Det här med dejting

Jag har under en tid använt Facebook dating och Tinder. På fb har jag bara kollat på dem som redan klickat gilla på mig och har inte hittat någon där att matcha med. På Tinder är det lika hopplöst. Jag har väl matchat några gånger men de flesta har inte svarat på tilltal. En person ställde jag en fråga till och han svarade "Hej" plus lite emojis. Konversationen dog där. Den sista jag matchat med svarade på tilltal men visade sig vara en antivaxxer. Game over. Sen har det inte blivit något mer. Och jag orkar i ärlighetens namn knappt bläddra i Tinder längre. Det är alltför många som skriver barn vv, gillar träning, resor och vin. Jag vet inte riktigt vad jag skulle prata med dessa om. Vi är på så helt olika platser i livet. Och så finns det de som inte skriver något alls om sig själva.

Nu är det en på fb som klickat gilla på mig och han kanske är ok, men jag tycker han känns lite för gammal. Han är 8 år äldre än mig. Så jag vet inte vad jag ska svara.

Men är det verkligen värt att skaffa sig en relation med någon? I en ideal värld skulle det bara funka och vara bra. En granne jag umgås med har varit ihop med sin karl i över 40 år. Och de tycks fortfarande trivas ihop. Det är så jag själv skulle vilja ha det. Men kanske är det en utopi. Jag läser ju då och då om rövhattar som beter sig illa mot sina partners. Hur undviker man dem? Och mina egna erfarenheter är väl inte så roliga de heller. Jag har blivit utnyttjad och överkörd. Och så har jag förlorat en massa pengar på dessa relationer också. Jag känner mig en aning bränd om man säger så.

Kanske blir det bara jag och katterna. Men skulle ju ändå vilja ha mänskligt sällskap.

Och apropå sällskap, jag fick ett sms här om dagen av en fd. klasskamrat som skulle in till en pub i stan på lördag och undrade om jag ville ses. Jag tänkte att det skulle vara roligt men tänkte också att jag ju egentligen inte har råd. Resan dit ryms inte i budget. Men bestämde mig ändå för att åka.

Kanske ska klicka gilla på han jag tycker är för gammal. Han bor nära. Cykelavstånd t.o.m.
 

8 år är väl inte så stor skillnad. Tänk om han är den rätte …?
Jag har varit ihop med betydligt äldre män, men känner idag att jag vill vara jämnårig med en partner.

Och hans profiltext var väl inte så jätteintressant egentligen. Kändes mest att han kanske är trevlig. Men kunde inte utläsa om vi hade så mycket gemensamt.
 
Jag har varit ihop med betydligt äldre män, men känner idag att jag vill vara jämnårig med en partner.

Och hans profiltext var väl inte så jätteintressant egentligen. Kändes mest att han kanske är trevlig. Men kunde inte utläsa om vi hade så mycket gemensamt.
Prova att prata med honom på telefon eller träffa honom. En del är inte så bra på att skriva eller att beskriva sig själv. IRL kanske han är annorlunda. Alla har inte det skrivna ordets makt men kan vara toppen när man pratar/träffas.
 
Klickade gilla på honom. Han skrev till mig. "Hej, hoppas allt är väl med dig." Vad tusan svarar man på det? Ska man ljuga eller hur gör man? Det där är liksom den frågan jag inte vill ha för jag vet inte hur jag ska kunna svara ärligt utan att det blir för brutalt.

Fan, tror inte det här med dejting är något för mig.
 
Klickade gilla på honom. Han skrev till mig. "Hej, hoppas allt är väl med dig." Vad tusan svarar man på det? Ska man ljuga eller hur gör man? Det där är liksom den frågan jag inte vill ha för jag vet inte hur jag ska kunna svara ärligt utan att det blir för brutalt.

Fan, tror inte det här med dejting är något för mig.
"Huvudet upp och fötterna ner. Själv då?"

Ingen lögn iaf :D
 
Klickade gilla på honom. Han skrev till mig. "Hej, hoppas allt är väl med dig." Vad tusan svarar man på det? Ska man ljuga eller hur gör man? Det där är liksom den frågan jag inte vill ha för jag vet inte hur jag ska kunna svara ärligt utan att det blir för brutalt.

Fan, tror inte det här med dejting är något för mig.

"Huvudet upp och fötterna ner. Själv då?"

Ingen lögn iaf :D
"Tillräckligt" har jag börjat med.
Sen byter man ämne 😊
 
"Lite allmänt trött och längtar efter våren när odlingssäsongen börjar igen 🌱"

Man behöver inte ljuga eller rabbla upp allt man är missnöjd med i livet. Det går att hålla även sånt på en lite lättsam nivå
Precis! Där bjuder man ju på något som går att prata om dessutom istället för att bara "Jorå, du då?" :D
 
"Lite allmänt trött och längtar efter våren när odlingssäsongen börjar igen 🌱"

Man behöver inte ljuga eller rabbla upp allt man är missnöjd med i livet. Det går att hålla även sånt på en lite lättsam nivå
Kallprat är liksom inte riktigt min grej. Tycker det är jobbigt att fejka till något som inte är lögn men inte heller är sanningen. Och är det värt ansträngningen? Vore så mycket enklare om man bara kunde vara rak och ärlig.
 
"Lite allmänt trött och längtar efter våren när odlingssäsongen börjar igen 🌱"

Man behöver inte ljuga eller rabbla upp allt man är missnöjd med i livet. Det går att hålla även sånt på en lite lättsam nivå
Ja precis ! Och nu börjar de flesta tröttna på vintern så man kan använda det ärliga men positiva svaret : "trött, ser fram emot vår och värmen" ☀️🙃

// överjävligt dödstrött
 
Tycker ju det är så sjukt ointressant att rapa ur sig en massa snömos.
Rapa ur sig snömos?
Att säga att man är trött och längtar efter vår, odling, sol och värme öppnar för följdfrågor eller en liten redovisning av motpartens intressen. Dvs något att spinna vidare på och det är ju så man lär känna människor

Hur tänker du att en konversation och "lära känna varandraprocess" ens ska komma igång med en främling, om du inte är ens lite intresserad av att vara social?
 
Klickade gilla på honom. Han skrev till mig. "Hej, hoppas allt är väl med dig." Vad tusan svarar man på det? Ska man ljuga eller hur gör man? Det där är liksom den frågan jag inte vill ha för jag vet inte hur jag ska kunna svara ärligt utan att det blir för brutalt.

Fan, tror inte det här med dejting är något för mig.
”Hoppas allt är väl med dig” hade jag tagit som en artighetsfras. Det är inte ens ställt som en fråga, så jag hade bara struntat i att svara på det om jag inte kände för det. Jag och några kompisar skriver ofta så, vill man berätta så gör man det, annars struntar man i det och ingen gör en grej av det. Så vill du skriva så gör det och fråga något du tycker är en roligare/bättre/lämpligare fråga till honom.
 
Rapa ur sig snömos?
Att säga att man är trött och längtar efter vår, odling, sol och värme öppnar för följdfrågor eller en liten redovisning av motpartens intressen. Dvs något att spinna vidare på och det är ju så man lär känna människor

Hur tänker du att en konversation och "lära känna varandraprocess" ens ska komma igång med en främling, om du inte är ens lite intresserad av att vara social?
Ja, jag tycker det är snömos när något saknar värde och ett sådant tillfälle är när det inte är socialt accepterat att vara rak och ärlig utan man måste hitta på något som inte är lögn men som inte är sanningen heller. Det ser jag som ett spel bara, helt utan mening. Jag vill hellre prata om vad man tycker om att göra.

Jag vill ju heller inte låtsas vara någon annan än jag är. Det är tröttande. Är tillräckligt trött ändå.
 
Senast ändrad:
Ja, jag tycker det är snömos när något saknar värde och ett sådant tillfälle är när det inte är socialt accepterat att vara rak och ärlig utan man måste hitta på något som inte är lögn men som inte är sanningen heller. Det ser jag som ett spel bara, helt utan mening. Jag vill hellre prata om vad man tycker om att göra.
Så att prata om växter och odling är enligt dig "snömos utan värde"?

Intrycket du ger här inne är ju annars att det är ett ämne du har stort intresse för..
 
Så att prata om växter och odling är enligt dig "snömos utan värde"?

Intrycket du ger här inne är ju annars att det är ett ämne du har stort intresse för..
Nä, att prata om hur någon man inte känner mår är snömos. Jag vill liksom inte fläka ut mig för främmande och jag vill inte ljuga. Den som frågar vill nog inte veta sanningen heller. Alltså måste man ljuga eller hitta på något som kan accepteras. Och jag vill inte det.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig tidigare råkat ut för någon ridolycka på det här sättet som jag gjorde nu, och jag är smärtsamt medveten om att jag inte...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp