Det knarrar i min rygg

tott

Trådstartare
Har länge haft problem med ryggen och har sökt hjälp lite här och där. Osteopaten jag var till för några veckor sedan gav min bl.a en övning där jag ska ligga på rygg på golvet och svanka/krumma ländryggen. Då jag gör det så knarrar det - främst i mina muskler (?) på högra sidan. Det låter! Låter ungefär som när man är trött och gnuggar sig i ögat - ett sånt där lite knarrande/gnisslande ljud.

Vad är det frågan om??
 
Omöjligt att säga, och svårt att tolka va du menar för ljud faktiskt. Mina muskler kan kasta rätt bra när det är låsningar.
Är nog lite trög angående övningen men menarvosteopaten alltså att du ska spänna ryggmusklerna och pressa upp från golvet?
Jag har nog bara fått den omvända övningen atg pressa ryggmusklerna ned mot golvet.
Tror du bör fråga osteopaten vad det beror på om du undrar över det.
 
Omöjligt att säga, och svårt att tolka va du menar för ljud faktiskt. Mina muskler kan kasta rätt bra när det är låsningar.
Är nog lite trög angående övningen men menarvosteopaten alltså att du ska spänna ryggmusklerna och pressa upp från golvet?
Jag har nog bara fått den omvända övningen atg pressa ryggmusklerna ned mot golvet.
Tror du bör fråga osteopaten vad det beror på om du undrar över det.
Jag ska ligga på rygg på golvet och ömsom svanka och ömsom krumma/jucka ländryggen.
 
Jag ska ligga på rygg på golvet och ömsom svanka och ömsom krumma/jucka ländryggen.
Kanske kan vara stelhet och låsningar som gör att det låter när du försöker få in rörelse i den delen av ryggen. Men det kan säkerligen vara något annat också. Så osteopaten är nog den som möjligen kan ge ett bra svar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 158
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 285
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 747
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp