Det här med madrasser

BuenoBull

Trådstartare
Vi har en 160 cm madrassbotten med enbart en tjock 160 cm bäddmadrass på. Nu har bäddmadrassen gjort sitt och vi ska skaffa en ny. Men vi vill även ha en högre säng och funderar på att köpa resårmadrass att lägga på. För det är väl det man gör för att få en högre säng om man redan har madrassbotten? Och är det då smidigast att köpa två separata 80 cm madrasser eller en stor? Ett problem vi haft nu är att det liksom blir en grop i mitten så att man hela tiden rullar in på varandra. Hur jobbigt som helst så vill motverka det, om det går.

Sen, ligger alla madrasser kvar på plats även om man är rörlig i sängen? Vår bäddmadrass har glidit lite och man får rätta till den lite nu och då. Också lite smådrygt. Annar, hur får man dem att ligga still?

Helt lost :D
 
Sv: Det här med madrasser

Vi har tre lager. Delade, hel och sedan hel Tempurmadrass på toppen. Den är rejält hög, sängen, men otroligt skön. Googla på kontinentalsäng så får du upp bilder.
 
Sv: Det här med madrasser

Men ni upplever inte att det blir som en grop i mitten? Att man har hel i botten borde väl inte göra någon skillnad? Den vill vi helst inte köpa ny :)
 
Sv: Det här med madrasser

Vi har en sk. kontinentalsäng med två bottnar, en hel resårmadrass samt bäddmadrass över. Den blir inte gropig, har haft den i drygt fem år nu.. Innan hade vi en hel botten med bäddmadrass och den var hemsk, som att sova i en hängmatta! Jag tror det är just bredden som spelar in när den säckar ihop i mitten, har ni rejäla stödben under?

Jag är tveksam till om det skulle bli bra att bygga på er nuvarande med ett lager till, om grunden inte är "stabil" så finns nog risk att det bara blir värre.. Det bästa kanske är att rådfråga en sängbutik? :)
 
Sv: Det här med madrasser

Nu när du säger det... den sviktar faktiskt inte lika mycket sen vi bytte ut sängramen mot sängben. Det har jag inte ens tänkt på utan bara varit inkörd på att vi måste få bort sviktandet :D Och ja, nu har vi ju stödben också. *smartmankännersig*
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 323
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt...
2
Svar
24
· Visningar
2 067
Senast: Harmomini
·
Fritid Det ser ut som att vår husvagn har förolyckats i ett takras :( Vilket gör att vi oundvikligen behöver köpa en ny vagn om vi ska tro att...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp