Det dr konstiga/roliga spelet

Rumpnissen

Trådstartare
Kommer ni ihåg det där spelet som diskuterades mycket här. Det började med att man var i ett rum och skulle ta sig ut, lägga någon tidning under dörren eller sådant. Sen fortsatte det i alla evighet och man skulle lösa olika "gåtor" för att komma vidare.

Skum musik var det också har jag för mig.

Någon som vet?
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Ohh det är så kul. :banana:Har kört det massor med gånger . Och nu har det äntligen kommit massa nya banor. Så nu är det lite svårare igen
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Ja nu fastna jag här vid datan .
Finns en grej jag aldrig kommer ihåg och det är hur man ska trycka på golvet för att komma ner i källaren på bana 6.
Trycker planlöst och sen går det men det kan ta tid. Står och stampar där nu.
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Nu har jag kört alla banor och klarat hela spelet utan fusk:banana:

Först letar du efter saker ,mejsel, skruv, plansch m.m.
Sen lägger du planschen under dörren petar i nyckelhålet och drar in planschen.,
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

haha jag listade ut det.
sen kom det andra rummet och där fixade jag inte hela diskettgrejen, kände mig iq-befriad och stängde ner fönstret :angel:
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

:bow:

Tack för denna tråden! Som jag har funderat på detta spelet! Kunde dock inte komma på vad det hette! Vad kul jag ska ha i veckan när jag är ledig! :banana:
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Nu har jag kört fast... Har hittat lösenordet till datorn vid det krachade UFOt men sen vete f*n vad jag ska göra... Hjälp? Någon?:crazy:
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Du har skrivit in lösenordet på datan?
Då får du fram ett rum med 2 bokstäver i. Klicka på skärmen så kommer nästa rum . Lös bokstäverna , skriv in på datan och dörren till höger öppnar sig.
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Japp ett engelskt ord . Vilka bokstäver fick du ?Det är olika varje gång man spelar.
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Nej inte det där spelet igen!
Jag komemr fastna vid datorn i all evighet! :D
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Men gud.
Jag är väl totalt trögast i världen.

Jag fattar inte banan efter datorn. Man har plockat med sig några stenplattor och hjälpt nån jädra råtta?
Sen då? Ja dörren är ju låst, å det är en trapp som jag trodde va ett solaruim...
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Har du fått huvudet att springa på plattorna under trappen?Satt plattorna rätt så huvudet kan gå från höger till vänster?

Glöm inte att flytta stolen
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Har du fått huvudet att springa på plattorna under trappen?Satt plattorna rätt så huvudet kan gå från höger till vänster?

Glöm inte att flytta stolen

alltså, det går ju inte lägga plattorna där under... har försökt (då när jag skrev tidigare inlägg) i säkert en timma
 
Sv: Det dr konstiga/roliga spelet

Hjälp! Jag har klippt av några kablar så det är becksvart... Min dator är tyvärr väldigt mörk oxå fast den är på det ljusaste, så det är extra svårt att se... Det är en massa laserstrålar, vad göra? :confused:

Kan man gå ur spelet och börja på samma ställe senare?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 880
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 961
Senast: Niyama
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
223
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 430
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp