Det här med att avgöra om en katt är övergiven eller ej...

Vilka underbara bilder. Och vilken blick! Man ser vem som härskar därhemma :cool: Och det är säkert bara kameravinkeln som gör att Lukas *host* ser ut att ha lite hull :angel: Ljuvlig blank päls och åh så härligt med den förskrämda lilla kraken som blivit husets härskare. :bow:
 
26907628_1540482162714418_1497752659900598995_n.jpg
 
Vilka underbara bilder. Och vilken blick! Man ser vem som härskar därhemma :cool: Och det är säkert bara kameravinkeln som gör att Lukas *host* ser ut att ha lite hull :angel: Ljuvlig blank päls och åh så härligt med den förskrämda lilla kraken som blivit husets härskare. :bow:

Han styr med järntass! ;) Och natuuurligtvis bara vinkeln och vinterpäls som her illusionen av rondör. Han har absolut inte tränat sin nya matte att mata honom stup i kvarten...
 
Och ikväll när jag kom hem till stan efter att ha varit i stallet låg en katt platt på gatan. Helt utmattad och helt utmärglad. Så nu har jag en hemlösing i badrummet... Jag verkar vara som en magnet...
Jag tror inte du är någon magnet, du ser och bryr dig om det andra går förbi. :heart


Själv tvärnitade jag på vägen hem, slog på varningsblinkers och var på väg att hoppa ur bilen då en igelkott fick för sig att den skulle gå över vägen. Som tur var pinnade den på själv och tog sig in i en häck på sidan av så jag slapp försöka bära en arg nåldyna. Ingen trafik just då men det passerar många bilar där och trots skarpa kurvor så kör många för fort.
 
Hittat ägaren till den utmärglade. Och är bara arg och ledsen. Katten är 17 år, i princip döv och har njursvikt/leversvikt. Den bor i ett av husen på gatan. Ägaren är på semester i USA men har nån sorts kattvakt. De har funderat på att ta bort den men sen piggnade de på sig. Katten är bokstavligen skinn och ben och jag har aldrig sett en så mager katt :cry::cry:
 
Hittat ägaren till den utmärglade. Och är bara arg och ledsen. Katten är 17 år, i princip döv och har njursvikt/leversvikt. Den bor i ett av husen på gatan. Ägaren är på semester i USA men har nån sorts kattvakt. De har funderat på att ta bort den men sen piggnade de på sig. Katten är bokstavligen skinn och ben och jag har aldrig sett en så mager katt :cry::cry:
Fy fan rent ut sagt :cry:
 
Hittat ägaren till den utmärglade. Och är bara arg och ledsen. Katten är 17 år, i princip döv och har njursvikt/leversvikt. Den bor i ett av husen på gatan. Ägaren är på semester i USA men har nån sorts kattvakt. De har funderat på att ta bort den men sen piggnade de på sig. Katten är bokstavligen skinn och ben och jag har aldrig sett en så mager katt :cry::cry:

Vissa ska helt enkelt brinna i helvetet.
 
Hittat ägaren till den utmärglade. Och är bara arg och ledsen. Katten är 17 år, i princip döv och har njursvikt/leversvikt. Den bor i ett av husen på gatan. Ägaren är på semester i USA men har nån sorts kattvakt. De har funderat på att ta bort den men sen piggnade de på sig. Katten är bokstavligen skinn och ben och jag har aldrig sett en så mager katt :cry::cry:
Tyvärr ser vi mer och mer katter (Och hundar) som får gå alldeles för länge. :cry:
Jag brukar inte skrika om anmälan men en orosanmälan till lst är på sin plats om de inte avlivar den.
 
Hittat ägaren till den utmärglade. Och är bara arg och ledsen. Katten är 17 år, i princip döv och har njursvikt/leversvikt. Den bor i ett av husen på gatan. Ägaren är på semester i USA men har nån sorts kattvakt. De har funderat på att ta bort den men sen piggnade de på sig. Katten är bokstavligen skinn och ben och jag har aldrig sett en så mager katt :cry::cry:
Det var det vidrigaste jag hört :cry:
Man åker inte ifrån en katt med njursvikt.
 
Tyvärr ser vi mer och mer katter (Och hundar) som får gå alldeles för länge. :cry:
Jag brukar inte skrika om anmälan men en orosanmälan till lst är på sin plats om de inte avlivar den.

Jo jag är fullt beredd att anmäla. Svärföräldrarna till ägarna ska hämta den idag och beroende på hur de låter kommer jag anmäla om de inte verkar tänka åka och avliva den arme saten.

Han är piggare idag efter vätskeersättning och mat. Men levern eller njurarna är helt klart paj. Han har varit på lådan mer under 12 h än mina är på tre dagar. Har vansinnig diarre med så han förlorar ju vätska snabbare än han hinner få i sig. Enorma mängder bandmask med.

Jätterar katt men bokstavligen skinn och ben, på riktigt. Och toksenil samt i princip döv. Så även om han vore i prima skick så han ska inte vara ute. Alls. Han har inte en chans mot nåt.

Glad för hans skull han är piggare men kanske varit bättre lämna över trasdockan jag faktiskt inte trodde skulle överleva natten...
 
Jo jag är fullt beredd att anmäla. Svärföräldrarna till ägarna ska hämta den idag och beroende på hur de låter kommer jag anmäla om de inte verkar tänka åka och avliva den arme saten.

Han är piggare idag efter vätskeersättning och mat. Men levern eller njurarna är helt klart paj. Han har varit på lådan mer under 12 h än mina är på tre dagar. Har vansinnig diarre med så han förlorar ju vätska snabbare än han hinner få i sig. Enorma mängder bandmask med.

Jätterar katt men bokstavligen skinn och ben, på riktigt. Och toksenil samt i princip döv. Så även om han vore i prima skick så han ska inte vara ute. Alls. Han har inte en chans mot nåt.

Glad för hans skull han är piggare men kanske varit bättre lämna över trasdockan jag faktiskt inte trodde skulle överleva natten...
Stackars lilla katt. :cry::cry::cry:
 
Jo jag är fullt beredd att anmäla. Svärföräldrarna till ägarna ska hämta den idag och beroende på hur de låter kommer jag anmäla om de inte verkar tänka åka och avliva den arme saten.

Han är piggare idag efter vätskeersättning och mat. Men levern eller njurarna är helt klart paj. Han har varit på lådan mer under 12 h än mina är på tre dagar. Har vansinnig diarre med så han förlorar ju vätska snabbare än han hinner få i sig. Enorma mängder bandmask med.

Jätterar katt men bokstavligen skinn och ben, på riktigt. Och toksenil samt i princip döv. Så även om han vore i prima skick så han ska inte vara ute. Alls. Han har inte en chans mot nåt.

Glad för hans skull han är piggare men kanske varit bättre lämna över trasdockan jag faktiskt inte trodde skulle överleva natten...

Fy fan, jag sitter här och grinar. Skulle jag får sådant hjärnsläpp med något av mina djur hoppas jag någon anmäler mig (men helst hoppas jag inte få hjärnsläppet...).
 
Fy fan, jag sitter här och grinar. Skulle jag får sådant hjärnsläpp med något av mina djur hoppas jag någon anmäler mig (men helst hoppas jag inte få hjärnsläppet...).

Ja liksom omgivningen borde reagera.

Han är hämtad nu. Svärmor är nog på min linje och förstår. Men svärfar... ;(

De ska ta hem honom till sig iaf. Kanske får några dagar med katten de att förstå. Kommer katten tillbaka hit kommer jag att anmäla utan att blinka. Eller om jag hör de inte tagit bort dem - jag vet ju var den bor så lätt bara prata lite med dem.
 
Ja liksom omgivningen borde reagera.

Han är hämtad nu. Svärmor är nog på min linje och förstår. Men svärfar... ;(

De ska ta hem honom till sig iaf. Kanske får några dagar med katten de att förstå. Kommer katten tillbaka hit kommer jag att anmäla utan att blinka. Eller om jag hör de inte tagit bort dem - jag vet ju var den bor så lätt bara prata lite med dem.
Det är bra att du har koll :cry:
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 150
Äldre I några veckor har en rävunge tassat runt i byn. Som rävungar är mest, dvs tämligen nyfiken och orädd. När grannen satt på utedasset...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 026
Senast: morgaine
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 271
Senast: kazam
·
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 034
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp