Bukefalos 28 år!

Det går så bra!!!

R

Rallebralle

Allt fungerar fint hemma hos oss med vovven.
Jag har hittat rätt matsort för henne,efter mkt krångel bestämmde jag mig för RC Sensible,katterna får ju samma märke .
Vi har varit o shoppat koppel och halsband :p
detvar en djungel av roliga,vackra,asfula,bekväma,dyra och billiga men jag valde ett "snusnäsdukshalsband,halvstryp,rött såm är jättefint på henne och så ett svart läderkoppel från Jokke,köpte även ett rundsytt koppel,svart,från dem och ett annat halvstryp i tyg som är allmogegrönt o benvitsrandigt,jag tror det var från Gustav & Evita...FINT!! :love:

Godis har jag införskaffat som belöning vid inkallning och liknande,eller rättare sagt jag ger henne torkad lever som jag torkar i ugnen själv,luktar fan men uppskattas iaf.

och nej! jag är ingen "godismaskin",hon får det bara ibland när hon varit extra duktig.

Jag tycker att hon har lite torra trampdynor,vad gör man åt sån´t ? :confused:
Sedan har hon lite torr hud vid "korset"(eller vad det nu heter på hundar) blir som mjäll om jag kliar där.....schampotips??? :)


Hon är iaf världens vackraste hund och jag tar med henne nästan överallt,häromdagen åkte vi buss för att "socialträna" lite,det gick jättebra :D

Hon skäller fortfarande på andra hundar ibland men en del ggr så bryr hon sig inte alls..... :confused:

Jag är supernöjd som hundägare,hon är så snäll och rar.... :love: :love: :love: :love:


En liten fråga till:hon tar gärna prylar o biter på/sönder.
Jag tar då grejjen i fråga,säger FY o ger henne ett ben istället alt. hennes egna leksaker.
Hur ska man hantera det då??gör jag rätt eller sabbar jag henne för evigt tid nu?? :crazy:
 
kul att det går bra för dig :bump:!!! det med att hon tar grejor som hon får ta .. jag tycker att du gör rätt men gör ett GROFT NEJ för hon skall veta att det e fel och sen ge henne något annat. hon skall ju inte bita sönder saker trams :mad:.. jag gjorde så med min Rottis fungera bra med min hund.... MVH jimmi
 
Va kul att allt går bra!! Vad är det för ras? Hur längre har du haft henne/han?

/louise
 
va roligt!! tycker att du gör rätt med allt, men labbar ska inte badas för ofta. det pajar deras feta fina päls. kanske kan du smörja in det torra området med lite olja? försvinner det inte kan det vara nån sorts ohyra.
trampdynorna kan du smörja med jagalätt tassalva som visst ska vara bra (har inte provat den själv ännu, men blivit tipsad om att den ska vara den bästa).
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Jag slår ihop 2 frågor i en tråd, hoppas det går bra :) Kan börja med att berätta lite bakgrundsinfo om jycken ifråga...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp