Bukefalos 28 år!

det slutar inte lukta!! :o

Isituss

Trådstartare
Började på p-pillerna prionelle för ett tag sen. Är inne på tredje kartan nu, men är osäker på om de passar mig.
Började i första hand med p-piller eftersom jag normalt sett kräker av smärtan det första dygnet av mensen och dessutom har väldigt kraftiga blödningar. Detta är nu bättre, eftersom jag inte kräker men istället har jag fått en molande smärta som börjar en vecka innan mens och som håller i sig några dagar in i mensen med. På den ljusa sidan är mängden blod mycket mindre nu i alla fall.

Vidare har jag under väldigt många år mått otroligt dåligt. Detra har dock blivit mycket bättre och i januari kände jag mig för första gången lycklig på riktigt! Efter att jag började med prionelle har det hänt en del saker. Bara småsaker, men jag märker ändå att jag inte är lycklig på samma vis längre. Är lite rädd att det är p-pillerna som är boven, men det kan ju lika gärna vara dessa småsaker + att jag är väldigt stressad i skolan nu (går sista terminen, naturvetenskap).

En annan grej är att jag fått finnar, över hela ryggen och magen. Jag hat haft problem med detta tidigare, men fått rätt på det
Nu är det dock mycket mer!

Sen har jag även märkt att jag har börjat lukta mer. Brydde mig inte så värst i början. Började bara använda deo, eftersom jag inte behövt det alls tidigare. Nu har det dock eskalerat. Min vänstra armhåla luktar riktigt gammalt intorkat svett, och jag får inte bort det! Jag kan alltså vara helt nyduschad och ändå luktar det!

Så vad ska jag göra? Har tid på umo om en månad ungefär för att checka av med prionelle. Borde jag fortsätta på dessa eller ska jag prova andra? Detta ät första gången jag provar p-piller så jag bet inte hur mycket negativt som är normalt liksom :)
 
Sv: det slutar inte lukta!! :o

Usch byt så fort du kan

De flesta p-piller minskar ju både pms och blödning en hel del, men har inte de där biverkningarna
 
Sv: det slutar inte lukta!! :o

Skulle nog också säga byt piller! Jag hade kraftiga blödningar och extrema smärtor, sen började jag ta cerazette mini piller och jag har aldrig haft mens sen dess. Typ en gång varannan månad får jag lite värk typ i två dagar men det är ingenting jämfört med innan. Alla reagerar ju olika men jag har inte påverkats negativt på något sett av cerazette :)
 
Sv: det slutar inte lukta!! :o

Hojt hojt.

Ursäkt Jag hoppar in från Senior. :)

Du kanske skulle kunna fråga på um om du kunde få byta till minipiller istället. :)
Kanske är så det skulle fungera bättre. :)

Sj har jag ätit Exclutena i alla år sen jag var 13 år och är idag 31.
Jag upplever minipiller har mindre biverkningar än ppiller. Men det är baserat på när man läser innehållsförteckningen. :)

Mvh Xoya.
 
Sv: det slutar inte lukta!! :o

Byt p-piller eller kolla upp andra alternativ ifall det bara är mensvärken som du tar dem för! Jag hade också jättemycket mensvärk när jag var yngre (spydde osv), men gick på akupunkturbehandling hos en kinesisk läkare i några månader (varje gång jag fick mens) och numera klarar jag mig på att ta ipren första dagen. Så jag rekommenderar det, då är det behandling under en begränsad period, sen är man klar och behöver inte komma ihåg några piller. Men om du även vill ta piller för preventiv-effekten så byt sort! Det är inte värt att må så dåligt när det finns andra alternativ!
 
Sv: det slutar inte lukta!! :o

Det är väl så också att det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid hormonerna om jag inte minns fel. Det kan alltså ta ett tag innan allt är i balans, men hur mycket man ska stå ut med tills dess måste det ju finnas en gräns för. Dina biverkningar låter ju verkligen inte roliga så om jag vore du skulle jag ringa och höra hur det ska vara, om det är normalt och hur lång tid du ska ge det. Fast jag skulle nog inte ge det någon mer tid alls utan kräva att få byta för det var ju inga små biverkningar du har fått... Lycka till!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
1 993
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 294
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 319
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp