Bukefalos 28 år!

Det klantigaste ni lyckats med idag (eller igår)

purity_666

Trådstartare
Ja alla gör vi klantiga saker, en del av oss lite oftare än andra. Så nu vill jag höra det klantigaste ni lyckats med idag, eller igår. Inte det klantigaste ni någonsin gjort, eller gjorde förra veckan. Bara idag och igår gäller. Kan ju vara skönt att ses sen att man inte är själv som klantar sig ofta.

Mitt: jag är hästvakt när kompisen är på semester och har häst på boxvila. Jag tänkte svänga förbi på väg till affären, skulle bara ge nytt hö, vatten och metacam så det går ju snabbt. Jag hade då långkjol på mig och hästen står på tjock halmbädd. Så gissa vem som trampade på kjolen? Inte jag. Lite glad över att hon inte trampade ner den i en stor bajshög dock. Nästa gång får jag dra upp kjolen till armhålorna, eller kanske inte ha långkjol på.

Vad har ni lyckats med?
 
Lyckades smälla huvudet med full kraft rakt i den vassa plåtkanten på den öppna dörren till skafferiutrymmet ovanför kylskåpet då jag packade in maten för någon timme sedan. Det sjöng länge i huvudet kan jag lova. :eek:
 
Jag lyckades låsa ute min katt igår kväll och nu är hon väck Klantigt och mycket irriterande då hon är skygg och asocial och verkligen inte streetsmart.
 
Jag hittade inte bilens fordonspapper så jag var iväg och fixade nya papper...kostnad ca 450:-. Dagen efter lyfter dottern upp ett fack i bilen som jag trodde var en airbag. Gissa vad som låg i facket:o:o:o
 
Jo antagligen men tejp går lika bra och då slipper jag sprutorna med :o:idea::nailbiting:

Minns när vi skulle dissekera ben från en häst (gick naturbruksgymnasium med inriktning mot hästhållning) och jag slant med skalpellen på en hal hinna och lyckades hugga mig i vänster långfinger. Handsken fylldes med blod som i en skräckfilm, upp på akuten eftersom att det var djupt, skrämde ihjäl människan i receptionen då jag skulle visa skadan och det började rinna blod på receptionsdisken - minen då jag berättade i vilket sammanhang jag fått skadan . . :D

Nåväl, väl inne skulle de sätta lokalbedövning för att sy igen det och den stackars läkarstudenten lyckades då verkligen inte. Han fick sätta sex (!) sprutor i ett finger men sedan fick jag nog och sa bara åt honom att sätta igång. Känslan av att bli sydd och känna alltihop är . . Spännande. :eek:
 
Idag: glömde beställa extra basilika på jobbet, så risken finns att kvällsshopparna inte får ngn basilika med sig hem från affären ... sorry!
 
Gick igår på en jättefin platt asfaltsväg. På vägen finns det ett litet farthinder i gummi som sträcker sig tvärs över hela vägen.

En annars rak och platt väg förutom detta lilla låga farthinder alltså. Jag lyfter benet för att ta ett litet steg över farthindret. Ramlar som ett övermoget päron rakt på asfalten. Det värsta är att jag fattar inte ens hur jag kunde ramla eftersom jag inte snubblade på farthindret :crazy:
 
Minns när vi skulle dissekera ben från en häst (gick naturbruksgymnasium med inriktning mot hästhållning) och jag slant med skalpellen på en hal hinna och lyckades hugga mig i vänster långfinger. Handsken fylldes med blod som i en skräckfilm, upp på akuten eftersom att det var djupt, skrämde ihjäl människan i receptionen då jag skulle visa skadan och det började rinna blod på receptionsdisken - minen då jag berättade i vilket sammanhang jag fått skadan . . :D

Nåväl, väl inne skulle de sätta lokalbedövning för att sy igen det och den stackars läkarstudenten lyckades då verkligen inte. Han fick sätta sex (!) sprutor i ett finger men sedan fick jag nog och sa bara åt honom att sätta igång. Känslan av att bli sydd och känna alltihop är . . Spännande. :eek:
Sällan har väl en avatar passat så bra som din ihop med din berättelse. :D :up:
 
Sällan har väl en avatar passat så bra som din ihop med din berättelse. :D :up:

Ja, han representerar mig bra! :rofl: Skillnaden är väl att han blir elektrifierad av att ha stuckit en skruvmejsel i ett vägguttag. :rofl: Jag minns att jag inte ens ville åka upp till sjukhuset utan ville ta på mig en ny handske och fortsätta. Man är dum då man är ung. :D:o
 
Klantigt och klantigt... Men jag lyckades cykla ifrån körkortet i morse, vilket förvisso är klantigt då jag kör en hel del bil på jobbet och kan behöva göra det lite närsomhelst och då kan det ju vara bra att ha körkortet med sig. I och för sig är chansen minimal att polisen stoppar mig med tjänstebilen, men ändå.


En sak som hade kunnat bli jätteklantig var att jag i två veckors tid varit helt inställd på långhelg den här helgen och skulle därmed ha gått av nu ikväll. Som tur var upptäckte jag i sista sekunden att jag ska infinna mig på jobbet 07.00 imorgon bitti och alltså inte alls ligga kvar i sängen och sova som jag planerat :angel:
 
Jag klämde tummen i trappgrinden när jag skulle öppna den. Jag höll på att sätta upp en ny grind eftersom ikea återkallat den gamla. Var redan sur på eländet eftersom det gamla huset inte är rakt någonstans. Jag hade kapat lika mycket uppe och nere på grinden och det visade sig att grinden då blev mer än en centimeter för kort där nere.
Det påminde mig om det min gamla gymnasielärare sa: "measure twice, cut once" förmodligen det vettigaste jag lärde mig på gymnasiet, också lever jag inte efter det :banghead::D
 
Skulle dra upp rutorna en bit igår på bilen, men var för lat för att öppna förardörren. Hissar upp rutorna och kommer till förardörrens ruta, då slutar hjärnan koppla. Trycker på knappen lite för hårt och lyckas klämma fast min arm i rutan. :cool: Har ett massivt blåmärke idag.
 
Ringde försäkringsbolaget i dag för att anmäla min nya adress. Fick sitta i telefonkö lääänge. När jag väl kom fram hade jag ränt så många rundor i den nya lägenheten att jag tappat bort det enda pappret jag behövde för att kunna utföra ärendet, så det var liksom bara att harkla sig lite och viska fram att jag nog får ringa tillbaka en annan dag :angel: 50 minuter av mitt liv som jag aldrig får tillbaka!
 

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 758
Senast: Varmblod90
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 851
Senast: Alexandra_W
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp