Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Ja det är ju enkelt när man inte vill ta ansvar för det man gör.

Horseworker lyssnar i alla fall på de som vill tala om vad de råkat ut för. Och de har en intention att skapa en förändring. Det känns inte som du är någon som man vill tala med, Lobelia. Och du verkar heller inte vilja medverka till att skapa en förändring avseende arbetsförhållanden inom hästnäringen...
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Nej, de flesta förbund brukar ha den "policyn" liksom politikerna inte gärna "kommenterar"...

Och det är väl därför som Horseworker offentligjort sitt brev till förbundet. För annars skulle väl förbundet tiga ihjäl det. Svarar man inte på innehållet i brevet så gör man ju ett ställningstagande som gynnar de oseriösa även i fortsättningen.

Svarar man inte så tar man ställning mot att svara på annonyma brev, inget annat.
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Horseworker lyssnar i alla fall på de som vill tala om vad de råkat ut för. Och de har en intention att skapa en förändring. Det känns inte som du är någon som man vill tala med, Lobelia. Och du verkar heller inte vilja medverka till att skapa en förändring avseende arbetsförhållanden inom hästnäringen...

jag har trianglat något av dina inlägg och jag hoppas moderator agerar. det är inte avsett din fråga öht i sig utan de person angrepp du väljer att ta till i sammanhangen där diskussionerna blir annat än du råkar vilja. otroligt konstigt med dina inlägg om du verkligen vill använda forumet för att få fram ngt du vill förmedla. hoppas budskapet går fram det jag vill försöka påpeka i fråga om vart det går ganska rejält fel ?
 
Senast ändrad:
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Svarar man inte så tar man ställning mot att svara på annonyma brev, inget annat.

Man tror sig snarare vara neutral och det gagnar bara de oseriösa. För de kan lugnt fortsäta med sina verksamheter för de vet då att man på förbunden inte bryr sig eller tar något ansvar eller agerar.

Man ställer sig tyst vid sidan om och tittar på likt en åskådare som ser någon bli mobbad och säger sedan att man var utan skuld för "man gjorde ju inget".

Historien är full av människor som inget gjorde utan bara stod och tittade på medan andra blev lurade, utnyttjade, utfrusna...
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Horseworker lyssnar i alla fall på de som vill tala om vad de råkat ut för. Och de har en intention att skapa en förändring.
Det vet vi inte ett dugg om, bakom e-postadressen kan det finnas precis vad som helst. Det kanske handlar om research för en bok någon som vill utnyttja de stackars tjejerna på ett eller annat sätt eller bara en papperskorg. Bara en e-postadress inger knappast förtroende


Det känns inte som du är någon som man vill tala med, Lobelia. Och du verkar heller inte vilja medverka till att skapa en förändring avseende arbetsförhållanden inom hästnäringen...
Återigen ditt jävla bullshit. För att man inte går i ditt ( o förlåt nätverket som är en annonym mejladress och som du vet allt om men menar att du inte tillhör) ledband och tycker det är en god idé att bedriva arbetet på aktuellt så gillar man svartjobb typ. Annars jobbar jag varken för det ena eller det andra utom att varna folk för svartjobb etc. Några tom lyssnat.
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Det vet vi inte ett dugg om, bakom e-postadressen kan det finnas precis vad som helst. Det kanske handlar om research för en bok någon som vill utnyttja de stackars tjejerna på ett eller annat sätt eller bara en papperskorg. Bara en e-postadress inger knappast förtroende



Återigen ditt jävla bullshit. För att man inte går i ditt ( o förlåt nätverket som är en annonym mejladress och som du vet allt om men menar att du inte tillhör) ledband och tycker det är en god idé att bedriva arbetet på aktuellt så gillar man svartjobb typ. Annars jobbar jag varken för det ena eller det andra utom att varna folk för svartjobb etc. Några tom lyssnat.



Sannolikt så kommer det att visa sig att det inte är så som du skriver. Och då är det nog snarare det du skrivit som framstår som det du just skrev...
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Man tror sig snarare vara neutral och det gagnar bara de oseriösa. För de kan lugnt fortsäta med sina verksamheter för de vet då att man på förbunden inte bryr sig eller tar något ansvar eller agerar.

Man ställer sig tyst vid sidan om och tittar på likt en åskådare som ser någon bli mobbad och säger sedan att man var utan skuld för "man gjorde ju inget".

Historien är full av människor som inget gjorde utan bara stod och tittade på medan andra blev lurade, utnyttjade, utfrusna...

Ridsportförbundet behöver inte svara, du kan tydlgen fixa svaret själv utan deras medverkan. Varför ens skiva mejlet, du har ju redan bestämt dig bådet för ridportförbundets åsikter och att de är ansvariga ( även för vad icke medlemmar gör).
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Sannolikt så kommer det att visa sig att det inte är så som du skriver. Och då är det nog snarare det du skrivit som framstår som det du just skrev...

Framstår jag som en journalist som samlar fakta, eller någon annan som samlar in uppgifter i något skumt syfte.

Dagens :rofl:

Ja, jag har då verkligen bett folk mejla till min annonyma e-postadress uttnytjadehasarbetare@hotmejl.com
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Horseworker lyssnar i alla fall på de som vill tala om vad de råkat ut för. Och de har en intention att skapa en förändring. Det känns inte som du är någon som man vill tala med, Lobelia. Och du verkar heller inte vilja medverka till att skapa en förändring avseende arbetsförhållanden inom hästnäringen...
Borde inte ödsla tid på dig men nu blir jag jag faktiskt heligt förbannad!!

Vad har Lobelias eventuella vilja att medverka för att skapa förändring gällande arbetsförhållanden minsta lilla med saken att göra? Vem har gett dig att lägga fram värderingar hos andra

Vad har samtliga mothuggares dvs alla utom du själv i den här tråden med saken att göra.

Om du nu representerar något faktiskt existerande organ vid namn Horseworker kan man nog lugnt säga att du bränt alla broar till en seriösverksamhetsplan under dagen som gått.

Med alla de inlägg du presterat under dagen drar jag t.ex en kvalificerad gissning att du inte deltagit på dagens Hästföretagarforum i Göteborg.

Snacka om att missa ett gyllene tillfälle att knyta kontakter och föra fram dina åsikter till folk i maktposition i landet.

För typ ALLA som betyder något i häst-Sverige befinner sig just nu i Göteborg. Med alla menar jag media, förbundsdelegater, Hästföretagarna och presschefer.

Istället fortsätter du att konsekvent hänvisa till en anonym brevlåda i skogen bakom trädgårdslandet ovan regnbågen..
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Borde inte ödsla tid på dig men nu blir jag jag faktiskt heligt förbannad!!

Vad har Lobelias eventuella vilja att medverka för att skapa förändring gällande arbetsförhållanden minsta lilla med saken att göra? Vem har gett dig att lägga fram värderingar hos andra

Vad har samtliga mothuggares dvs alla utom du själv i den här tråden med saken att göra.

Om du nu representerar något faktiskt existerande organ vid namn Horseworker kan man nog lugnt säga att du bränt alla broar till en seriösverksamhetsplan under dagen som gått.

Med alla de inlägg du presterat under dagen drar jag t.ex en kvalificerad gissning att du inte deltagit på dagens Hästföretagarforum i Göteborg.

Snacka om att missa ett gyllene tillfälle att knyta kontakter och föra fram dina åsikter till folk i maktposition i landet.

För typ ALLA som betyder något i häst-Sverige befinner sig just nu i Göteborg. Med alla menar jag media, förbundsdelegater, Hästföretagarna och presschefer.

Istället fortsätter du att konsekvent hänvisa till en anonym brevlåda i skogen bakom trädgårdslandet ovan regnbågen..


Vet att alla som betyder något i häst-sverige just nu befinner sig i Göteborg. Tror till och med att jag nämnde något om frukostmötet. Frågan som ställs är hur mycket de diskuterar hästnäringens baksida och vad man skall göra åt problemen. Sannolikt väldigt lite. Med tanke på vilka politiker som bjöds in till frukostmötet så handlar det nog mer om andra saker. Uppdrag granskning brukar vara rätt bra på att redovisa vad politiker gör på dylika sammankomster...
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

nej nu blir det lite fel....
GHS har knappast det du avser i inlägget att göra öht i fråga om det tråden avser. det blir väldigt märkligt som resonemang och har inget att göra med tråden öht som vikt i tråden.`blir bara konstigt.
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Ridsportförbundet behöver inte svara, du kan tydlgen fixa svaret själv utan deras medverkan. Varför ens skiva mejlet, du har ju redan bestämt dig bådet för ridportförbundets åsikter och att de är ansvariga ( även för vad icke medlemmar gör).

Lobelia...
Mitt svar var ett svar på din kommentar, på ditt inlägg där du skrev "Svarar man inte så tar man ställning mot att svara på annonyma brev, inget annat".

Mitt svar var knappast ett svar på hur jag tror att de kommer att svara utan en synpunkt på fallet om de inte svarar.

Och om du inte har förstått de så har de ett ansvar i att agera. De är inte ansvariga för vad andra gör...
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Offentligt organ? Visst, nämn något som bryr sig som de kan vända sig till? Och som har tid att titta på just deras problem.

Jag menar att själva Horseworker ska verka som ett offentligt organ

Fulagubbarkårar? Det tycker jag var en rätt löjlig kommentar eftersom i Horseworker finns båda både män och kvinnor. Och de som sökt kontakt med dem inte bara utgörs av utnyttjade unga tjejer utan även killlar liksom föräldrar. Då får man alt vara lite seriös liksom när man går vidare med ärendena till AV med flera.

Jaha och hur ska man veta att så är fallet? Finns ingen skrivelse någonstans överhuvudtaget om vad Horseworker gör eller har gjort.. enbart en anonym mailadress som man ska lita på? Allvarligt, var finns garantin menar du ?

Och var har du fått det ifrån att någon uppmanar? Någon uppmaning rör det sig knappast om...

Tycker nog detta låter som en uppmaning att höra av sig

"Vi samlar information och erfarenheter rörande oseriösa hästverksamheter och tränare och vår lista växer hela tiden. Har du blivit lurad på lön eller behandlats illa hörav dig till oss och berätta om dina erfarenheter."
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Sa jag att GHS har med saken att göra? Jag påtalade väl snarare chansen att nätverka med de som ställer å styr vilket man kan göra under en fikapaus med räkmackan i högsta hugg under t.ex företagarforum istället för att som Horseworker sitta här å bjäbba emot alla oss som tycker det osar skunk vad gäller osynliga nätverk med anonyma e-postadresser.
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Vet att alla som betyder något i häst-sverige just nu befinner sig i Göteborg. Tror till och med att jag nämnde något om frukostmötet. Frågan som ställs är hur mycket de diskuterar hästnäringens baksida och vad man skall göra åt problemen. Sannolikt väldigt lite. Med tanke på vilka politiker som bjöds in till frukostmötet så handlar det nog mer om andra saker. Uppdrag granskning brukar vara rätt bra på att redovisa vad politiker gör på dylika sammankomster...



ja lite fel blev det nog isåfall.
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Sa jag att GHS har med saken att göra? Jag påtalade väl snarare chansen att nätverka med de som ställer å styr vilket man kan göra under en fikapaus med räkmackan i högsta hugg under t.ex företagarforum istället för att som Horseworker sitta här å bjäbba emot alla oss som tycker det osar skunk vad gäller osynliga nätverk med anonyma e-postadresser.

din motivering i fråga om åstadkommanden lär nog vara ungefär lika oproduktriv utifån forum, man isåfall väljer att addressera. nej tyvärr, tror inte GhS elller forum ala räkmacka har så mkt att göra med saker i sig, allmänt....
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Haha dagens största skratt!!! :D

Ful-gubbe....jo men visst...han den där som alla är så sjukt irriterad på finns även på darkside.se
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Lobelia...
Mitt svar var ett svar på din kommentar, på ditt inlägg där du skrev "Svarar man inte så tar man ställning mot att svara på annonyma brev, inget annat".

Mitt svar var knappast ett svar på hur jag tror att de kommer att svara utan en synpunkt på fallet om de inte svarar.

Och om du inte har förstått de så har de ett ansvar i att agera. De är inte ansvariga för vad andra gör...

Och ändå talar du om hur de tänker och tycker om de inte svarar, allt du lägger in i ett ickesvar. Har någon en policy att inte svara på anonyma mejl så kan ett ickesvar endast betyda just att de följer sin policy, lik förbaskat så läser du i allt möjligt i ickesvaret. Du har alltså redan bestämt dig. Ska jag ta och göra en tolkning av allt du inte svarat på här? Skriva en liten uppsats om vad du tycker i de frågor du väljer att nte svara på och fantisera ihop något jag anser att du tycker? Skulle det ha någon relevans i dina ögon? Om inte så kan man ju undra varför det skule skilja sig?
 
Senast ändrad:
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Det är som mycket annat i livet en bedömningsfråga. Just mellan ett inlägg som uppenbart är skriven för att göra reklam för en en ny butik, ett mindre nätverk och av en nyregistrerad användare och en tråd startat av en stammis på buke för att undra över om den rosa eller blåa Hööksvoljocken passar Brunte bäst så är det lätt.

Det finns betydligt svårare gränsdragningar.

Det finns en tråd på Buke, "Börjes katalogen 2014" räknas inte det som reklam?
 
Sv: Det fanns en tråd här om Horseworker rörande Svenska Ridsportförbundet...

Skillnaden är väl att det inte är Börjes som startar tråden?
Hur som, jag tror TS i denna tråden får PR åt fel håll, så att säga, med tanke på hur osympatiskt h*n diskuterar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp