Det ringer på dörren

Sv: Det ringer på dörren

Hur reagerar era hundar då?
1 Om det är bekanta
2 Om det är främlingar

1. Viftar på svansen som en tok och det kan även komma små sorts glädjeyl.

2. Skäller men slutar när vi säger till.

Om det är jag eller sambon som kommer hem så brukar glädjen finnas också men inte så mycket som när bekanta kommer. Min hund älskar människor vill helst hälsa på allt som bara säger *Åh vilken söööt hund*
 
Sv: Det ringer på dörren

Har ingen ringklocka så det får bli när folk bara kliver in, vilket är det vanliga...

1 Om det är bekanta: Skäller först innan folket kommit in, sedan hälsar de alla glatt.
2 Om det är främlingar: Skäller innan de kommit in och skäller som :devil: när de klivit innanför dörren..Blir tysta när man säger till dem :cool:

Vad gör era hundar om det är någon i familjen som kommer hem?
Blir saliga av lycka om vi varit borta länge, annars är det "jaha kommer ni in igen" attityd om vi bara varit ner på affären t.ex. :D
 
Sv: Det ringer på dörren

När det ringer på dörren börjar det skällas, gläfsas och snurras runt i glädje. När dörren öppnas görs ingen som helst skillnad på välkända eller okända människor, husfolk eller främmande - här välkomnas alla lika mycket och det ska hälsas och nosas och gosas, och snurras runt av lycka

ungefär så ser det ut hos oss också, när de väl kommit innanför dörren. är det en familjemedlem = jag är de tysta och hälsar lite lugnare.
 
Sv: Det ringer på dörren

1 Om det är bekanta: Skäller tills dess dom har kommit in, sedan en lång mysstund.

2 Om det är främlingar: Skäller,morrar och är noga med att matte vet att det kommer ngn.

3 Om det är ngn i familjen: Störtar ut, skäller och anfaller med blöta pussar.
 
Sv: Det ringer på dörren

1) Om det är bekanta:
Skäller för att berätta att det är någon vid dörren, sedan vet lyckan inga gränser. Han skäller, gnäller och framförallt "pratar" samtidigt som han springer runt för att visa hur glad han är att just den personen bestämt sig för att komma förbi. Detta är dock relativt snabbt övergående och sedan spenderar han helst tiden i besökets knä.

2) Om det är främlingar:
Skäller för att berätta att det är någon vid dörren, sedan spelar han oftast cool och springer inte fram förrän han bestämt sig huruvida personen är OK eller inte. Han tenderar även till att skälla ut främlingar lite extra, men ger sig när man säger ifrån. När han väl bestämt sig för huruvida personerna förtjänar hans sällskap eller inte slutar det oftast med att han ligger och myser hos dom.

3) Om det är någon i familjen:
Jag och byrackan bor ju själva, men när jag kommer hem så sätter han sig ner samt gnäller (dom gångerna han faktiskt vaknar av att jag kommer hem...) medans han väntar på att få tillåtelse att komma fram. Sedan hälsas jag välkommen hem med en massa pussar och en hel del "prat".
 
Sv: Det ringer på dörren

1 Om det är bekanta Springer fram och ser så glad ut, viftar på svansen :)
2 Om det är främlingar Skäller några gånger och viftar sedan på svansen *knäppis* :angel:

Vad gör era hundar om det är någon i familjen som kommer hem? Då blir det glatt :D Springer fram, gnyr, hoppar och viftar på svansen :bump:

Om hon ligger och sover och missar att någon kommer innanför dörren blir hon sur och springer fram och skäller så mkt hon orkar.
Hon är en tax :banana:
 
Sv: Det ringer på dörren

1 Om det är bekanta = Blir enormt glad och "viftar med hela kroppen".
2 Om det är främlingar = Hon skäller aldrig varesig det knackar eller plingar på dörren vilket är underbart skönt! Är mer stillsam i sitt viftande när det är främlingar som kommer och hälsar på ett ganska lugnt sätt. Börjar inte främlingarna klia henne så går hon och lägger sig.

Vad gör era hundar om det är någon i familjen som kommer hem?
Har man varit borta en kort sväng ligger hon kvar i bäddan och tittar på en samtidigt som hon viftar lite på svansen. Har man varit borta lite längre kommer hon fram och hälsar och springer sedan till korgen och ligger där och väntar och "ålar sig" tills man kommer fram och gosar lite med henne. Hon är helgo i dom lägena;)
 
Sv: Det ringer på dörren

sussisus skrev:
Hur reagerar era hundar då?
1 Om det är bekanta

Skäller inte blir bara väldigt glad:love: hälsar och går och lägger sig


2 Om det är främlingar
Skäller tills vi öppnar kollar läget om det är lugnt går han och lägger sig.
Om vi inte är hemma (eller sover på dagen) säger han inte ett pip utan står innanför dörren i givakt.


Vad gör era hundar om det är någon i familjen som kommer hem?

När jag kommer hem skäller han och visar sin lycka genom att hoppa rakt upp i luften (inte på mig alltså)
När de andra kommer hem springer han fram och hälsar:love:
 
Sv: Det ringer på dörren

*KL*

Bekanta eller främlingar så beror det på hur personen i fråga uppför sig. Han springer fram till dörren och viftar på svansen men om människan inte bryr sig om honom går han tillbaka till korgen och lägger sig. (Slipp då, då ska jag inte krusa..)
Visar däremot människan intresse för honom så blir han väldigt glad, och kan hoppa lite. Vintertid är lyckan fullständig om han får ta mössan eller handsken/vanten för personen. då bär han iväg den till vardagsrummet och lägger sig på den.
Kommer vi hem är det glädjekalas, men ibland pratar husse i telefon när han kommer och när hunden ser det går han och lägger sig. När sedan husse avslutat samtalet får han stora glädjedansen.

Hunden skäller inte oavsett om det ringer eller knackar på dörren, ej heller om de bara kliver in. Någon gång har det hänt att han skätt ett kort skall om han blivit överraskad. Vi har en granne som går hur tyst som helst och det är då det kommer ett voff. Så det är väl lovande för eventuella smygande inbrottstjuvar får man väl hoppas.

Han är en dvärgschnauzer.
 
Sv: Det ringer på dörren

Ringer det på dörren så springer han fram och sätter sej och stirrar på handtaget och gnäller och "pratar" är det nån han känner väl och tycker om så blir han gummiboll och studsar på alla fyra tills han har kommit åt ansiktet och kan slicka lite.

Är det personer som han inte känner och inte tycker om (missbrukare) så sätter han sej framför mej och vägrar titta på personen och släpper heller inte in dem eller i närheten av mej. (Har bott granne med en missbrukare förut)

Kommer jag hem så åker ena läppen upp som en prilla sen hoppar han på mej (fast han inte får) och sen springer han omkring med ett gosedjur i munnen.

Det var nån som sa att de inte hade haft nå vakt i sin Springer Spaniel. Jag har springer och finns nog ingen hund som jag känner mej så säker med som med honom. Han har skyddat mej många gånger. Gjorde utfall mot grannen när han kom för nära mej och hör han steg i trappen som han inte känner igen så blir han väldigt avvaktande.
 
Sv: Det ringer på dörren

1: Skäller nån gång, blir glad och viftar på svansen.

2: Skäller, skäller, skäller, viftar på svansen, skäller, och skäller lite mer.. :mad: :mad: :mad:
 
Sv: Det ringer på dörren

när det ringer på dörren skäller den älsta och springer till dörren. och valpen sringer efter.

Är det någon dom känner hoppar dom och blir glada

är det någon främmande morrar den älsta lite och håller fast personen med frambeen för att i lugn och ro lukta=)
Valpen blir lika glad som vanligt=)

Kommer husse hem springer dom till dörren och hoppar o gnyr och blir glada=)
 
Sv: Det ringer på dörren

Om ingen säger åt dem, så står de och skäller, skäller och skäller.. :crazy: :o
Säger man åt dem på skarpen så är dom tysta och sitter fint på mattan medans matte öppnar :)

När någon familjen kommer hem så.. Skäller, skäller, skriker, vrider sig som ett U, skriker lite mera.. :crazy: :o
Den yngre (min hund, han är galen.. :p )skäller mer än den äldre..
 
Sv: Det ringer på dörren

sussisus skrev:
Hur reagerar era hundar då?
1 Om det är bekanta
2 Om det är främlingar

Vad gör era hundar om det är någon i familjen som kommer hem?

1. Är det någon bekant, som de dessutom vet ägnar en hel del uppmärksamhet åt deras håll, tjuter de av lycka och vet inte riktigt vad de ska ta sig till för att riktigt uttrycka sin glädje.

2. Är det en främling får denna person ifråga en glad hälsning och får utstå en tämligen nyfiken, och inte minst grundlig, undersökning. Ungtiken är dock aningen mer reserverad än vad hanen är. Framför allt om det gäller stooora män. De spanas in från lite håll innan de godkänns och välkomnas lite hjärtligare.

Är det någon ur familjen ska det pussas en massa, allra helst om denne håller på att knyta av sig skorna. Perfekt tillfälle för ett par taxar att stjäla åt sig några blöta pussar! :) En noggrann omklappning krävs innan man tar sig vidare in genom hallen. Oavsett hur kort tid man varit utanför huset. ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 458
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 303
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Är det någon som har erfarenhet av återkommande ögoninflammation på hund? Vad var felet? Min GR tik på 15 månader har nu fått...
Svar
13
· Visningar
537
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp