Det här är.....

Hera

Trådstartare
....lilla Pip-Tova och hon har flyttat hem till oss. Detta är första lilla kissen som ska få bo inne, förutsatt att min allergi inte slår över och att hunden fixar detta....Just nu pågår inslussning mellan henne och vovven....

Pip_Tova_002.jpg


Visst e hon la´för go´
 
Sv: Det här är.....

Glömde ju vad jag skulle fråga haha...

Fler som har tips och erfarenheter av att slussa ihop katt med livlig hund som gärna jagar katt?

Tips på bra kissefoder oxå tack, lutar åt Hills nu då hunden äter det...
 
Sv: Det här är.....

lite hemsk metod kanske..men vi satte katten på köksbordet(hon var iof
vuxen) och sen släppte vi in hunden(som iof var snäll) och gick ut och
tog en fika i trädgården, en timme senare gick vi in och då hade katten
sprungit upp på en hylla och hunden lagt sig i ett hörn, efter det var
inga problem, dom kunde äta från samma fat..:)
 
Sv: Det här är.....

Jättesöt är hon! Jag har inga tips på inslussning men jag hoppas du inte tänker ge katten samma mat som hunden. ;) Katter och hundar har olika näringsbehov. Bäst är mjukmat utan spannmål (Mjau t.ex.), ska du ge torrfoder så köp i en riktig djuraffär eller hos veterinären. Hills är nog ungefär som de flesta torrfoder av lite högre kvalitet.

/Erica
 
Sv: Det här är.....

Naaaaeee sj'lvklart ska hon ju inte äta hundmat! :eek: Men jag vet att Hills är ett foder av mkt bra kvalitet...

Det funkar riktigt bra med hunden, mest han som är lite stressad. Men hon är inte rädd för honom iaf:)

Hon får bara vara inne när vi är hemma så vi har koll på det hela...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 643
Senast: Kaching
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 859
Senast: kolblakkur
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp