Det gick inte...

Piruette

Trådstartare
Åkte igår in till Huddinge sjkh eftersom jag fått en känsla i magen att ngt kanske var fel o ville kolla att allt var bra m bäbis i magen

väl där gjorde dom ett UL, o det visade sej att hjärtat inte slog o bäbis va död, det hade den varit sen v9 ungefär o jag var nu i v13 :(

Fick tabletter så att den skulle komma ut, det satte igång inatt o det känns som om det mesta faktikst är ue, värken i magen har släppt o det är mest bara blod som kommer ut.. Vid 4tiden var det en jätteklump :cry:

Känns så himla orättvisst! hade verkligen sett fram emot att bli mamma

o jag känner mej lite misslyckad som människa, det känns som om jag snuvat min sambo på sitt barn o våra familjer på sitt barnbarn.. Vet iofs att det inte är mitt fel alls o att det är väldigt vanligt med tidiga missfall.
Hade bara önskat att den kommit ut i v9 o inte väntat så länge, undra hur länge den legat om jag inte stått på mej att få åka in igår??...
Känns sorgligt att ha gått runt o tror att jag är gravid o så har den redan varit död

Ni andra som fått missfall, hur tidigt efter har ni kunnat bli gravida igen??
jag o sambon har betsämmt oss för att köra på igen så fort det går, o förra gången tog vi oss samma natt vi bestämmde oss för att skaffa barn, fast det kanske inte är samma nu
 
Sv: Det gick inte...

Det är bra gjort att känna på sig att ngt är fel redan v13 med första barnet. Jag själv visste knappt att jag var gravid då.
 
Sv: Det gick inte...

Det är bra gjort att känna på sig att ngt är fel redan v13 med första barnet. Jag själv visste knappt att jag var gravid då.

det som var lite konstigt var nämligen att mina gravsymptom slutade så kvickt... typ en morgon vaknade o fick för mej att jag inte var gravid, för jag mådde som vanligt.....
trodde ju såklart att det va vanligt för första gångare att känna sån oro o det va vad alla sa oxå, men igår så hade jag haft ont i magen i 2dagar, o tjatade mej till att få komma in...
 
Sv: Det gick inte...

Jag har haft ett missed abortion som upptäcktes i v. 13.
Ett missfall i v. 17.

Efter Missed Abortion (det som du nu så tråkigt har varit med om) så blev jag gravid direkt så det hann inte ens komma någon mens efter det!;)

Vissa läkare råder en att vänta en eller några mensperioder innan man försöker igen.
Andra menar på att kroppen blir gravid när den är mottaglig igen!

Så 10 månader efter mitt MA satt jag med en liten skrutt i famnen igen!

Beklagar att det inte ville sig denna gången!
Skickar tröstekramar!
 
Sv: Det gick inte...

Jag har haft ett missed abortion som upptäcktes i v. 13.
Ett missfall i v. 17.

Efter Missed Abortion (det som du nu så tråkigt har varit med om) så blev jag gravid direkt så det hann inte ens komma någon mens efter det!;)

Vissa läkare råder en att vänta en eller några mensperioder innan man försöker igen.
Andra menar på att kroppen blir gravid när den är mottaglig igen!

Så 10 månader efter mitt MA satt jag med en liten skrutt i famnen igen!

Beklagar att det inte ville sig denna gången!
Skickar tröstekramar!

åh vad jag blir gald av att läsa sånt! det ger mej lite hopp..

så det är bara att köra igång när det slutat blöda då?
 
Sv: Det gick inte...

Det känner du bäst själv!

När du är redo att försöka igen alltså!
Nu har jag alltid haft fruktansvärt regelbunden mens och jag känner av min ÄL nästan en vecka innan!
Därför visste jag ju att den var på gång även om jag inte hade någon som helst aning om vart i menscykeln jag befann mig.

Vissa påstår att risken för missfall ökar om man blir gravid direkt efter en avbruten graviditet.
Jag har inte sett någon statistik på det alls utan tror att kroppen förbereder sig för en graviditet när den är mogen!

Du kan ju vänta tills nästa mens och därefter försöka planera in det för att veta vart någonstans i cykeln du är.
Det kanske är lättare då!

Man säger ju även att man ska avhålla sig från sex ett tag men när man har blött färdigt och man känner (eller mäter) att man har ägglossning så är infektionsrisken liten!

Jag antar att du kommer ha blödningar ett tag framöver nu men så fort dessa har slutat helt så finns det inga hinder!
Det finns t o m dom som säger att man har lättare för att bli gravid efter ett missfall eller en abort!
Detta vet jag inte alls om det stämmer men jag vet att många i min närhet har blivit gravida ganska snart efter missfallet.
Detta förutsatt att man är "frisk" och att inga fysiska hinder föreligger!
Ska du på efterkontroll?
Annrs ber du om att få komma på en sådan så fort du har blött klart!

Så upp med hakan!
Sörj det som var och är men blicka framåt!
Ett syskon är på väg!
Även om det bara finns i tankarna ännu!;)
 
Sv: Det gick inte...

Beklagar :(

Har själv fått ett missfall men visste då inte ens att jag var gravid, och faktiskt alla jag känner har fått minst ett missfall tidigt i graviditeten. Det är jobbigt då såklart, speciellt för de som försökt länge, men är ändå lättade över att det hände då och inte senare. Missfall är ju kroppens sätt att fixa till något som är fel.


Det enda jag hört och läst är att man rekomenderar att man väntar 2 ägglossningar innan man försöker igen, så kroppen ska få återhämta sig. Men det är ju helt upp till dig, du känner ju din kropp bäst.
 
Sv: Det gick inte...

Så tråkigt för er. :cry:
Jag hoppas det går bra nästa gång.
Styrkekramar.
 
Sv: Det gick inte...

Jag fick missfall i v.9 i slutet av oktober förra året :(

Vi försöker fortfarande att bli gravida :(. Verkar som om det tar sin lilla tid..
 
Sv: Det gick inte...

Jag fick missfall i v.9 i slutet av oktober förra året :(

Vi försöker fortfarande att bli gravida :(. Verkar som om det tar sin lilla tid..

tråkigt! :(

ja, det är ju det jag är rädd för, att det ska ta tid.. lr ännu mer rädd för att det ska gå åt skogen igen... usch!
varför ska det bli såhär? :cry:
 
Sv: Det gick inte...

Det enda jag hört och läst är att man rekomenderar att man väntar 2 ägglossningar innan man försöker igen, så kroppen ska få återhämta sig. Men det är ju helt upp till dig, du känner ju din kropp bäst.

Till min vän som fick MA i februari (v 11) sa läkaren att man inte behöver vänta. Kroppen blir inte gravid förrän den är redo.
 
Sv: Det gick inte...

jag har läst runt lite på nätet o det sägs v'ldigt olika.. man vet inte vad man ska tro

men jag tror nog att vi försöker så fort jag slutat blöda. så får vi se...
Hoppas på det bästa bara :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 996
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och jag har så himla svårt att hantera det, så jag tänkte höra här om ni har några kloka råd eller tips eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 691
Senast: _Zacke_
·
Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 216
Senast: Tora
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 800
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp