Det dödliga meningslösa våldet...

Det är fruktansvärt det som har hänt tänker på de stackars barnen och de anhöriga. Uppenbarligen går det inte att leva tryggt i alla delar av Sverige idag.

Partyknarkare driver ju en stor del av gängens ekonomi som möjliggör att t.ex. köpa vapen illegalt. I Göteborg har de identifierat 745 köpare av kokain. Många av dem är sen tidigare okända för polisen och småbarnsföräldrar i välbärgade områden. En hel del hade tydligen uttalat sig i stil med att jag tar bara kokain när barnen somnat. Jaha men vad bra då att de är så ansvarsfulla för sina barn. !!!!

Det har varit en systematisk handel och dessa köpare har i princip sponsrat Backagänget i Göteborg. Så jag skulle nog säga att helt vanliga Svenssons är medskyldiga till att dessa skjutningar kan ske och att vapen kan köpas in för dessa knarkpengar. Det är en del av problemet och jag tror inte att Göteborg är unikt med detta mönstret att kokain köps av vanliga människor.
 
Alla ropar efter snabba åtgärder NU. Men maskineriet arbetar långsamt, både vad gäller strängare lagstiftning och sedan praxis upp till HD. Återigen, det som är den stora, stora faran är andra, och tredje generationen svenskar som förvägras, eller vägrar det samhällskontrakt det svenska samhället är uppbyggt runt. När någon som är född i Sverige, av svenska föräldrar vars far/morföräldrar invandrade till Sverige säger att hen inte är svensk och att hen inte betraktas som svensk, då har vi ett betydligt större problem än gängen som härjar idag.

Hur ska vi alla i Sverige se till att alla som är födda och bor här ser sig själva som svenskar, ses som svenskar och som en del av samhället?
 
Lite partyknarkande gör ju ingen skada "alla tar ju kokain, det vet ju du med" säger snubben som växt upp i sjumiljonersvillan och som förfasar sig över gängskjutningarna "i Biskop kan man ju inte bo som vit" till mig på som faktiskt bor där och både privat och professionellt ser vad handeln med partydrogerna bidrar till...
Så om inteknarket fanns, så skulle dessa snubbar sälja majblommor och jultidningar istället
 
Så om inteknarket fanns, så skulle dessa snubbar sälja majblommor och jultidningar istället

Nej, men de stora pengarna ligger i knarket. Det finns ingenting jag kan komma på som är lika lönsamt. Vilket i sin tur gör att när inte de stora pengarna finns så är det mindre attraktivt för yngre att gå med i gäng, färre som åker runt med guldkedjor med en livsstil som lockar.

Människosmuggling är lönsamt men inte i samma utsträckning, särskilt inte nu när andelen asylsökande gått ner så mycket. Vapensmuggling? Nja, det finns gott om vapen i EU och en begränsad marknad för dem i Sverige.
 
Bullshit.
Det är inte de som kom 2015 som är gängpgrabbarna som skjuter på varandra just nu.
De uttalanden jag citerade handlar inte om hur våra politiker tyckte att "barmhärtig samarit" leken var kul 2015, utan hur vår asylrätt och migration överlag misshandlats under väldigt många år. Det som göms i snö kommer fram i tö, och med en stadsminister som bestämt hävdar -Vi såg det inte komma...ja då ser vi resultatet 2021.
Väldigt många av dem är födda här, även om en hel del av dem inte känner sig som del av samhället.
Har ingen aning, var idioterna är födda faktiskt - och för mig spelar det ingen som helst roll....
 
De uttalanden jag citerade handlar inte om hur våra politiker tyckte att "barmhärtig samarit" leken var kul 2015, utan hur vår asylrätt och migration överlag misshandlats under väldigt många år. Det som göms i snö kommer fram i tö, och med en stadsminister som bestämt hävdar -Vi såg det inte komma...ja då ser vi resultatet 2021.

Har ingen aning, var idioterna är födda faktiskt - och för mig spelar det ingen som helst roll....
Men det spelar väl för tusan visst roll var de är födda???

Det är ett problem som måste lösas, problemet har inte med invandring per se att göra utan om människor födda i Sverige! Då får man lösa DET problemet och inte något annat.
 
De uttalanden jag citerade handlar inte om hur våra politiker tyckte att "barmhärtig samarit" leken var kul 2015, utan hur vår asylrätt och migration överlag misshandlats under väldigt många år. Det som göms i snö kommer fram i tö, och med en stadsminister som bestämt hävdar -Vi såg det inte komma...ja då ser vi resultatet 2021.

Har ingen aning, var idioterna är födda faktiskt - och för mig spelar det ingen som helst roll....

Misshandlats? Vi har stått upp för asylrätten i både bra och svårare tider, när den grovt misshandlats, eller nästan mördats av andra nationer. Vi har välkomnat människor på flykt att bygga sig en framtid här i ett Europa som har stängt gränser. Nu har vi också stängt gränserna vilket är ett gravt underbetyg åt oss också.
Det finns misslyckanden längs vägen, där vi inte har satsat tillräckligt mycket på att få integration att fungera - där segregation har blivit norm. Misshandel av integrationspolitik hade varit att låtsas som att den inte behövs. Att minimera antalet på flykt som tas emot.

Det är den stora gåtan för mig. De som ivrigast hävdar att integrationspolitiken har misslyckats är de som samtidigt hävdar att inga ska tas emot. Det är ju en enkel, ond, utväg som inte handlar om en vilja att integrationspolitiken ska bli bättre utom om något helt annat.

Jag är så ledsen och besviken över att den debatt som drivs av rasisthögern nu försvaras av företrädare för andra partier. Till och med det parti jag gav min röst i senaste valet. Det svider. Men debatten är absurd och rasism har ingen plats i vårt moderna Sverige.
 
De uttalanden jag citerade handlar inte om hur våra politiker tyckte att "barmhärtig samarit" leken var kul 2015, utan hur vår asylrätt och migration överlag misshandlats under väldigt många år. Det som göms i snö kommer fram i tö, och med en stadsminister som bestämt hävdar -Vi såg det inte komma...ja då ser vi resultatet 2021.

Har ingen aning, var idioterna är födda faktiskt - och för mig spelar det ingen som helst roll....
Du bryr dig inte om var de kommer ifrån eller är födda (i Sverige) men drar samtidigt upp migration som en orsak. Det rimmar inte. Och är ett av problemen, de är födda i Sverige, de är svenskar men betraktas inte som svenskar. Hur många svenskar med utomeuropeiska föräldrar får frågan, var kommer du ifrån? Orsa är svaret. När dessa svenskar svarar, Turkiet, Irak eller liknande, det är då vi har ett stort problem. De kommer inte någon annanstans ifrån än Sverige. De är lika svenska som de som finns i stamböckerna sedan 1600-talet.

Återigen, den asylvåg vi såg 2015 och fö den asylpolitik Sverige fört tidigare har ingenting att göra med dagens gängproblematik. Deras föräldrar/far/morföräldrar invandrade på 1970-1990 talet då villkoren för allmän invandring till Sverige var helt annorlunda än den är idag.

Resultaten av 2105 kommer vi att se om en generation eller två.
 
Du bryr dig inte om var de kommer ifrån eller är födda (i Sverige) men drar samtidigt upp migration som en orsak. Det rimmar inte. Och är ett av problemen, de är födda i Sverige, de är svenskar men betraktas inte som svenskar. Hur många svenskar med utomeuropeiska föräldrar får frågan, var kommer du ifrån? Orsa är svaret. När dessa svenskar svarar, Turkiet, Irak eller liknande, det är då vi har ett stort problem. De kommer inte någon annanstans ifrån än Sverige. De är lika svenska som de som finns i stamböckerna sedan 1600-talet.

Återigen, den asylvåg vi såg 2015 och fö den asylpolitik Sverige fört tidigare har ingenting att göra med dagens gängproblematik. Deras föräldrar/far/morföräldrar invandrade på 1970-1990 talet då villkoren för allmän invandring till Sverige var helt annorlunda än den är idag.

Resultaten av 2105 kommer vi att se om en generation eller två.

Jag ser resultaten av 2015 varje dag. Det är människor som tar hand om mig i vården, det är människor som jag arbetar med, det är människor som mina barn arbetar och umgås med. Det är människor som tagit sig genom extrema upplevelser hit och fått en ny chans av oss i Sverige, innan vi drabbats av förlamande högerextremism. Som pluggar, arbetar och gör vad de kan för att bygga ett liv. Som hindras av rasismen och främlingsfientligheten. Men de lyckas ofta ändå. Det är imponerande.
 
Min erfarenhet är inte att drogproblemet beror på av läkare föreskrivna recept. Utan att ungdomar vill "prova" olika saker.
Man provar att röka - fastnar , man vill prova alkohol - fastnar, man provar droger - fastnar.

Det är ju en del i att växa upp. Detta är inget specifikt för varken utlands eller svenskfödda eller svenskar födda med guldsked i munnen. Det som är problemet är att det är för enkelt att komma över droger. Och detta är såklart ett jättejobb... Och något samhället jobbar med.

Inom "invandrarkretsar" är det "ballt" med gäng, man krigar för sitt gäng. Känner tillhörighet. Rappare skriver "coola" låtar om hur "tufft" det är att va gängmedlem. Stoltserar med vapen mm... Numer är "invandrarkretsar" svenskfödda med 2-3 generationer. Men de har ändå ingen "svensk tillhörighet" de känner sej utanför det svenska samhället. Det svenska samhället "respekterar" dom inte osv osv,

Där slutar jag lyssna på deras "ursäkter" till att de inte "sköter sej" ... Att leva i sverige innebär inte bara rättigheter. Du har EGEN skyldighet att gå i skolan, att utbilda dej och kunna försörja dej själv.

De rika "coola" kidsen kommer undan. De kan festa i Båstad, på Gotland mm... - Pappa betalar. De blir ändå styrelsemedlemmar i "pappa betalar företag" ...

Svenska förortssvensson barn sitter mittemellan dessa grupper och vill inte vara sämre än någon sida.
De klottrar, håller på sitt fotbollslag (slåss för sitt fotbollslag) och dricker, röker och festar och provar droger..

Så visst droger är ett problem. Det är inte ens nytt ... Min farbror dog av heroinöverdos som 18 åring då han festade med kompisar och skulle "testa" .. "Vanlig svensson kille" Han hade otur helt enkelt, visste inte vad och hur mkt man skulle ta. Detta va i början på 60talet. Innan arbetskraftsinvandringen. Så nej de va inte invandrarnas fel.
Men på den tiden slogs man mer med knytnävar. Nu slåss man med vapen.

Jag hoppas man aldrig legaliserar droger. Även om jag köper att de finns de som blir bättre på tex medicinskt brukande av marijuana. Men det på recept är ju samma som att få tex fentanyl på recept. Det är just på recept.
 
Inom "invandrarkretsar" är det "ballt" med gäng, man krigar för sitt gäng. Känner tillhörighet. Rappare skriver "coola" låtar om hur "tufft" det är att va gängmedlem. Stoltserar med vapen mm... Numer är "invandrarkretsar" svenskfödda med 2-3 generationer. Men de har ändå ingen "svensk tillhörighet" de känner sej utanför det svenska samhället. Det svenska samhället "respekterar" dom inte osv osv,
Förlåt för klipp

Men det tycker även tonåringarna med svensson-namn också. För allt amerikanskt är ballt. Och coolt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 671
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp