Det dödliga meningslösa våldet...

Imorgon begravs polisen som sköts till döds i Biskopsgården. Det känns bara så ofattbart sorgligt och så onödigt att en ung polis ska behöva sätta livet till i tjänsten. Alla tankar går till familj, släkt, vänner och kollegor.
Dåligt att ingenting skrivs om det i media. Jag hittar iallafall ingenting om begravningen. Däremot ännu en nyhet om en skjuten 20-åring med livshotande skador.🤯
 
Låt familjen vara. Det är ingen media-grej eller ens något för oss som inte kände honom.
Det är väl klart att det är en stor grej när en polis blir mördad? Tycker det glömdes bort lite väl fort. Sen att du inte tycker det är en stor grej, ja det är väl din ensak. Tror dock att majoriteten faktiskt tycker det är förjävligt och en chockerande händelse.
 
Det är väl klart att det är en stor grej när en polis blir mördad? Tycker det glömdes bort lite väl fort. Sen att du inte tycker det är en stor grej, ja det är väl din ensak. Tror dock att majoriteten faktiskt tycker det är förjävligt och en chockerande händelse.

Ja, MORDET är givetvis en stor grej. Begravningen ska inte behöva vara det.
 
Ja, MORDET är givetvis en stor grej. Begravningen ska inte behöva vara det.

Som anhörig som suttit längst fram i en fullsatt kyrka (min far var en lokal kändis) kan jag inte annat än skriva under på det här. Det är jobbigt nog med ens egna sorg utan att behöva sas bära alla andras. Etter värre i ett sådant här fall när en yngre person dött plötsligt och det finns en mediabevakning också.

Nej, låt de anhöriga ha begravningen för sig själva i fred.
 
Nu gör det, men inte imorse när jag tittade.
Jag tror du tittade dåligt. Jag såg artiklar om det igår, och under hela dagen idag, det har varit intervjuver och nånstans var det under förmiddagen livesänt från en vördnadsmanifestation, kyrkringningar och tyst minut från flera platser i sverige av polis, militär och allmänhet.
 
Väcker liv i tråden igen.

Vi har haft flera nya skjutningar. Nu senast dog en 16 årig grabb till följd av det.
Har då läst en del på flashback om händelsen och det är ju verkligen tragiskt att ungdomar som lever rövare dras in i kriminalitet. Läser man tråden där så inser man även hur pass djupt etablerade dom där gängen är redan i väldigt låga åldrar. Det skulle inte förvåna mig om grabben blev dödad för någon småsak. Stackars familj! Det känns inte som att det är Sverige allt det här händer i.
 
Väcker liv i tråden igen.

Vi har haft flera nya skjutningar. Nu senast dog en 16 årig grabb till följd av det.
Har då läst en del på flashback om händelsen och det är ju verkligen tragiskt att ungdomar som lever rövare dras in i kriminalitet. Läser man tråden där så inser man även hur pass djupt etablerade dom där gängen är redan i väldigt låga åldrar. Det skulle inte förvåna mig om grabben blev dödad för någon småsak. Stackars familj! Det känns inte som att det är Sverige allt det här händer i.
Under tiden jag skrev det där inlägget så har ännu en person blivit skjuten. :crazy:
 
Väcker liv i tråden igen.

Vi har haft flera nya skjutningar. Nu senast dog en 16 årig grabb till följd av det.
Har då läst en del på flashback om händelsen och det är ju verkligen tragiskt att ungdomar som lever rövare dras in i kriminalitet. Läser man tråden där så inser man även hur pass djupt etablerade dom där gängen är redan i väldigt låga åldrar. Det skulle inte förvåna mig om grabben blev dödad för någon småsak. Stackars familj! Det känns inte som att det är Sverige allt det här händer i.
Det värsta är att det kommer att bli värre, precis allt talar för det tyvärr. Det finns heller ingen egentlig vilja att på ett bra sätt vända utvecklingen utan det man inriktar sig mot är "hårdare tag" med längre straff osv. likt länder som USA.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 898
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp