Det här med presenter till barnen

Mirre

Trådstartare
Sitter och klurar på vad vår blivande 7 åring ska få när han fyller, men det är så svårt att komma på något!
Tycker redan barnen har allt, han gillar brandbilar och maskiner (vi har hur mycket sådana som helst), gosedjur (har mängder),
bilar (samma där, finns redan massor) lika med lego, ritgrejor osv osv i all oändlighet. Ju äldre de blir och ju mer de redan har, desto svårare är det att komma på något att ge dem.
Känns inte jättegivande heller att köpa mer leksaker som i princip bara han leker med, ibland hakar de äldre på också men där är skärmintresset större. Det används och är roligt ett tag och sedan blir det bara liggandes. Även om man rensar bort gammalt så blir det ändå mest bara liggandes.

Hur tänker ni kring presenter till barnen?
Vad satsar ni på att ge och hur gamla är era barn?
 
Jag har bara ett barn på 1,5 år, men vi tänker så att vi försöker önska oss nån grej, men kanske dyrare, till honom. Alternativt litet bidrag till skor/kläder eller sparkontot. Kanske blir svårare när han blir äldre förstås...
 
Finns det nån upplevelse som han skulle tycka var rolig? Min dotter älskar djur och fick en timmes privat guidad visning på ett tropikarium som inkluderade att hon fick klappa både det ena och det andra djuret. Finns det nån upplevelse som har med bilar/brandbilar/maskiner att göra som din son skulle tycka var rolig?

Eller nån annan sorts upplevelse? "Walking with Dinosaurs" är ett exempel. Har inte sett den själv men den verkar bra!
 
Tycker också det är svårt. Vi har tur nu när äldsta dottern fyller 7 år till våren för hon behöver en större cykel. Nästan värre med yngsta dottern eftersom hon kan ärva så mycket så det är svårt att komma på något nytt :p
 
Sitter och klurar på vad vår blivande 7 åring ska få när han fyller, men det är så svårt att komma på något!
Tycker redan barnen har allt, han gillar brandbilar och maskiner (vi har hur mycket sådana som helst), gosedjur (har mängder),
bilar (samma där, finns redan massor) lika med lego, ritgrejor osv osv i all oändlighet. Ju äldre de blir och ju mer de redan har, desto svårare är det att komma på något att ge dem.
Känns inte jättegivande heller att köpa mer leksaker som i princip bara han leker med, ibland hakar de äldre på också men där är skärmintresset större. Det används och är roligt ett tag och sedan blir det bara liggandes. Även om man rensar bort gammalt så blir det ändå mest bara liggandes.

Hur tänker ni kring presenter till barnen?
Vad satsar ni på att ge och hur gamla är era barn?

Vi ger efter vad de önskar sig, barnen är 8 och 5 (och snart 0,5 ;)). Förra julen var önskelistorna i princip en uppräkning av olika Nerf-modeller (:arghh:) och då fick de det, men det som har förts upp på önskelistorna i år är i huvudsak tidningsprenumerationer (smart sätt att få flera ”presenttillfällen” i samma present) :)
 
Vi ger efter vad de önskar sig, barnen är 8 och 5 (och snart 0,5 ;)). Förra julen var önskelistorna i princip en uppräkning av olika Nerf-modeller (:arghh:) och då fick de det, men det som har förts upp på önskelistorna i år är i huvudsak tidningsprenumerationer (smart sätt att få flera ”presenttillfällen” i samma present) :)

Vår 3,5 åring önskar sig en "bäbis i magen" i julklapp O_o Försöker få henne att önska sig något annat, men icke :p
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 735
Senast: Voeux
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 670
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 800
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 652
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp