Det kliiiiiaaaar!!

Belethien

Trådstartare
Lillfia har precis fått sitt första löp men tack vare hennes underbara gener, som har gett henne en halvlång päls, så fastnar mycket blod där bak. Och det kliiiaaar enligt henne! Hon sätter sig gärna ibland och hasar sig med röva i backen och tittar på mig för att visa att "uj detta var inte trevligt". :rofl:

Jag undrar lite hur ni med långhåriga tikar gör under deras löp, klipper ni håret där bak? Tvättar ni? Använder ni någon speciell tvål? Vilka risker för infektioner och liknande finns det under löp och vilka förebyggande åtgärder ska man göra? Hur ser en "bra" vulva ut kontra hur ser en "dålig vulva ut (alltså: hur kan jag se om allting står rätt till/inte rätt till)?

All info mottages tacksamt! :D
 
Sv: Det kliiiiiaaaar!!

så gorde min korthåriga ik också första löpet.honv ar lite dåligpå att hålal efter så jag tvttade henne med ljummet vatten och lactacyd eller intimolja och torkade sedan rent...på inrådan från vet
 

Liknande trådar

Hästvård Har en häst som blivit svullen och varm på insidan, och mot framsidan, på vä bak, precis vid hasen. Är ingen överansträngning då han...
Svar
0
· Visningar
1 758
Senast: Grodis
·
Hästvård Erfarenheter om denna hemska sjukdom mottages tacksamt!! Min dotters äldsta häst,25-årige Max har fått denna diagnos tyvärr...
Svar
9
· Visningar
3 133
Hästhantering Okej, nu är det så här att min häst går i en hage med 5 till hagkompisar. 2 av dessa är VÄLDIGT övercosiala mot människor, (kallar dom...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: snusmumrikan
·
Hästmänniskan Mardrömmen slog in. Idag skulle min älskade trotjänare få sluta sina dagar på hemmaplan. Avlivningen var sedan länge planerad och det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
13 265
Senast: Borin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp