Det går bra nu

Status
Stängd för vidare inlägg.
... eller inte.

Snart 1/9 och då tänkte jag att jag skulle ha lite struktur inför hösten och mindre åtaganden. Men det är värre än någonsin.

- förening
- ledsagare
- 6 stallpass i veckan
- 100% arbete + 3 timmars pendling t/r
- distansstudier 50%
- två hundar som ska tränas

Framförallt så är det hästarna som ställer till det. Skulle vilja ha fullservice eller lösdrift, så att jag blir av med åtagandet. Men det verkar stört omöjligt att hitta något :(
 

... eller inte.

Snart 1/9 och då tänkte jag att jag skulle ha lite struktur inför hösten och mindre åtaganden. Men det är värre än någonsin.

- förening
- ledsagare
- 6 stallpass i veckan
- 100% arbete + 3 timmars pendling t/r
- distansstudier 50%
- två hundar som ska tränas

Framförallt så är det hästarna som ställer till det. Skulle vilja ha fullservice eller lösdrift, så att jag blir av med åtagandet. Men det verkar stört omöjligt att hitta något :(
Uppriktigt sagt. Är du galen?
 
... eller inte.

Snart 1/9 och då tänkte jag att jag skulle ha lite struktur inför hösten och mindre åtaganden. Men det är värre än någonsin.

- förening
- ledsagare
- 6 stallpass i veckan
- 100% arbete + 3 timmars pendling t/r
- distansstudier 50%
- två hundar som ska tränas

Framförallt så är det hästarna som ställer till det. Skulle vilja ha fullservice eller lösdrift, så att jag blir av med åtagandet. Men det verkar stört omöjligt att hitta något :(
Det där är ju ett helt omöjligt upplägg.... :eek::crazy:
 
... eller inte.

Snart 1/9 och då tänkte jag att jag skulle ha lite struktur inför hösten och mindre åtaganden. Men det är värre än någonsin.

- förening
- ledsagare
- 6 stallpass i veckan
- 100% arbete + 3 timmars pendling t/r
- distansstudier 50%
- två hundar som ska tränas

Framförallt så är det hästarna som ställer till det. Skulle vilja ha fullservice eller lösdrift, så att jag blir av med åtagandet. Men det verkar stört omöjligt att hitta något :(
Det låter som ett väldigt tufft upplägg. Orkar du med?
Var rädd om din hjärna, blir den utbränd tar det lång tid att (om..) hitta tillbaka till sin forna kapacitet :(
 
Ser tyvärr ut som ett sluttande plan. Dags att skära bort nånting.
Uppriktigt sagt. Är du galen?
Det där är ju ett helt omöjligt upplägg.... :eek::crazy:
När ska du sova?
Det låter som ett väldigt tufft upplägg. Orkar du med?
Var rädd om din hjärna, blir den utbränd tar det lång tid att (om..) hitta tillbaka till sin forna kapacitet :(

Jag samlar alla i ett inlägg, för att effektivisera :D
Jag vet ärligt inte riktigt hur jag ska få ihop det, men jag förstår ju att det inte är hållbart. Jag har försök att annonsera ut hästarna på foder/säljes, men foderbristen gör att utbudet är väldigt stort i kombination med få köpare. Jag har även letat lösdrift/fullservice som en galning, men det är få som söker nya inackorderingar i nuläget.

Ledsagningen är 10 timmar i månaden som jag lägger upp själv. Jag ger det några månader och ser om det är hållbart, annars får jag lämna över uppdraget till någon annan.

Pendlingen till jobb kan jag inte påverka tyvärr, men däremot så överväger jag att skippa heltid och istället jobba kanske 80% eller så. Ska kontakta chefen idag gällande detta.

Utbildningen är inget "måste", samtidigt så är den ett måste om jag vill bli chef. Vilket jag ibland vacklar över. Jag tänker att i värsta fall kan jag ta ett studieuppehåll och börja nästa år/termin istället. Men påbörja den tänker jag göra, så får jag se hur mycket tid den tar i anspråk :)
 
Jag samlar alla i ett inlägg, för att effektivisera :D
Jag vet ärligt inte riktigt hur jag ska få ihop det, men jag förstår ju att det inte är hållbart. Jag har försök att annonsera ut hästarna på foder/säljes, men foderbristen gör att utbudet är väldigt stort i kombination med få köpare. Jag har även letat lösdrift/fullservice som en galning, men det är få som söker nya inackorderingar i nuläget.

Ledsagningen är 10 timmar i månaden som jag lägger upp själv. Jag ger det några månader och ser om det är hållbart, annars får jag lämna över uppdraget till någon annan.

Pendlingen till jobb kan jag inte påverka tyvärr, men däremot så överväger jag att skippa heltid och istället jobba kanske 80% eller så. Ska kontakta chefen idag gällande detta.

Utbildningen är inget "måste", samtidigt så är den ett måste om jag vill bli chef. Vilket jag ibland vacklar över. Jag tänker att i värsta fall kan jag ta ett studieuppehåll och börja nästa år/termin istället. Men påbörja den tänker jag göra, så får jag se hur mycket tid den tar i anspråk :)
Skjut upp studierna. Du vill INTE bli utbränd, det är ingenting som är värt det. Lycka till!
 
Skjuta upp studierna till senare, eller ta tjänsteledigt 50% från jobbet. Inte mindre, då gräver du dig en grop ändå.

Nolla föreningsarbete och ledsagning helt. Först då börjar det se rimligt ut, med vila och tid att äta etc.
 
... eller inte.

Snart 1/9 och då tänkte jag att jag skulle ha lite struktur inför hösten och mindre åtaganden. Men det är värre än någonsin.

- förening
- ledsagare
- 6 stallpass i veckan
- 100% arbete + 3 timmars pendling t/r
- distansstudier 50%
- två hundar som ska tränas

Framförallt så är det hästarna som ställer till det. Skulle vilja ha fullservice eller lösdrift, så att jag blir av med åtagandet. Men det verkar stört omöjligt att hitta något :(
Något i mig säger att dina stallpass inte innebär att du "bara" är i stallet då?
Har du ingen medryttare?
Eller betala någon för att ta stallpassen - det blir ju samma som fullservice fast pengen går till någon annan är stallägaren.
Kan du lägga hundträningen på hyllan och bara motionera dom och köra lite godissök? Jag har ju ingen koll på ras.
 
Något i mig säger att dina stallpass inte innebär att du "bara" är i stallet då?
Har du ingen medryttare?
Eller betala någon för att ta stallpassen - det blir ju samma som fullservice fast pengen går till någon annan är stallägaren.
Kan du lägga hundträningen på hyllan och bara motionera dom och köra lite godissök? Jag har ju ingen koll på ras.
Jag mockar, väger upp påsar, fyller på vatten och tar in hästarna under en kväll då jag har insläpp. Inget annat. Nej, ingen medryttare och det finns varken intresse från mitt håll eller någon annans att bli det. Och jag hade hursomhelst inte kunnat lägga över insläppet på denne, då det ska skötas av oss inackorderade för att skötas korrekt.
Har försökt att köpa loss mig från stallpassen, men ingen vill ta dem/kan ta dem och stallägaren vill inte ha mer arbete.

Måste absolut träna mina hundar åtminstone några vardagar i veckan. Vi går även kurser. Hundarna är mitt största intresse.
 
Okej, nu har jag sovit på saken och kommit fram till följande:

- försöka sänka arbetstiden till 87,5%, vilket chefen inte var negativ till. Det innebär att jag är hemma 16.30 istället för 17.30, vilket gör en stor skillnad.
- meddela föreningen om att jag inte kommer ha möjlighet att fortsätta mitt uppdrag, antingen med direkt avhopp eller from årsskiftet
- överväger att avsluta uppdraget som ledsagare (dock ganska lätt extrainkomst)
- Mina hästar kan gå ute på en lösdrift som jag ordnat, så jag slipper deras mockning och ta in dem. Måste dock fortfarande ta in stallets andra hästar sex dagar i veckan :(
- jag kommer inte att studera på 50%
- hundarna ska tränas på helgen och 3 vardagar i veckan
 
Okej, nu har jag sovit på saken och kommit fram till följande:

- försöka sänka arbetstiden till 87,5%, vilket chefen inte var negativ till. Det innebär att jag är hemma 16.30 istället för 17.30, vilket gör en stor skillnad.
- meddela föreningen om att jag inte kommer ha möjlighet att fortsätta mitt uppdrag, antingen med direkt avhopp eller from årsskiftet
- överväger att avsluta uppdraget som ledsagare (dock ganska lätt extrainkomst)
- Mina hästar kan gå ute på en lösdrift som jag ordnat, så jag slipper deras mockning och ta in dem. Måste dock fortfarande ta in stallets andra hästar sex dagar i veckan :(
- jag kommer inte att studera på 50%
- hundarna ska tränas på helgen och 3 vardagar i veckan
Är det ingen av de andra hästägarna som tar in hästar mer än max en gång i veckan? Det låter ju helt snett att så gott som allt ligger på dig.
 
Är det ingen av de andra hästägarna som tar in hästar mer än max en gång i veckan? Det låter ju helt snett att så gott som allt ligger på dig.
Alltså vi hjälps åt med alla in-/utsläpp. Så det är 14 pass som ska täckas. Jag har 6 pass eftersom jag har tre hästar, de andra två har 4 pass var då de har 2 hästar.
 
Fast varför ska du släppa ut och in andras hästar när dina går på lösdrift?
Jag tror tyvärr att det finns en risk att det kommer bli så. Mina hästar måste ju få kvällsmat, och det är ju också en syssla precis som insläpp. Och vi delar på fodringar även nu på sommaren när vi stödutfodrar. Så även nu när de går ute dygnet runt har jag 6 stallpass i veckan.
 
Du verkar ha sluttande plan precis som jag. Men jag kan inte ta bort något men ska försöka flytta.
Finns det ingen lösdrift med helinackordering en bit bort?
 
Fast varför ska du släppa ut och in andras hästar när dina går på lösdrift?
Så hade vi också i mitt stall där min aldrig var inne , men det var bara på helgerna så jag sålde bort mina insläpp och utsläpp plus fodring av 25 utehästar då vi inte hade fri tillgång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var ett tag sedan mitt senaste inlägg och jag tog verkligen åt mig av er som skrev att mitt "schema" lät omöjligt. Så jag har...
Svar
2
· Visningar
1 430
Senast: pajaztar
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 699
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp