Det här med "svara alla"

Jag förstår inte att den funktionen inte är lösenordsskyddat och att man inte behöver bekräfta upprepade gånger "jag är införstådd med att detta mall kommer skickas till 50 11 personer, ja, jag vill verkligen skicka detta mail till alla, jo på hedersord - ALLA ska ha detta mail"...
Eller hur, borde gälla alla massutskick! På ett jobb jag hade för längesedan så var det en tjej som råkade klicka i att hon skulle skicka mailet till hela organisationen istället för endast till sin kollega. Det hon skickade var en ganska grov video med en dam i überporriga svarta skinnkläder som sparkade en fastkedjad man på pungen med sina högklackade skor. Detta var på helgen så företaget var tvungna att blixtinkalla it-avdelningen för att försöka få bort alla mail som än så länge var olästa. 🙈 :D
 
Eller hur, borde gälla alla massutskick! På ett jobb jag hade för längesedan så var det en tjej som råkade klicka i att hon skulle skicka mailet till hela organisationen istället för endast till sin kollega. Det hon skickade var en ganska grov video med en dam i überporriga svarta skinnkläder som sparkade en fastkedjad man på pungen med sina högklackade skor. Detta var på helgen så företaget var tvungna att blixtinkalla it-avdelningen för att försöka få bort alla mail som än så länge var olästa. 🙈 :D

Ok... Nu är jag nyfiken, varför ville hon skicka den till kollegan?! 😂😂😂
 
Åh, jag måste ovilligt erkänna att jag (givetvis ofrivilligt) har skapat större e-postloopar vid två tillfällen. En gång höll jag på att krascha en större del av Europas universitets mejlservrar, en annan gång SAMTLIGA svenska myndigheters, kommuners och regioners mejlservrar. Rysslands försök till cyberattacker är myggbett i jämförelse med min klåfingrighet.

Jag antar att ovanstående är skrivet med fetstil på ditt CV? :cool: :rofl:
 
Jag antar att ovanstående är skrivet med fetstil på ditt CV? :cool: :rofl:

Självklart!

Fast jag måste säga att både regionerna och de statliga myndigheterna hade väldigt gott skydd mot min loop. Där upphörde den i princip direkt. Det var positivt! Värre var det för en handfull kommuner som mejlade mig i panik. Men jag kan tänka mig att de efter händelsen såg över hur de hanterar automatsvar och att de numera har högre IT-säkerhet. :up:

Problemet berodde på att de som satte upp systemet för vår funktionsmejl hade missat att lägga in ett kommando om att inte skicka automatsvar vid nya svar. Så det var på riktigt inte mitt fel - och det var ärligt talat rätt skönt att jag skickade mejlet från funktionsmejlen snarare än från min personliga jobbmejl.
 
Självklart!

Fast jag måste säga att både regionerna och de statliga myndigheterna hade väldigt gott skydd mot min loop. Där upphörde den i princip direkt. Det var positivt! Värre var det för en handfull kommuner som mejlade mig i panik. Men jag kan tänka mig att de efter händelsen såg över hur de hanterar automatsvar och att de numera har högre IT-säkerhet. :up:

Problemet berodde på att de som satte upp systemet för vår funktionsmejl hade missat att lägga in ett kommando om att inte skicka automatsvar vid nya svar. Så det var på riktigt inte mitt fel - och det var ärligt talat rätt skönt att jag skickade mejlet från funktionsmejlen snarare än från min personliga jobbmejl.
På CVn borde det alltså stå "Har bidragit till att öka IT-säkerhet hos ett mycket stort antal kommuner och myndigheter".
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 268
Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
2 921
Senast: Avalbane
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 148
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
4 982
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp