Det här med känslor

@Klubbisen Jag hade en vän på gymnasiet som betedde sig som din syster, när hon var olyckligt kär stöttade jag jättemycket och hon nästan klängde på mig men när hon blev kär sket hon i alla vänner och brydde sig bara om killarna. Jag tröttnade och var inte intresserad av att vara en vän som bara dög när hon var ledsen och vi har ingen kontakt mer.

Nu menar jag inte att du ska bryta med din syster men eftersom ni normalt är så tighta kan du ju försöka prata med henne nu hur ledsen du varit över hur hon hanterat det hela. Kanske får hon sig en tankeställare och du behöver inte visa lika mycket hänsyn till henne när du har en partner. :)
 
Men alltså, vem hinner träffa sina syskon varje vecka? Med jobb, fritid, vänner/partners?
Jag och min syster är som bästa vänner och har varit sen vi var små. Innan hon skaffade pojkvän träffades vi varje dag. Och när jag hade pojkvän hade hon extrema krav på hur jag skulle ställa upp för henne.
 
@Klubbisen Jag hade en vän på gymnasiet som betedde sig som din syster, när hon var olyckligt kär stöttade jag jättemycket och hon nästan klängde på mig men när hon blev kär sket hon i alla vänner och brydde sig bara om killarna. Jag tröttnade och var inte intresserad av att vara en vän som bara dög när hon var ledsen och vi har ingen kontakt mer.

Nu menar jag inte att du ska bryta med din syster men eftersom ni normalt är så tighta kan du ju försöka prata med henne nu hur ledsen du varit över hur hon hanterat det hela. Kanske får hon sig en tankeställare och du behöver inte visa lika mycket hänsyn till henne när du har en partner. :)
Det där är ju tyvärr inte helt ovanligt. Kanske framförallt hos unga och det är en orsak till att endel inte längre har några vänner kvar när förhållandet tar slut. Det är lurigt också eftersom vänner ofta är de som först ser varningssignalerna när något inte är bra i förhållandet.
Det är absolut något du ska ta upp med din syster @Klubbisen för gissningsvis tänker hon inte på det själv utan blir uppslukad i förälskelsen och det kan vara bra att få höra det utan anklagelser eller förebråelser utan bara att göra henne medveten om det så att hon inte glömmer bort andra i livet som är viktiga för henne och en dag står helt ensam.
 
Det där är ju tyvärr inte helt ovanligt. Kanske framförallt hos unga och det är en orsak till att endel inte längre har några vänner kvar när förhållandet tar slut. Det är lurigt också eftersom vänner ofta är de som först ser varningssignalerna när något inte är bra i förhållandet.
Det är absolut något du ska ta upp med din syster @Klubbisen för gissningsvis tänker hon inte på det själv utan blir uppslukad i förälskelsen och det kan vara bra att få höra det utan anklagelser eller förebråelser utan bara att göra henne medveten om det så att hon inte glömmer bort andra i livet som är viktiga för henne och en dag står helt ensam.
Det är sant:) menar ju absolut inte att hon inte ska få vara med sin pojkvän. Och fattar att man kanske inte har tid att träffa sin syster varje vecka men det handlar också om att vi kan bestämma saker eller att hon lovar att komma på något som är viktigt för mig men så ställer hon in i sista sekund för att vara med pojkvännen som hon ändå är med varje dag.
 
Men alltså, vem hinner träffa sina syskon varje vecka? Med jobb, fritid, vänner/partners?
Det största är egentligen inte att hon inte hinner heller utan att hon lovar saker som hon vet är viktiga för mig, till exempel lovade hon att följa med på gynmottagning men så ringer hon en kvart innan jag är där för att hon inte vill slita sig från sin kille. Massa såna exempel finns. Då känner man sig ju väldigt bortprioriterad
 
Det största är egentligen inte att hon inte hinner heller utan att hon lovar saker som hon vet är viktiga för mig, till exempel lovade hon att följa med på gynmottagning men så ringer hon en kvart innan jag är där för att hon inte vill slita sig från sin kille. Massa såna exempel finns. Då känner man sig ju väldigt bortprioriterad

Jag hade en vän som var precis sådär och kan säga att det slutade med att jag klippte alla band till personen. Inte sagt att du ska göra något så drastiskt med din syster, men jag hade nog helt sonika skitit i att boka in några fler saker tills vidare eftersom hon ändå prioriterar bort dem för att istället hänga med killen. Kontakt via mess osv kan ni ha ändå så relationen ändå uppehålls på något vis.

Samtidigt så känner jag ett styng av oro när det plötsligt blir så att inget annat än killen finns och undrar om han kanske är kontrollerande bakom kulisserna... :( Det är så otroligt vanligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 644
Senast: Mabuse
·
Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 295
Senast: tanten
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 419
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp