Det lilla huset på den lilla ön

Inte fikon :eek: De ar de "Messigaste" trad som finns. Inte nog att de faller hundratals frukter, vissa redan overmogna nar de ramlar ner, juices fran frukter ... de avger ocksa en vit gummi aratd vatska som ar latex. HIGHLY allergenic.

/hastflicka som ALSKAR farska fikon ... men aldrig tanker skaffa ett/
Detta måste jag verkligen kolla upp!! Hade ingen aning!! :eek:

Tack för info, verkligen!!
 
Instämmer!

Så himla kul att följa @Seabaz! Så länge man hängt på buke, minns det som igår alla år innan du ens åkte utomlands när du också hade en connemara 😍

Ååå fina fina Zinzano. Tänker på honom ibland, så många roliga minnen.

Bukeritt i Stockholm var en höjdpunkt. Tror vi red över Djurgården och härlig galopp tillbaka över Gärdet. Många år sedan nu men vi fick vara med i Ridsport Special också, som en nätträff med hästar! :love:

20200223_130444.jpg
 
Kom hem kl 13 idag när elektrikerna höll på att packa ihop!

Vi har air con!! :banana:

Och den är fan massive :rofl:

20211119_133421.jpg


Samt dom installerade två kontaktuttag på verandan så vi inte behöver dra förlängningssladd innifrån nu om vi tex vill ladda telefonen på verandan!
 
Liten uppdatering... det har regnat till och från senaste veckan och jisses vad "gräset" växer.

Det är ju fint med grönt men tyvärr är det nåt slags ogräs som växer och.vi har inte riktigt någon plan än vad vi ska göra.

Däremot har vi många planer för huset men efter installationen av aircon är vi literally broke :laugh:
Sååå värt det dock!!

Vi har ju lön som kommer in osv men sparpengarna är slut just nu.

Vi harfortfarande en slut-faktura på förrahusets elräkning att betala samt denya takplåtarna som är beställda men inte kommit än + montering av dessa.

Efter det behöver vi en ny toalettstol+handfat, innan jul tack!

Och dettaärsaker vi kan betala direkt med våra löner men det tillåter inget sparande. Men får vi detta på plats asap så är det ok. Då kan vi bo här utan några läckor så länge det behövs sparas till annat.

Vi är mycket positiva!!

Foto från köksfönstret i morse, liten roo som hälsat på

20211129_145754.jpg
 
Apropå kokospalmer... svängde ner till beach-fronten idag. Vår närmsta strand, öns största av 23 stränder/bays.
10-15 min promenad från vårt hus, 2min med bil..

Horseshoe bay. Och det är kokospalmer längs strandpromenaden. Stranden ärca 2km lång men enbart 400-500m har gräs och palmer, med några restauranger och cafeer :heart
20211129_130111.jpg
 
Apropå kokospalmer... svängde ner till beach-fronten idag. Vår närmsta strand, öns största av 23 stränder/bays.
10-15 min promenad från vårt hus, 2min med bil..

Horseshoe bay. Och det är kokospalmer längs strandpromenaden. Stranden ärca 2km lång men enbart 400-500m har gräs och palmer, med några restauranger och cafeer :heart
Visa bifogad fil 80445

Det är inte ok att lägga in sådana där bilder när det är -11 här! :arghh:


;) :rofl:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Sambon och jag la ett bud på ett hus till salu via mäklare. Säljaren ändrar sig och vill inte sälja huset längre. Enligt mäklaren tycker...
Svar
9
· Visningar
1 517
Senast: Seabaz
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
172 309
Hemmet Sambons hus ligger ute för försäljning. Innan det hamnade hos mäklaren så fanns det 3 privata spekulanter som prutade en hel del, sista...
Svar
18
· Visningar
4 799
Senast: Springer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp