Det här med jakt

För övrigt vill jag tillägga att om en jägare har vapnet riktat mot någon passerande bör det polisanmälas, jag ser det som ett allvarligt brott och jag är ganska säker på att polisen gör det också.
Det hade jag såklart gjort om jag bara hade haft bevis men det hade jag inte.
Jag försöker ta med med mobilen.
 
Bara som ett förtydligande med att magasinet kan vara laddad men ingen kula i loppet som nämnts några gånger.
Det innebär att även om bössan skulle vara osäkrad och du skulle komma åt avtryckaren så kommer inget skott. Du måste ladda om för att få en kula i loppet och det är inget du bara kan råka komma åt på en vanlig studsare.
Toppfågeljakt är ju en jakt magasinet är laddat medan du rör dig, samma sak för hundförarna på älgjakten. De börjar inte ladda magasinet när det börjar hetta till, tillfället kan komma lite för snabbt för det.

Förtydligande för er som inte redan vet detta alltså.😊

Även när man pyrschar :)
 
Det hade jag såklart gjort om jag bara hade haft bevis men det hade jag inte.
Jag försöker ta med med mobilen.
Det är lite skillnad om man själv skrivit ett inlägg eller bara läser. Men att en hel drös trycker på gilla för ett inlägg som först och främst är helt fel i sak och sedan kallar mig för idiot då undrar man vad syftet med "gilla" är och hur de som trycker på gilla tänker egentligen.
 
Det är lite skillnad om man själv skrivit ett inlägg eller bara läser. Men att en hel drös trycker på gilla för ett inlägg som först och främst är helt fel i sak och sedan kallar mig för idiot då undrar man vad syftet med "gilla" är och hur de som trycker på gilla tänker egentligen.

Jag missade, vem kallade dig för idiot? Det var väl du som sa att "vad är det för fel på folk"? 🤔
 
Senast ändrad:
Jag har hört samma från jägarhåll. Här är en ganska bra sammanfattande artikel om hur olika organisationer och myndigheter ser på saken.

https://svenskjakt.se/opinion/debatt/vad-ar-det-som-galler-kring-jakt-och-allemansratt/

Om de som nyttjar allemansrätten gör att jakträttsinnehavaren inte kan nyttja sin jakträtt, dvs om det stör jakten, så har de som utövar jakten bättre rätt till marken än den som stör jakten. Så länge båda kan samverka, är det inte ett problem och båda har lika stor rätt att nyttja skogen. Jakträttsinnehavaren har naturligtvis heller inte rätt att stänga ute allmänheten. Jag tycker det är ganska tydligt?

Jag kan tycka att det vore bra om det generellt blev större repressalier för ”brott” mot allemansrätten, än vad som finns idag. Det är ju i princip obefintligt trots att det händer överallt.
 
Senast ändrad:
Oj vilken pinsam stil vissa kör med här. Är det en ny forumgrej att man får vara patetisk och krysta ut sin passiva aggressivitet mot andra om man bara lägger till såna här efter sina inlägg: 😂😂😂🤣🤣😅 ? Spännande! Och modigt!
 
Om de som nyttjar allemansrätten gör att jakträttsinnehavaren inte kan nyttja sin jakträtt, dvs om det stör jakten, så har de som utövar jakten bättre rätt till marken än den som stör jakten. Så länge båda kan samverka, är det inte ett problem och båda har lika stor rätt att nyttja skogen. Jag tycker det är ganska tydligt?
Jag kan tycka att det vore bra om det generellt blev större repressalier för ”brott” mot allemansrätten, än vad som finns idag. Det är ju i princip obefintligt trots att det händer överallt.
Jag tycker inte det är tydligt. Alla personer som inte hör till jakten men befinner sig i området där man jagar stör eftersom det helt enkelt inte går att jaga på ett säkert sätt och jakten måste avbrytas. Den tolkningen skulle innebära att jägare har rätt att avlysa området de jagar på och det har man inte.

Jag kan tänka mig att det i undantagsfall går att avlysa begränsade områden vid jakt men det är inte normalfallet.

Dock är det ganska få som springer runt i skogen så störningen är nog sällan särskilt stor.
 
Oj vilken pinsam stil vissa kör med här. Är det en ny forumgrej att man får vara patetisk och krysta ut sin passiva aggressivitet mot andra om man bara lägger till såna här efter sina inlägg: 😂😂😂🤣🤣😅 ? Spännande! Och modigt!

Nej, det har tyvärr alltid varit en grej, som bara blivit mer påtaglig sedan reaktioner infördes. Jävla trams folk har för sig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Trassel12
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 235
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 057
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 648
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp