Det här är en tråd om semlor. (utbruten från Störiga saker vi stör oss på del 10)

villhöver

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.

alltså. Här har jag köpt semlor. najs najs najs.




så är det en jävla VANILJSEMLA :cry::cry::cry::arghh::arghh::turd::turd::turd:
 
Senast ändrad av en moderator:
NEJ :mad:

Jag och försteborraren mobbar hjälparen för att han vill ha vaniljsemlor (ja, jag gjorde sådana åt honom) :D

/mvh Team Mandelmassa
Jo! Team Mandelmassa suger :yuck: Förutom när ni bjussar på vaniljsemlor ändå. Då är ni okej. Tillfälligt :cautious:

Vad är det för hemskheter ni har där i landet i väst? Vaniljsemlor O_o
Det enda godtagbara alternativet till mandelmassa är sylt :D
MEN VAD FAN SITTER DU OCH SÄGER?! :eek::arghh::wtf::turd:
 
Vad är det för hemskheter ni har där i landet i väst? Vaniljsemlor O_o
Det enda godtagbara alternativet till mandelmassa är sylt :D

Jo! Team Mandelmassa suger :yuck: Förutom när ni bjussar på vaniljsemlor ändå. Då är ni okej. Tillfälligt :cautious:


MEN VAD FAN SITTER DU OCH SÄGER?! :eek::arghh::wtf::turd:

Här kan jag faktiskt säga att jag är helt med dig @gul_zebra :crazy:

Om det nu av någon anledning inte går att uppbringa mandelmassa är vanilj ett nöjaktigt substitut men sylt? Nä, där dras gränsen! :mad:
 
Om det inte är mandelmassa i är det inte en semla. Så det så. :cool:
Fuck you :mad:

Men en riktig semla är bulle + mandelmassa (:heart) + grädde. Det är ju SEMLA.
En vaniljsemla är ju bara en vaniljbulle liksom. Vaniljbulle med grädde.

---

Fattar ni att jag fick gräva ur min bulle och fylla den med egen mandelmassa från kylen? :mad:
Rätt åt dig!

Jag gillar inte mandelmassa. Undrar om vaniljsemlor kan vara ett acceptabelt alternativ... 🤔
Det är inte ett acceptabelt alternativ, det är det enda rätta :up:

@gul_zebra och @athena_arabians
När jag var yngre så gillade jag inte alls semlor med mandelmassa, bara sylt(hallon), men nu när jag blivit äldre så har det plötsligt svängt och jag har börjat anse att riktiga semlor har mandelmassa, och det andra är en syltbulle :D

@MidnightSoul grodsemla :confused:
En del är tamefan helt hopplösa :arghh:
 
@gul_zebra och @athena_arabians
När jag var yngre så gillade jag inte alls semlor med mandelmassa, bara sylt(hallon), men nu när jag blivit äldre så har det plötsligt svängt och jag har börjat anse att riktiga semlor har mandelmassa, och det andra är en syltbulle :D

@MidnightSoul grodsemla :confused:
Dom där som är snedskurna, mandelmassan är utblandad i grädden på dom. Men man får inge gott lock :cautious: därför det ska vara orginalform :idea:
 
Ska stå grodsemla i övrigt se mitt svar till mcp för förklaring.

Aha, det är inget som jag har sett här, inte med mandelmassa-gräddblandning iaf. Däremot, sådana där snedskurna saker kan man se ibland, latmanssemla kallar jag det, man har inte riktigt orka göra dem som "man ska" :p
 
Aha, det är inget som jag har sett här, inte med mandelmassa-gräddblandning iaf. Däremot, sådana där snedskurna saker kan man se ibland, latmanssemla kallar jag det, man har inte riktigt orka göra dem som "man ska" :p
Här är traditionen att mandelmassan ska vara blandad med grädden i dom. Men hatten e ju bästa med semlan.
 
  • Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 371
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 549
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp