna människor borde få spendera en evighet med att gå uppför i en nedåtgående rulltrappa. :cautious:

Värst är ändå de som står på fel sida i rulltrappan!
Eller de som bara stannar när de går nerför rätt sida trots att de har folk bakom sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp