Det nya RoyalCanin fodret?

1_2_3

Trådstartare
Är det någon som har provat det nya RC fodret för stora hundar? Är det bra?
Kommer ej ihåg namnet just nu,
Men det var billigare är de "vanliga" fodret.
 
Efter tips från "Bebben" så äter vår GD RC gigant adult.
Hon tillgodogör sig det på ett bra sätt.
 
Min lilla tik äter RCs nya, fast mini varianten.
Hon funkar jättebra på det, hon älskar maten och bajsar få små "korvar" som är i bra färg och konsistens. Hon åt ett annat foder hos uppfödaren och bajsade mycket mer och lösare då.
Jag är väldigt nöjd, fodret luktar inte äckligt och är inte klabbigt.

Jag tycker det är bra att de gjort olika varianter, en GD växer ju mycket mer än en papillon och borde ju därmed behöva mer av vissa ämnen än de små hundarna.

Det finns i Mini, medium, maxi och giant.
 
Vad kostar detta nya foder då? Är rädd att jag fodrar med ett foder som av många anses som ett skitfoder, men min hund mår bra på det :o. Funderar dock på att testa det omtalade Royal Canin- fodret. Hur mycket ska jag ge min 4 åriga dobermanntik?
Hoppas att det inte gjorde något att jag lånade tråden lite... :o
 
hej,

Min "valp"/unghund käkar nu Royal Canin Maxi Junior eller va det heter. 499:-/säck.

Men funderar på att gå över på det nya som kostar 399:- (hos oss iaf).

gå in på www.royalcanin.se för att läsa mer!
 
Hur mycket ska jag ge min 4 åriga dobermanntik?

Det står på säcken hur mycket hunden ska ha om den väger si och så mycket och det beror oxå på hur gammal den är. Lycka till!

Våran valp/unghund äter Royal Caning Mini Junior och funakr bra på det!
 
Vad heter fodret?
Dom har inga nyheter egentligen, förutom rasfodrena (Schäfer och Labbe) och sen att dom förbättrat formulan på alla produkter ur SIZE-sortimentet.

Däremot vet jag en billigare sort som min uppfödare gav till min hund och hennes syskon, som jag inte tycker om. Vete i, och hon bajsade som en häst ungefär.
 
Efter allt snack om dåligt hundfoder mm, så har jag börjat övergå till RC Maxi babydog. De hade startboxar med 2 enkilos påsar i, 49 kronor, billigt och bra!
Är det någon som betalar mindre än 499 för 15 kilo? Det kostar nämligen det här i vår djuraffär oxå :) Om någon undrar så hade jag Doggy junior först, men det kändes som ett halvfabrikat.
 
Är det ett bra foder för stora ( läs GD ;) ) hundar?

Spanar själv på en massa foder, känner att jag har dålig koll
 
Jag har fått tipset av Bebben som verkar vara påläst inom ämnet.
Åsikterna verkar gå i sär i ämnet. Både här inne och ute i verkligheten.
Man får lyssna på det man själv tycker verkar vettigt, respektera de fakta som finns inom näringslära och sedan välja.

Vi gav ett medeldyrt foder innan. (Priset ger en fingervisning om kvaliteten i många fall.)
Men Nova fick inte det där fina hullet, dock utan att vara mager.
Jag tyckte inte att musklerna utvecklades tillfredställande.
När vi ökade ransonen så hann inte magen med.

Vi bytade foder och det gav resultat efter 1,5 vecka!
Så för oss fungerar det super!!!
Vi betalar 100-200 mer/månad (högre summan när vi gav högre ranson) och har en fin hund som verkar tillgodogöra sig det vi stoppar i henne.

Den lilla däremot, äter fortfarande det medeldyra fodret. Bajsar mycket men mår SUVERÄNT för övrigt.
Det som är bra för en kanske inte är det bästa för en annan.
 
Nix inte någon bonus.
HAR funnits, men är borttaget.
Däremot får man små presenter då och då.
Fodertunnor, rese-set mes skålar, 1:a hjälpen kit till hund etc.
Kolla deras hemsida för mer info; www.royalcanin.se
 
Jag fick lite bonus, när man har köpt tre 15-kilospåsar så får man den fjärde på köpet, helt ok! Men det gick ut i december, får se om man jinner använda den, men det var på både babydog och junior, så man kan ju lagra upp om man inte behöver all maten just då...
 
Ja, det stämmer.
I de där baby-dog paketen lär finnas något stämpel kort.
Men de har inget bonus system som gäller hela sotimentet.
Jag har frågat på ett par olika ställen och det är borttaget.
Enbart en tillfällig "gåva" i paket som jag förstod det.
 
Hej
Var på granngården i dag å kikade på det nya fodret, dock har jag redan glömt bort vad det hette, "club" någonting.

Men till min besvikning så innehöll det Vete, (därför var antagligen priset lägre)
Och är lite skeptisk till foder med Spannmål i.
Därför blev det det vanliga RC Maxi fodret!

Fråga:
Ger ni era valpar Junior foder upp till 15 månader?
jag tycker det verkar länge...
Kan man inte köra halva/halva.
Med tanke på de höga protein %, så de inte växer FÖR fort???
 
Man kan inte styra en hunds tillväxtfart med protein, det är genetiskt hur fort dom växer, hur dom kommer att se ut osv.
Vi kan däremot påverka musklerna, hullet och det allmänna tillståndet med fodret.

Min äter ett vuxenfoder, och har så alltid gjort, eftersom hon behöver mer än normalt för att hålla hullet uppe och musklerna så som dom ska vara.
Annars rekommenderar jag att följa deras "program" genom åldrarna.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
502
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 499
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
656
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
675
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp