Det här med plastallergi

Riru

Trådstartare
Kan leksaker/annan plast i hemmet ge symptom eller är det bara vatten/matskålar?

Anledningen till att jag undrar är att jag funderar på att byta ut vattenfontänen vi har i keramik mot en i plast, och ja, vore ju surt om katterna skulle få utslag så vi får slänga nya fontänen. Vi har ju annan plast i hemmet, kattleksaker (vippor, spön, bollar med bjällra tex) och även barnens leksaker leks det med. Är det tillräckligt för att ge symptom om det skulle finnas allergi? Eller måste det vara just skålarna?
Ingen har utslag just nu iaf.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Hjälp! Vi har en dvärgschnauzer, en tik som är 1,5 år och hon är världens bästa hund, såklart. Otroligt lättlärd, glad och lekfull och...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: Tonto
·
Småbarn Vi har tre barn som i sommar blir 1, 2 och 4 år. De två största delar sovrum och lillebror ska in där när han är mogen att flytta ut...
Svar
15
· Visningar
5 513
Senast: Blueberry
·
Katthälsa Och det är helt underbart. Men jag har nog lite börjat i fel ände för jag har inte så där värst stor faktakoll bakåt precis. Så jag...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp