Det har varit bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med betoning på bra. Jag har känt mig stark. Allt har känts bra. Jag har smålett lite och tänkt att vad sjutton såg jag hos honom? Ändå sett tillbaka på tiden som lite gullig. Det är väl gulligt att man gillar andra människor? Det är bra. Mer kärlek i världen. Typ.

Men sen så slog det bara till igen. Bam! Vi gjorde ett arbete tillsammans och jag klarar inte av att sitta bredvid honom. Jag klarar inte av att han skrattar och tar mig på axeln. Det gör han. Han är sådan. Det gör han på alla. Nej han kladdar inte.

Jag har sökt ett nytt jobb. Tvekade. Vet inte om jag vill. Jo jag vill. Får en klump i magen av att lämna mitt jobb jag älskar och mina kollegor som är bäst i hela världen. Men hur länge ska jag hålla på så här? Det går ju inte. Det är ju löjligt.

Sökte jobbet. Blev kallad på intervju. Tabbade mig. Gjorde så dåligt ifrån mig och kommer aldrig få jobbet. Okej. Jag har i alla fall försökt. Gjort något. Det kommer fler chanser. Tvekar. Jag vet inte om jag vill. Vill. Vill inte. Svårt. Skönt att inte få nytt jobb och slippa välja.

Nu ska vi jobba ihop ett tag igen. Det är bara att lida mig igenom det. Uppskatta det. Se det som roligt och energi. Det blir mycket energi när vi jobbar ihop. När jag jobbar själv för mycket kan jag bli väldigt oinspirerad och energilös. När vi jobbar ihop blir det bäst. Vi kommer med galna idéer. Orimliga idéer som vi sedan kokar ned till något bra. Oftast nära den ursprungliga tanken :) Men så roligt vi har det på vägen!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 505
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 273
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp