Det här med dejting i dejtingdjungeln.

Det är inte rörigt alls.
Enklast är att bara skaffa appen och testa dig fram :)
Nä, känns inte alls bra att bara testa när jag inte ens vet hur mycket av min ”valmöjligheter” kommer begränsas. Är inte alls en sån person som bara kastar mig ut utan att ha lite kontroll. :(
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Nä, känns inte alls bra att bara testa när jag inte ens vet hur mycket av min ”valmöjligheter” kommer begränsas. Är inte alls en sån person som bara kastar mig ut utan att ha lite kontroll. :(

Antalet personer beror på hur många som har Tinder i ditt sökområde.
Känner du att du blir nyfiken på att se vilka som gillat dig kan du betala för det.
Annars tycker jag gratisverisonen räcker fint, jag har testat båda.
Tinder är inga konstigheter, ingen kan skriva till dig om inte båda dragit höger och fått en match.
Det enklaste är att testa sig fram. Blir det något knas kan du bara ta bort matchningen.
Tinder är väldigt enkelt och okomplicerat.
 
Antalet personer beror på hur många som har Tinder i ditt sökområde.
Känner du att du blir nyfiken på att se vilka som gillat dig kan du betala för det.
Annars tycker jag gratisverisonen räcker fint, jag har testat båda.
Tinder är inga konstigheter, ingen kan skriva till dig om inte båda dragit höger och fått en match.
Det enklaste är att testa sig fram. Blir det något knas kan du bara ta bort matchningen.
Tinder är väldigt enkelt och okomplicerat.
Håller med. Jag har bara haft gratisvarianten. Väldigt enkelt och lätt att använda.
 
@TheRedLightning gör det inte svårare än vad det behöver vara. Det är inget livsavgörande beslut. Du behöver inte ens träffa någon även om du provar.

  1. Ladda ner appen och skapa dig ett konto - eller gör det via datorn om det är enklare. Ta via ditt telefonnummer så slipper du oroa dig över FB.
  2. Lägg upp någon bild på dig själv du gillar - eller inte, om du vill avvakta lite med att ha egen bild medan du lär dig hur Tinder fungerar.
  3. Lägg upp text där du skriver något som beskriver dig och kanske vad du söker (ex. ”Jag gillar lastbilar och att fota, gärna tillsammans. Vore kul att träffa någon likasinnad!”) - eller inte, av samma skäl som punkt 2.
  4. Börja svepa. Tycker du att någon tilltalar dig trycker du på hjärta eller drar profilen till höger. Tilltalas du inte så trycker du på krysset eller drar profilen till vänster.
Om du inte har bild/text så lär du inte få någon mängd matchningar och kan testa hur mycket du vill och se hur det funkar och hur utbudet är utan att fundera på annat. När du sen lägger upp bild/text kan det hända att du får en matchning och då kan ni skriva med varandra - eller inte ;)

Tinder har massa förklarande hjälptexter och du kan inte göra ”fel” för det finns liksom inget rätt eller fel. Så är du nyfiken - testa. Du kommer inte att förstå grejen utan att göra det.
 
@TheRedLightning gör det inte svårare än vad det behöver vara. Det är inget livsavgörande beslut. Du behöver inte ens träffa någon även om du provar.

  1. Ladda ner appen och skapa dig ett konto - eller gör det via datorn om det är enklare. Ta via ditt telefonnummer så slipper du oroa dig över FB.
  2. Lägg upp någon bild på dig själv du gillar - eller inte, om du vill avvakta lite med att ha egen bild medan du lär dig hur Tinder fungerar.
  3. Lägg upp text där du skriver något som beskriver dig och kanske vad du söker (ex. ”Jag gillar lastbilar och att fota, gärna tillsammans. Vore kul att träffa någon likasinnad!”) - eller inte, av samma skäl som punkt 2.
  4. Börja svepa. Tycker du att någon tilltalar dig trycker du på hjärta eller drar profilen till höger. Tilltalas du inte så trycker du på krysset eller drar profilen till vänster.
Om du inte har bild/text så lär du inte få någon mängd matchningar och kan testa hur mycket du vill och se hur det funkar och hur utbudet är utan att fundera på annat. När du sen lägger upp bild/text kan det hända att du får en matchning och då kan ni skriva med varandra - eller inte ;)

Tinder har massa förklarande hjälptexter och du kan inte göra ”fel” för det finns liksom inget rätt eller fel. Så är du nyfiken - testa. Du kommer inte att förstå grejen utan att göra det.

Precis!
@TheRedLightning Du har ju liksom inget att förlora på att testa :)
 
@TheRedLightning gör det inte svårare än vad det behöver vara. Det är inget livsavgörande beslut. Du behöver inte ens träffa någon även om du provar.

  1. Ladda ner appen och skapa dig ett konto - eller gör det via datorn om det är enklare. Ta via ditt telefonnummer så slipper du oroa dig över FB.
  2. Lägg upp någon bild på dig själv du gillar - eller inte, om du vill avvakta lite med att ha egen bild medan du lär dig hur Tinder fungerar.
  3. Lägg upp text där du skriver något som beskriver dig och kanske vad du söker (ex. ”Jag gillar lastbilar och att fota, gärna tillsammans. Vore kul att träffa någon likasinnad!”) - eller inte, av samma skäl som punkt 2.
  4. Börja svepa. Tycker du att någon tilltalar dig trycker du på hjärta eller drar profilen till höger. Tilltalas du inte så trycker du på krysset eller drar profilen till vänster.
Om du inte har bild/text så lär du inte få någon mängd matchningar och kan testa hur mycket du vill och se hur det funkar och hur utbudet är utan att fundera på annat. När du sen lägger upp bild/text kan det hända att du får en matchning och då kan ni skriva med varandra - eller inte ;)

Tinder har massa förklarande hjälptexter och du kan inte göra ”fel” för det finns liksom inget rätt eller fel. Så är du nyfiken - testa. Du kommer inte att förstå grejen utan att göra det.
Sitter å läser i deras avtal och det låter ju sååååå lockande att skapa ett konto eller inte....:meh:

"By creating an account, you grant to Tinder a worldwide, transferable, sub-licensable, royalty-free, right and license to host, store, use, copy, display, reproduce, adapt, edit, publish, modify and distribute information you authorize us to access from Facebook, as well as any information you post, upload, display or otherwise make available (collectively, “post”) on the Service or transmit to other users (collectively, “Content”). Tinder’s license to your Content shall be non-exclusive, except that Tinder’s license shall be exclusive with respect to derivative works created through use of the Service. For example, Tinder would have an exclusive license to screenshots of the Service that include your Content."

Jag vill inte att de ska använda min dejt data, där blir det ett stort fett NEJ TACK från mig. :down:
 
@TheRedLightning Sådär ser i princip alla officiella och inofficiella avtal ut numera, efter den nya lagen om personlig fakta. Det är helt enkelt så i princip alla företag/bolag/whatever måste skriva för att skydda sig. Mitt hotell gör samma sak. Det betyder inte att de använder din personliga info.
Betänk alla hundratusentals användare av Tinder - det är nog rätt säkert och verkar otroligt okomplicerat.
 
Sitter å läser i deras avtal och det låter ju sååååå lockande att skapa ett konto eller inte....:meh:

"By creating an account, you grant to Tinder a worldwide, transferable, sub-licensable, royalty-free, right and license to host, store, use, copy, display, reproduce, adapt, edit, publish, modify and distribute information you authorize us to access from Facebook, as well as any information you post, upload, display or otherwise make available (collectively, “post”) on the Service or transmit to other users (collectively, “Content”). Tinder’s license to your Content shall be non-exclusive, except that Tinder’s license shall be exclusive with respect to derivative works created through use of the Service. For example, Tinder would have an exclusive license to screenshots of the Service that include your Content."

Jag vill inte att de ska använda min dejt data, där blir det ett stort fett NEJ TACK från mig. :down:

Sådär ser det ju ut var man än läser. Skulle man tänka på det så skulle man ju inte kunna ta hem en enda app 🙄
Jag läser i princip aldrig dessa avtal.
 
Sitter å läser i deras avtal och det låter ju sååååå lockande att skapa ett konto eller inte....:meh:

"By creating an account, you grant to Tinder a worldwide, transferable, sub-licensable, royalty-free, right and license to host, store, use, copy, display, reproduce, adapt, edit, publish, modify and distribute information you authorize us to access from Facebook, as well as any information you post, upload, display or otherwise make available (collectively, “post”) on the Service or transmit to other users (collectively, “Content”). Tinder’s license to your Content shall be non-exclusive, except that Tinder’s license shall be exclusive with respect to derivative works created through use of the Service. For example, Tinder would have an exclusive license to screenshots of the Service that include your Content."

Jag vill inte att de ska använda min dejt data, där blir det ett stort fett NEJ TACK från mig. :down:
Rent generellt, det mesta som de skriver att de får rätt att göra är att behandla din data, så att de kan spara och visa din profil för andra.
 
Hur gjorde du för att hitta självförtroende eller kom det via rätt partner?
Det kom gradvis, och är väl fortfarande inte 100%, men det finns mycket man kan göra. För några år sedan skrev jag detta här på Buke, och det har jag lyckats efterleva. :)

Tankens kraft är väldigt stor, man kan lura i sig själv både det ena och det andra genom att repetera det tillräckligt mycket. Både positiva och negativa saker.

Jag har bland annat lurat i mig att jag är fin, rolig och underhållande att hänga med och har lika stora chanser som vem som helst att hitta kärleken. Så nu tror jag på det. "Jag är ett jäkla kap och förtjänar någon som är lika awesome som jag" är ett bra mantra. Det har jag även börjat säga högt till vänner och bekanta som undrar varför jag är singel, med tillägget att jag hellre är ensam än kompromissar på den punkten och det är faktiskt sant numera. :) Jag ägnade lång tid att lura i mig att jag är "ful, tråkig och ointressant och kommer att få acceptera att leva ensam." Men det har jag bestämt mig för är falskt.

Det går att vända negativa mönster, även om det känns helt omöjligt. Men en jättebra början är att identifiera så många ticks och märkligheter man har för sig som möjligt och försöka gå till botten med varför man reagerar som man gör eller beter sig som man gör. Ibland kan man fastna av helt irrationella orsaker.
Jag har också tagit tag i en del rent ytliga saker som att jag gjort mig av med kläder och saker jag kopplat till sämre perioder i mitt liv, uppdaterat garderoben till att bara innehålla sånt jag känner mig som mig själv i, och känner mig ”fin och till freds i”. Det gör mycket!

Jag fokuserar på positiva upplevelser och undviker att fastna allt för mycket i negativa tankar.

Och så har jag lärt mig att bli lite mer vidsynt och se att folk av precis ALLA kropps-och personlighetstyper faktiskt finner kärleken, om och om igen, och att den största skillnaden som varit mellan dem och mig inte sitter i personlighet (eller utseende) utan i hur öppen och mottaglig jag varit för att vilja och våga släppa in någon. Om man inte vågar visa intresse är det mindre chans att någon vågar närma sig en, och man har massor att vinna på att själv välja vem man har lust att försöka ragga upp istället för att vänta på att bli uppraggad.

Och nu är jag alldeles förvånad över hur bra det känns med den person jag nu träffat. När man hittar rätt person blir saker ganska enkla och självklara.
 
Senast ändrad:
Jag var livrädd för dejtingsidor och appar tills jag provade. Jag tänkte att jag skulle få stalkers på dörren, men det går iallafall på lite större orter att dejta rätt anonymt. Man behöver inte avslöja så mycket om sig själv.

Jag tyckte att det var jättesvårt att våga sig ut på första dejterna, men bestämde att jag bara måste testa och valde några som såg vänliga och lättsamma ut och skrev lite för att kolla att de inte verkade helt galna och bara såg till att ta mig iväg på dejt. Det kändes inte rätt med någon av dem, men det var absolut inga dåliga upplevelser, tvärtom ett luftföroreningar självkänslan att våga sig ut på dejt! Även om jag tycker att ”formatet” att gå på dejt med en främling för att se om man klickar är lite besvärligt eftersom jag helst vill lära känna folk långsamt och känna mig fram.

Han jag nu träffat har jag lärt känna via gemensamma vänner.
 
Jag var livrädd för dejtingsidor och appar tills jag provade. Jag tänkte att jag skulle få stalkers på dörren, men det går iallafall på lite större orter att dejta rätt anonymt. Man behöver inte avslöja så mycket om sig själv.

Jag tyckte att det var jättesvårt att våga sig ut på första dejterna, men bestämde att jag bara måste testa och valde några som såg vänliga och lättsamma ut och skrev lite för att kolla att de inte verkade helt galna och bara såg till att ta mig iväg på dejt. Det kändes inte rätt med någon av dem, men det var absolut inga dåliga upplevelser, tvärtom ett luftföroreningar självkänslan att våga sig ut på dejt! Även om jag tycker att ”formatet” att gå på dejt med en främling för att se om man klickar är lite besvärligt eftersom jag helst vill lära känna folk långsamt och känna mig fram.

Han jag nu träffat har jag lärt känna via gemensamma vänner.
Tycker mig känna igen mycket i det du skriver, kan väl inte direkt säga att jag är livrädd för dejtingsidorna förvisso, men väldigt osäker och nojjig.
När jag hade happypancake var det en kund jag träffar via jobbet som hörde av sig å sen fick ja kommentarer om det när vi sågs nästa gång... kändes sådär... bor ju inte direkt i någon större ort så vete tusan, känns så hopplöst.

Hade velat hitta någon via gemensamma vänner, men det blir svårt när jag knappt har några vänner och knappt ens går utanför ytterdörren mer än till stallet, därav ja funderade på att våga mig på dejtingsidor på lite mer allvar, men känner mig så osäker på vad det ens är jag letar efter och vad jag vill.... :S
 
Sådär ser det ju ut var man än läser. Skulle man tänka på det så skulle man ju inte kunna ta hem en enda app 🙄
Jag läser i princip aldrig dessa avtal.
just dejtingen känns så väldigt personlig, använder inte alls andra appar på samma vis och för mig känns det mer integritetsinträngande eller va man ska säga, fast förvisso när ja läste verkade det mer gälla om man kopplade ihop med fb, kunde inte läsa något om man använde telefonnumret.

Vet fortfarande inte va ja vill och om det ens är lönt att lägga upp en profil när ja inte ens vet va ja letar efter. :(
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 922
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 001
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 634
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp