Det lilla extra....

Texaz

Trådstartare
Vad är det som ger ert liv det lilla extra? En krydda i tillvaron om man säger så.

Försöker finna mina meningar och tänkte ta er hjälp :)

De jag kommer på i dagsläget är musik (sjöng tidigare i kör, ska nog ta upp det!!), eld (lägereldar ger en helt otrolig energi...)...

Vad ger ER energi???
 
Sv: Det lilla extra....

Ponnyerna, förstås.

Och att läsa nya böcker av mina favoritförfattare.

De två mest värda sakerna just nu.

Sen finns ser garanterat mer :)
 
Sv: Det lilla extra....

Mina djur

En riktigt bra bok

Extra gott kvällsfika eller en lyxig frukost i lugn och ro
 
Sv: Det lilla extra....

Mitt älskade hus och vattenfallet nedanför.

Aldrig förr har jag älskat och trivts i ett hus som detta. Jag kan strosa runt i trädgården och runt om i omgivningarna och bara vara. Det ger ro, och kraft att ta itu med annat i livet.

I övrigt blir jag glad och energisk av andra, fantastiska, människor.
 
Sv: Det lilla extra....

God dryck och mat
Trevligt sällskap
Böcker
Tid som är min att disponera hur jag vill
 
Sv: Det lilla extra....

Edwind förstås! Jycken på avataren. Han är ett rent lyckopiller och inget jag någonsin skulle skaffat själv.
 
Sv: Det lilla extra....

Hästen och hunden,
badkaret...
Levande ljus,
Och fjällen, Bara att köra till jobbet i soluppgång, och se Marsfjällen ger energi för en del dag!
Sedan ger goda vänner energi. Dom är jag rädd om.

* Jenny *
 
Sv: Det lilla extra....

För mig ger min träning mig extra energi, känner direkt av om jag inte tränat på länge! (tränar på gym, gruppträning mest)
 
Sv: Det lilla extra....

Min häst.

Och en massa annat, vänskap inte minst. Men min häst finns ju alltid där.
 
Sv: Det lilla extra....

Saker som ger mig energi är promenader rätt ut i skogen, läsa härliga böcker, se en bra film och musik.
 
Sv: Det lilla extra....

Att rida för tränare! Kicken som kommer när jag förstår och får till en rörelse,det ger lycka i kroppen:)
 
Sv: Det lilla extra....

Musik. Kan inte leva utan musik.

Men att skratta ihop med vänner är också energigivande!

Böcker skulle jag ha svarat för typ 8 år sedan, men jag läser inte så mycket nu eftersom jag inte riktigt hittar någon ro för att kunna läsa.
 
Sv: Det lilla extra....

Funderar STARKT på att börja i kör igen, men vet inte om jag har råd just nu:(

DET ger en enorm energi!

Vänner kostar inte mycket mer än tiden, dock har jag varit dålig på den biten ett tag... Ska skärpa mig!

Böcker läser jag massor, eller nåja, 2-3 i veckan...

Trädgården, odlingarna, ligger efter.... Ta tag i det! Är ju faktiskt väder just nu att förbereda:D

Och DJUREN!!! Har en hel hög runt mig, de ska prioriteras, tillsamans med barnen, egna och andras:love:

Fler energikickar???
 
Sv: Det lilla extra....

Mina hästar och hundar såklart :)

Framförallt när vi varit på en lyckad träning som idag :D

Annars så blir jag lycklig av att få umgås med min fästman utan några måsten.
Gärna i båten ute på sjön, eller att vi går ut i skogen och grillar korv eller åker skidor.

Då mår jag som bäst :)
 
Sv: Det lilla extra....

Men kan du inte sjunga i kyrkan eller liknande? Jag sjöng i ungdomskör som tonåring, i 5 år. Vi var på gospelläger och liknande, var oerhört roligt! Blev en jättefin gemenskap där! Saknar också det mycket, men jag har inge vidare sångröst och det krävs ju av många ställen, alla, typ.

Men ja, du måste börja sjunga igen, om du tycker om det :)
 
Sv: Det lilla extra....

Jodå, är en kyrkokör jag har i åtanke;), inriktade på blandat men mycket pop/rock. Dock kostar det att vara med, oavsett vilken kör jag väljer och vet ännu inte om jag har råd med det på ett tag.
Sjunger dock HÖGT hemma när jag städar:D
 
Sv: Det lilla extra....

Jodå, är en kyrkokör jag har i åtanke;), inriktade på blandat men mycket pop/rock. Dock kostar det att vara med, oavsett vilken kör jag väljer och vet ännu inte om jag har råd med det på ett tag.
Sjunger dock HÖGT hemma när jag städar:D

Men jisses! Är det dyrt? Men det gjorde det ju inte förr? Det kanske är en större stad?
Sorry, många frågor! Jag ska googla tror jag :)

Sjunger gör jag också när ingen annan hör, fast bara när jag slipper ta höga toner :o
 
Sv: Det lilla extra....

Edwiiiind!! :love::love::love:

Pojkvännen så klart - speciellt våra myskvällar där vi bara sitter i soffan med levande ljus och lugn musik och bara myser :love:

Träningen - Zumba (och den nu avslutade Afron :( ) i synnerhet! Den kickar verkligen igång kroppen, medan Bodybalance töjer ut och jobbar både kropp och själ.
(böj på benen, lyft bakre benet, sträck ut motsatt arm, lyft bröstet, titta upp...vill ni ha mer utmaning så lyft hälen på främre benet...och slappna aaaaaaaaaaaaav!)

Lilla hästen som jag är hos i bland förstås, vi har verkligen funnit varandra! :love:

Sedan använder jag mig väldigt mycket av mindfulness - det är så fantastiskt skönt för kropp, knopp och själ!
Ger energi, rensar tankar och minskar spänningar (vilket automatiskt leder till att värken lindras) så jag är verkligen glad att jag hittat det!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 790
Senast: Mineur
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 527
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 685
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp