Det här med eksemtäcken!

malumbub

Trådstartare
Så, jag undrar lite saker om det här med eksemtäcken, så ni som är erfarna kanske vill hjälpa till? :D

Om man surfar på Hööks hemsida har det vanliga flugtäcket UV-skydd medans själva eksemtäcket inte har det.
Bra eller anus?

Håller eksemtäcket tätt mot broms o andra flugfän när den är så säckig? Ökar inte risken för att hästen fastnar om den är så säckig? Det måste ju vara tätt överallt för att de flygande störmomenten inte hittar sig innanför täcket?

Reaktioner, åsikter och sånt, tack! :bump:

...malumbub...
 
Sv: Det här med eksemtäcken!

Det är en i stallet som har ett sånt täcke till sin häst och han säger att det är jätte bra! Men jag vet inte själv eftsom jag inte använt det. Jag funder själv på vilket eksemtäcke som e bra. :smirk:
 
Sv: Det här med eksemtäcken!

Jag tycker Hööks eksemtäcke är grymt hållbart och prisvärt! Det är ju resår runt ben och så, så jag tycker det håller tätt! Lagom varmt och tjockt är det också, Boetts är så tjockt att pållen blir genomsvettig när det är varmt ute :crazy: Annars har ju Lillhästen i Stav bra täcken, billigare men mindre slitstarka...

malumbub skrev:
Så, jag undrar lite saker om det här med eksemtäcken, så ni som är erfarna kanske vill hjälpa till? :D

Om man surfar på Hööks hemsida har det vanliga flugtäcket UV-skydd medans själva eksemtäcket inte har det.
Bra eller anus?

Håller eksemtäcket tätt mot broms o andra flugfän när den är så säckig? Ökar inte risken för att hästen fastnar om den är så säckig? Det måste ju vara tätt överallt för att de flygande störmomenten inte hittar sig innanför täcket?

Reaktioner, åsikter och sånt, tack! :bump:

...malumbub...
 
Sv: Det här med eksemtäcken!

JAg har Hööks täcke och är mycket nöjd. Det är inte speciellt säckigt utan sitter rätt tajt. De sa på Hööks att det kan vara problem med storlekarna. Jag har M eller L och min häst är stor 146 cm och lång rygg.
Tyget är skönt, det torkar snabbt och håller bra. JAg jämför med Lillhästens täcke som jag tycker inte alls är lika bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp