Det här med att avgöra om en katt är övergiven eller ej...

Och fröknarna anser det är det mest naturliga i världen... jag tror mindre och mindre på det där med att katter är solitärer. Jag har två surtanter liksom som inte sådär rakt av brukar välkomna andra med öppna famnar... Det gjorde de kanske inte med Lukas heller men inga bråk eller så.
 
23154959_1455273124568656_1526253312967635872_o.jpg
 
Lukas bor ju numera med min mamma. Han håller med framgång på att träna henne att bli en bra matte. Det innebär att han ligger bredvid henne på soffan och tittar på TV, ligger i knäet på henne och åmar sig när han vill bli klappad, kliver på viktiga papper när hon jobbar och har dresserat henne att kalla hem honom och servera honom mat minst tre gånger per dag. Det syns på hans rondör...

Han sover fler och fler nätter inne, har lärt sig använda lådan och rent allmänt hunsar med sin nya slav :love:
 
Lukas bor ju numera med min mamma. Han håller med framgång på att träna henne att bli en bra matte. Det innebär att han ligger bredvid henne på soffan och tittar på TV, ligger i knäet på henne och åmar sig när han vill bli klappad, kliver på viktiga papper när hon jobbar och har dresserat henne att kalla hem honom och servera honom mat minst tre gånger per dag. Det syns på hans rondör...

Han sover fler och fler nätter inne, har lärt sig använda lådan och rent allmänt hunsar med sin nya slav :love:
Åh. Härligt att höra att han verkar må bra..
 
Synd att han inte har fått sitt föreviga hem ännu :( men härligt att veta att han inte är ute och fryser och svälter. Bra också att han kommit till ett katthem som låter det ta sin tid och inte avlivar honom som hopplös skyggis :)

Jo jag valde ju att fråga bara no kill och med erfarenhet av skyggisar. Kändes bortkastat om han skulle tvingas komma in och så efter 3 mån skulle de ge upp
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 212
Äldre I några veckor har en rävunge tassat runt i byn. Som rävungar är mest, dvs tämligen nyfiken och orädd. När grannen satt på utedasset...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 059
Senast: morgaine
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 275
Senast: kazam
·
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 037
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp