Det här med att skaffa/inte skaffa barn

Det kanske känns så men det här är ändå evidensbaserad psykologi :)
Jag är rätt säker på att det inte finns någon evidens alls för hur man bäst hjälper människor som inte vet om de vill ha barn eller inte. Eller överlag hur man hjälper människor att fatta stora beslut.
Det är säkert jättebra grejer (ACT gissar jag?), men allt som är framtaget av psykologer eller forskare är inte automatiskt evidensbaserat😊
 
Jag är rätt säker på att det inte finns någon evidens alls för hur man bäst hjälper människor som inte vet om de vill ha barn eller inte. Eller överlag hur man hjälper människor att fatta stora beslut.
Det är säkert jättebra grejer (ACT gissar jag?), men allt som är framtaget av psykologer eller forskare är inte automatiskt evidensbaserat😊
Jag menade att appen generellt bygger på vetenskaplig evidens, i motsats till new age-flum. Den bygger åtminstone delvis på en av grundarnas, Fredrik Livheims, forskning.
 
Jag menade att appen generellt bygger på vetenskaplig evidens, i motsats till new age-flum. Den bygger åtminstone delvis på en av grundarnas, Fredrik Livheims, forskning.
ACT kan nog upplevas som rätt flummigt, det är ju inte så konstigt.
Man är olika, allt passar inte alla😊
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 524
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 347
Kropp & Själ Jag borde ligga och sova nu men jag bröt ihop istället... Jag har fått världens bästa nyheter för ett tag sen. Jag ska bli moster :love...
Svar
8
· Visningar
2 084
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 561
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp