Det här med dåliga höfter

Ja, det kan jag nog också se (med min lekmannablick). Känns som att Kryza i ts har liksom lite ”knöggligare” skål? @Elegant machinery, misstycker du om jag lägger in en jämförande bild med din hund + min hund som fick A på sina? Vill verkligen inte gnugga in salt på något sätt, är bara intresserad av att lära mig mer om höfter :)
Helt ok, det vore bara intressant att se!
 
Helt ok, det vore bara intressant att se!

Här är din tiks bild ovan, och min under. Bara inklippta utan redigering.

EB00C157-C4EE-4CF3-8436-7D7A69C63624.jpeg
 
Domen på höfterna blev D+D, vi röntgade i onsdags och svaren kom in gårkväll. Ruggigt snabbt jobbat av SKK!
Jag är lättad att det inte blev E i alla fall.

En positiv överraskning var att vi slipper operation av korsbandet, nya undersökningar tydde på att hon slagit av spetsen på sin knäskål. Som tur är ligger benbiten inte i vägen och har inte flyttat på sig sedan förra röntgen. Kanske har korsbandet fått en törn också, men inte så pass att det var någon större flex vid draglåda.

Nu fick vi klartecken att börja öka upp aktiviteten och så håller vi tummarna för att det inte blir några korsbandsproblem i framtiden, även om risken är förhöjd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 017
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 651
Kropp & Själ Vet att endast läkare kan hjälpa mig, och jag har en tid till ortoped om ett par veckor men jag är så himla nervös över att han ska säga...
Svar
7
· Visningar
2 665
Senast: clovergirl
·
Hundhälsa För 9 månader sedan blev Buffa dålig i sitt ben, började Små halta till och från. I januari var vi hos veterinären. Röntgen visade...
Svar
5
· Visningar
2 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp