Det här med egen säng

Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p
 
Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p

Ja :D Vår son verkar ha ärvt min sovstil och ligger blickstilla, så länge han sover vill säga. Fram till typ 2 år vaknade han flera gånger varje natt och gallskrek och fäktades, vet inte om det var nattskräck eller något. Nu vaknar han typ en gång per natt och är lite ledsen men somnar om snabbt.
 
Ja :D Vår son verkar ha ärvt min sovstil och ligger blickstilla, så länge han sover vill säga. Fram till typ 2 år vaknade han flera gånger varje natt och gallskrek och fäktades, vet inte om det var nattskräck eller något. Nu vaknar han typ en gång per natt och är lite ledsen men somnar om snabbt.
Vår dotter vaknar inte ens, det är bara vi föräldrar som vaknar av all aktivitet :cautious:
 
Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p
Nej... När han sover hos oss kravlas det rundor i sömnen och han ligger oftast och klappar/smeker oss på armarna eller ryggen i sömnen. Jag ligger tvärvaken. Föredrar helt klart när barnen sover i egen kupé:)
 
Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p
Nej vår far omkring hur som helst i sängen och har inte gått att sova med ens när han var riktigt liten. Både han och vi blir väldigt störda.
Sov i sin säng bredvid våran tills han var 7 månader. Då fick han flytta in i eget rum och har sovit där sedan dess (blir 2 i maj). Har i stort sett alltid sovit hela nätter utan att vakna sedan han fick eget rum.
 
Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p

Ibland ligger hon still. Nästan så jag måste kolla om hon lever för är liksom van att hon snurrar lite då och då. Vissa nätter är det virvelvind som gäller eller att kasta sig fram och tillbaka så hon gärna landar på min mage.
 
Vi har samsovit sen barnet var 3 månader. Innan dess så sov han i en korgsäng i vårt rum, och jag gick upp och ammade honom. Sambon hittade mig alltid sovandes i fåtöljen med ungen i knät framåt morgonkvisten. Sen vi började samsova sover alla mycket bättre. Vi nattar i vår säng och sen lägger vi över honom i hans säng som står i anslutning till vår. Han kryper över själv när han vill, ibland kryper han även tillbaka till sin egen säng. Han fyller 2 om några månader, har inga planer på att ändra rutin än på ett tag.
 
Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p

Hyfsat still, vaknar ibland och sätter sig upp. Men annars rör han sig mest när han letar efrrr tutten :p
 
Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p
Min ligger blickstilla förutom när hon letar efter sin vattenflaska eller närmaste gosedjur
 
Jag börjar förstå varför så många klarar av att samsova :D när vår dotter ligger i sin egen säng ligger hon rätt stilla med huvudet på kudden. Hos oss är det raka motsatsen oftast...
 
Ongen har sovit i egen säng i princip från start. Först inne i vårt sovrum men när vi flyttade fick hon eget rum, då var hon 6 månader och sov hela nätterna i sin spjälsäng på sitt rum. Hon blir 3 i slutet på april och sedan ett par månader tillbaka har hon en egen 90-säng (resårbotten som står på golvet) och nattas i den varje kväll. Hon kommer väl in till oss 1-2 nätter i veckan. Ibland vaknar hon och är ledsen och vill sova i mammas och pappas säng och givetvis får hon det, anledningen till att hon alltid sovit själv är för att vi alla sovit bäst så, men när hon drömmer mycket och sover oroligt så vill hon gärna sova hos oss.


Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p

Nej, alltså det går inte att sova med henne bredvid sig. Hon ligger oftast på tvären och sparkar sin pappa i ryggen och sover med huvudet på min rygg. Eller så ligger hon och klappar på oss och pratar i sömne, alternativt får man en snutte i ögat eller en välplacerad häl i revbenen. Lyckas jag somna med henne där så vaknar jag oftast efter en stund för att "något inte stämmer", då brukar hon ha kravlat ner och ligger vid våra fötter :laugh: Hennes "sovstil" var en stor faktor i köpet av en 90-säng till henne, så en av oss kan gå in och lägga sig där och slippa sova bredvid en tornado de gångerna hon vill sova hos oss.
 
Ongen har sovit i egen säng i princip från start. Först inne i vårt sovrum men när vi flyttade fick hon eget rum, då var hon 6 månader och sov hela nätterna i sin spjälsäng på sitt rum. Hon blir 3 i slutet på april och sedan ett par månader tillbaka har hon en egen 90-säng (resårbotten som står på golvet) och nattas i den varje kväll. Hon kommer väl in till oss 1-2 nätter i veckan. Ibland vaknar hon och är ledsen och vill sova i mammas och pappas säng och givetvis får hon det, anledningen till att hon alltid sovit själv är för att vi alla sovit bäst så, men när hon drömmer mycket och sover oroligt så vill hon gärna sova hos oss.




Nej, alltså det går inte att sova med henne bredvid sig. Hon ligger oftast på tvären och sparkar sin pappa i ryggen och sover med huvudet på min rygg. Eller så ligger hon och klappar på oss och pratar i sömne, alternativt får man en snutte i ögat eller en välplacerad häl i revbenen. Lyckas jag somna med henne där så vaknar jag oftast efter en stund för att "något inte stämmer", då brukar hon ha kravlat ner och ligger vid våra fötter :laugh: Hennes "sovstil" var en stor faktor i köpet av en 90-säng till henne, så en av oss kan gå in och lägga sig där och slippa sova bredvid en tornado de gångerna hon vill sova hos oss.
Av samma anledning har dottern på 2,5år en 120 säng här hemma :angel:
 
När dottern var yngre var det jobbigare att sova med henne. Hon kunde sparka i madrassen halva natten, varje natt. Höll på att bli tokig. Oftast vaknade hon inte heller av det själv. Det värsta nu är nattskräcken som ibland får mig att nästan ramla ur sängen när den sätter igång då hon alltid börjar med ett högt skrik innan hon slåss och fäktar :cry:
 
Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p

Dottern ligger rätt stilla, men hon sover i princip alltid i sin egen säng. Bebisen som sover i vår säng ligger hyfsat stilla utom när han börjar leta efter tutten :angel: mellanbarnet, 4 år, är däremot en väderkvarn :angel: när han sover i sin egen säng tror jag seriöst ibland att det blir jordbävning när han vänder sig i sängen och sparkar i väggarna, slår ner saker som står bredvid sängen osv :crazy: han kommer över till oss några nätter i veckan och sover då bredvid maken, eller snarare typ under makens huvudkudde, eller på hans huvud, eller varför inte som en hjälm runt hans huvud :D helt galen sovstil! Och ja, jag får också min beskärda del av sparkar. Försöker ligga lite i vägen så stackars bebisen ska slippa bli sparkad åtminstone :meh: tycker ändå det är lite bättre nu, för förut skulle han trassla in sig i folks hår så man vaknade och såg ut som ett troll och hade nackspärr typ varje morgon :meh:
 
Lite OT, men på samma tema. Ligger era barn någorlunda stilla i sängen? Vår treåring är lite av en väderkvarn de gånger hon ligger i vår säng, helt plötsligt vaknar jag av en fot i pannan liksom... Jag hade nog inte stått ut om det var normalfallet att hon sov hos oss, då hade inte vi vuxna fått mycket sömn :p
Nej, inte still för fem öre.
 
Våra två sover rätt stilla som väl är, för det blir t r å n g t med två barn och två vuxna och ibland en stor hund som smyger upp i sängen.

Det händer ofta att jag eller äldsta barnet lägger sej skavfötters för att skapa lite mer plats.

Men som tur är brukar barnen komma över en i taget sas.
 
Äh. Skit i vad folk tycker känner jag :p det är väl inte deras bekymmer. Tids nog vill nog barnet gå över till egen säng.

Vår första sov hos oss tills barnet började sparka maken så han inte kunde sova på nätterna. Tror det var dryga året eller nåt. Nr2 fick egen säng vid 10 månader i samband med att jag snabbt fick sluta amma pga mediciner som inte skulle kombineras med amning. Största anledningen till att våra barn sov hos oss var för att de vaknade och skulle käka nattetid och jag inte kände för att vara vaken av barnets läte tills vi ordnat käket det så att säga.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 999
Övr. Barn Söker konkreta tips på hur man kan få en 7,5 åring att sova hela natten i egen säng i eget rum. Självklart kommer han vara välkommen vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 092
Senast: Lingon
·
Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 731
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 846
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp